BEZPIECZEŃSTWOBlack Friday to okazja przede wszystkim dla hakerów

Black Friday to okazja przede wszystkim dla hakerów

Black Friday to okazja przede wszystkim dla hakerów

  • Od początku listopada co najmniej 4 proc. wszystkich nowych witryn zakupowych okazywała się wabikiem na dane internautów
  • 17 proc. wszystkich złośliwych e-maili (phishingu) związanych było dostawami kurierskimi
  • W atakach cyberprzestępcy wykorzystują znane marki – m.in. DHL i Louis Vuitton

Black Friday to święto zakupów, ale też święto oszustwa – ostrzegają eksperci firmy Check Point Software, którzy zwracają uwagę na gwałtowny wzrost liczby fałszywych witryn – przede wszystkim sklepów internetowych oraz usług kurierskich. Rośnie liczba podejrzanych wiadomości email ze złośliwymi załącznikami, a prawie 4 proc. nowych witryn zakupowych na świecie okazuje się oszustwem. Wśród nich ekskluzywny Louis Vuitton.

Koniec roku to jeden z ulubionych okresów dla cyberprzestępców polujących na nasze dane. Wszystko za sprawą świąt zakupów – Black Friday, Cyber Monady oraz zbliżającego się okresu świątecznego. Z analiz ekspertów cyberbezpieczeństwa z Check Point Research wynika, że od początku listopada co najmniej 4 proc. wszystkich nowych witryn zakupowych okazywała się wabikiem na dane internautów, a 17 proc. wszystkich złośliwych e-maili związanych było dostawami kurierskimi. To próba wykorzystania naszej nieuwagi w zakupowym szaleństwie – ostrzegają eksperci.

W ostatnich dniach Check Point Research przechwycił złośliwą wiadomość e-mail imitującą promocyjną ofertę Louis Vuitton „Wyprzedaż Black Friday. Od 100 dolarów. Zakochasz się w cenach!”. Po kliknięciu odnośnika, ofiara przenoszona jest do fałszywej strony internetowej, odnotowującej nawet 15 tys. wejść tygodniowo. – Apelujemy, aby zwracać szczególną uwagę na oszustwa internetowe w Black Friday. Oszuści będą szukać łowców okazji podczas jednej z największych uroczystości zakupowych w roku. Hakerzy podszywają się nawet pod luksusowe marki, takie jak Louis Vuitton i gigantów wysyłkowych, takich jak DHL. – mówi Omer Dembinsky, menedżer grupy analizującej dane w Check Point Software.

Cyberprzestępcy uwielbiają grać na emocjach kupujących. Kiedy ekscytujemy się wyjątkową ofertą lub obawiamy się, że coś przegapimy, możemy podejmować ryzyko, takie jak robienie zakupów w nieznanej witrynie lub podanie poufnych informacji. Cyberprzestępcy wiedzą o tym i aktywnie próbują wykorzystać tę psychologię zakupów – dodaje ekspert Check Pointa.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

chiny

Chiny: od „cudownego wzrostu” do nowej rzeczywistości

0
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak i długoterminowe czynniki strukturalne) Popyt zagraniczny: rola Chin jako krytycznego...