Co trzeci Polak spośród regularnie kupujących online dokonuje zakupów w zagranicznych e-sklepach. Tak wynika z najnowszego badania. Nieco ponad 10% ankietowanych robi to nieustannie,...
Raport GXI 2024 opublikowany przez Equinix, firmę zajmującą się infrastrukturą cyfrową ujawnia, że do 2026 r. 80% firm będzie korzystać z infrastruktury cyfrowej w...
Sytuacja na rynku usług HR w 2023 roku była odzwierciedleniem nastrojów panujących wśród pracodawców. Długoterminowe planowanie zatrudnienia w wielu organizacjach przeszło do lamusa. Rosnące...
Ministerstwo Finansów poinformowało wczoraj o zakończeniu obowiązywania obniżonej stawki VAT na żywność. Decyzja już była wcześniej zapowiadana przez premiera Donalda Tuska, teraz doczekaliśmy się...
Tencent i Techland, Lisner i Graal. Nawet jeśli okazało się to biznesowym strzałem w dziesiątkę, to niezależnie od tego, czy doszło do połączenia czy...
Cudzoziemcy coraz bardziej przedsiębiorczy. 100% więcej firm założonych przez osoby spoza Polski w województwie zachodniopomorskim.
Na koniec roku 2024 w województwie zachodniopomorskim było ponad 2400...
Analiza blisko 60 tys. cen detalicznych wykazała, że w lutym br. codzienne zakupy w sklepach zdrożały średnio o 3,9% rdr. Tym samym spadek jednocyfrowej...
Nowoczesny park handlowy Rock Park Przeworsk, którego uroczyste otwarcie nastąpiło z początkiem lutego br., po miesiącu funkcjonowania pozyskał nowego właściciela. Transakcja odbyła się pomiędzy...
Małe i mikro firmy nie chcą inwestować, nie planują podwyżek ani zatrudniania nowych pracowników, ale indeks ich nastrojów gospodarczych w lutym 2024 roku wzrósł...
Pieniądze z KPO dla Polski to doskonała wiadomość, ale trzeba się pospieszyć, by je efektywnie wydać.
Jest decyzja Komisji Europejskiej – pieniądze z Krajowego Planu...
W ub.r. do rejestru CEIDG złożono łącznie blisko 200 tys. wniosków dot. zakończenia jednoosobowej działalności gospodarczej (JDG). To wzrost o prawie 3% w stosunku...
Polska, jedna z najdynamiczniej rozwijających się gospodarek Europy Środkowo-Wschodniej, staje się coraz bardziej atrakcyjnym miejscem inwestycyjnym dla Amerykanów. Kluczowymi czynnikami kształtującymi ten trend są...
Rok 2023, pomimo spowolnienia wzrostu gospodarczego, nie przyniósł gwałtownego pogorszenia zagregowanej sytuacji finansowej polskich przedsiębiorstw, choć w niektórych branżach słabsza koniunktura była silnie odczuwalna....
Czy wraz z zakończeniem programu Bezpieczny Kredyt 2% i w oczekiwaniu na Mieszkanie na Start ruch w biurach sprzedaży deweloperów zamarł? – Z informacji...
Z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że już pod koniec lutego ma wystartować słowacka wersja Allegro. Największy polski marketplace chce tym samym zdobyć kolejny zagraniczny –...
Jak pokazuje cykliczny raport „At a Glance – rynek nowoczesnego handlu w Polsce, IV kwartał 2023 roku” przygotowany przez BNP Paribas Real Estate Poland,...
Według najnowszych danych GUS w styczniu 2024 r. w porównaniu z grudniem 2023 r. notowano spadek sprzedaży detalicznej o 19,5%. Jednocześnie (ujęcie rok do...
Choć już od ponad roku funkcjonuje dyrektywa Omnibus, zjawisko oszukiwania klientów na promocjach nadal może obejmować nawet 10-15% e-handlu. Głównie dotyczy to małych i...
Kolizja, wypadek, a nawet tzw. mała szkoda komunikacyjna to dla firmy korzystającej z floty samochodowej dodatkowe koszty oraz strata cennego czasu. Podpowiadamy, jak sprawnie...
Większość badanych firm spodziewa się pozytywnego wpływu procesu cyfryzacji na swoją działalność. Mimo to, co piąta z nich nadal nie korzysta z żadnych narzędzi...
Czy sztuczna inteligencja postawi na nogi branżę IT w 2024 roku? Oczekiwania są duże, nastroje pozytywne, a wyzwania jeszcze większe.
90% firm, które wzięły...
Polacy są coraz bardziej podzieleni w sprawie zakazu handlu w niedziele. Choć jeszcze niedawno prawie 60% społeczeństwa było przeciwko temu rozwiązaniu, to obecnie wynik...
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak...
Światowa Rada Złota szacuje, że łącznie wszystkie banki centralne mają w swoim posiadaniu 36700 ton złota, czyli ponad 17% światowego złota. Niemałą zasługę ma...
Prezesi zarządzający największymi firmami w Polsce planują zwiększać liczbę pracowników. Z badania KPMG CEO Outlook wynika, że 40% prezesów zamierza w najbliższej perspektywie podnieść zatrudnienie...
Rosnąca polaryzacja na światowej scenie politycznej zwiększa ryzyko prowadzenia biznesu w 2024 roku. Kluczowa dla przedsiębiorców będzie minimalizacja potencjalnych niebezpieczeństw, m.in. poprzez zwiększenie odporności...
Jak wynika z opublikowanego właśnie raportu Marketplanet „Technologiczna Transformacja Zakupów B2B. Strategie i wnioski dla polskiego rynku”, ponad 34 proc. managerów ds. zakupów...
Karty podarunkowe zyskują na popularności. Z jednej strony są doskonałym prezentem dla bliskich, z drugiej natomiast – dobrym sposobem na promocję marki oraz przyciąganie...
Choć Polacy dbają o swój wygląd i chętnie odwiedzają usługodawców z branży beauty, to sytuacja finansowa salonów kosmetycznych i fryzjerskich wcale nie wygląda różowo....
Konkurencyjność firm na rynku jest zależna od wdrażanych przez nie rozwiązań technicznych. W związku z tym, zapotrzebowanie przedsiębiorstw na opracowywane specjalnie na ich potrzeby...
Co trzecia polska firma uważa sytuację rynkową w swojej branży za niekorzystną, a jedynie 17 proc. badanych firm zamierza zwiększyć wydatki i na usługi...
Nowy rok to dla wielu osób moment, w którym postanawiają zabrać się z nową energią do działań zawodowych. Niestety, coraz więcej osób, niezależnie od...
Schemat zakupowy Polaków z 2023 roku ograniczał się do produktów pierwszej potrzeby – czyli lekarstw, odzieży, obuwia i żywności. Obecnie ten schemat przesuwa się...
Według raportu Market Hub, sektor zabawek ma się bardzo dobrze, a dynamiczny wzrost będzie kontynuowany jeszcze przez około 4 lata. Potwierdza to marka MGA...
Statystyki pokazują, że słodkości, a w szczególności wyroby czekoladowe, są jednym z najpopularniejszych prezentów na Walentynki. Wygląda jednak na to, iż niedługo będziemy musieli...
Każdego roku z początkiem lutego w sklepach pojawiają się liczne ozdoby z serduszkami, zaś repertuary kin wypełniają liczne komedie romantyczne. Wiąże się to oczywiście...
Według najnowszego sondażu UCE RESEARCH i Grupy Offerista, społeczeństwo jest mocno podzielone w sprawie przywrócenia handlu we wszystkie niedziele. Obecnie opowiada się za tym...
Ze wszystkich rozwiązań technologicznych to urządzenia mobilne i technologia cloud computing cieszą się rosnącą popularnością wśród firm - tak wynika
z najnowszej 4 edycji badania...
Ubiegły rok stanowił dla branży e-commerce wielopłaszczyznowe wyzwanie, ale również szansę na usystematyzowanie podejmowanych działań. Gwałtowne wzrosty zakupów online wywołane przez pandemię pozwoliły rynkowi...
Gdy spojrzymy dziś na kolejki ciągnące się do najpopularniejszych cukierni, trudno będzie uwierzyć, że firmy produkujące i sprzedające pieczywo oraz wyroby cukiernicze, m.in. pączki,...
Analitycy z Bain & Company i Altagamma przewidują, że rok 2024 będzie okresem stabilnego wzrostu dla sektora premium, a sprzedaż detaliczna ma ponownie...
Inteligentne wyszukiwarki, silniki rekomendacji, optymalizacja cen, wirtualni asystenci – to tylko kilka funkcjonalności, które dzięki wykorzystaniu AI będą jeszcze skuteczniej wspierać e-commerce w 2024...
Po kolejnym wzroście kwot ubezpieczeń społecznych płaconych przez firmy, w tym roku suma składek w przypadku podmiotów na skali podatkowej lub podatku liniowym...
W 2023 r. odwiedzalność centrów handlowych była o 4,6% wyższa niż w 2022 r. Dane pokazują, że pomimo trudnej sytuacji gospodarczej Polacy chętniej niż...
W dynamicznym świecie biznesu innowacje odgrywają kluczową rolę. Sztuczna inteligencja (AI) staje się rewolucyjnym narzędziem, zmieniającym sposób, w jaki firmy funkcjonują i konkurują na...
Nastroje przedsiębiorców po latach pandemii i wprowadzania Polskiego Ładu poprawiają się – wynika z Badania Polskiej Przedsiębiorczości przeprowadzonego na zlecenie firmy inFakt przez SW...
Negatywny wpływ inflacji na działalność firm w Polsce z kwartału na kwartał jest coraz słabszy, choć grupa „obawiających się” wciąż pozostaje liczna. Z Barometru...