NIERUCHOMOŚCIBudki telefoniczne do biura - co to takiego? Czy warto?

Budki telefoniczne do biura – co to takiego? Czy warto?

Budki telefoniczne do biura – co to takiego? Czy warto?

Budki telefoniczne praktycznie zniknęły z ulic naszych miast. Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest upowszechnienie dostępu do smartfonów, które zastępują nie tylko tradycyjną przewodową słuchawkę, lecz wiele innych urządzeń. Jak się jednak okazuje, budki istnieją nadal i mają się bardzo dobrze, ale zamiast na ulicy, spotkamy je w… biurze.

Co to takiego?

Budki telefoniczne do biura wyglądem przypominają tradycyjną konstrukcję, ale oczywiście zdecydowanie różnią się od tych, które dawniej spotykaliśmy na ulicy. Coraz bardziej popularne, wprowadzanie przez wiele korporacji, jak i mniejszych przedsiębiorstw zapewniają coś, czego dość często brakuje w biurach – spokoju i prywatności, miejsca, w którym można zebrać myśli, by odbyć ważną rozmowę telefoniczną. W popularnych obecnie przestrzeniach biurowych, tzw. open speace’ach czasem ciężko się skupić, więc budki telefoniczne pasują tu doskonale.

Budka w biurze – najważniejszy parametr

Z wyglądu niczym się specjalnym nie wyróżniają. Przeważnie bardzo ciekawie zaprojektowane, zwłaszcza jak te ze strony https://hushoffice.com/pl/, doskonale wkomponowujące się do innych elementów wystroju wnętrz. Wygląd jest ważny, by zachować spójność aranżacyjną, ale najistotniejszą kwestią są parametry akustyczne, bo głównym zadaniem budek jest zapewnienie ciszy.

Najczęściej do tego celu stosuje się specjalne akustyczne panele, które umieszczane są pomiędzy ściankami kabiny. Żeby być pewnym, iż interesująca nas budka telefoniczna rzeczywiście zatrzyma fale dźwiękowe, sprawdźmy jej klasę akustyczności. W najlepszych kształtuje się ona na poziomie B, co oznacza, że pochłanianych jest około 85% fal dźwiękowych.

Co dodatkowo wpływa na akustykę budki?

  • Wspomnieliśmy powyżej o specjalnych panelach, ale nie tylko one mają tu kluczowe znaczenie, bo również wykorzystane do budowy materiały wykończeniowe. Najlepsze są gładkie i twarde powierzchnie, gdyż doskonale wpływają na proces odbijania i wzmacniania fal dźwiękowych. Przed kupnem więc zwracajmy na to uwagę, a im więcej miękkich i chropowatych surowców, tym większa pewność, że dźwięki będą lepiej pochłaniane;
  • Biurowe budki telefoniczne przeznaczone są nie dla jednej (jak w tradycyjnych rozwiązaniach), lecz dla większej ilości osób – 2, 3, a nawet 4. Pod tym względem musi panować w nich odpowiednia wentylacja. To niezwykle istotne, ponieważ dźwiękochłonne materiały izolujące czy uszczelki wokół szyb, mocno utrudniają mechaniczną wymianę powietrza. To wymaga zastosowania wentylacji elektrycznej, której wydajność uzależniona jest od kubatury kiosku (średni obieg powinien osiągać poziom 1m3/min);
  • Istotne jest również zastosowane szkło – koniecznie musi być hartowane z kontrolą akustyki;
  • Kupując budkę, sprawdzajmy też, czy będzie ją można łatwo i szybko przenosić w dowolne miejsce, wedle aktualnych potrzeb. Rozwój firmy, zmiany w strukturze i inne niespodziewane sytuacje, mogą wymagać takich zabiegów, jakie będą znacząco utrudnione, gdy do montażu i demontażu każdorazowo będziemy musieli wzywać odpowiednich specjalistów. Bardzo istotne więc, aby zwracać uwagę na jej konstrukcje – powinna być lekka, modułowa, ale i prosta, aby już dwie osoby mogły ją w miarę sprawnie i szybko złożyć.

Budka telefoniczna do biura na pewno będzie przydatna, ale żeby korzystanie z niej było komfortowe, pamiętajmy o wspomnianych w artykule kwestiach. Analiza najważniejszych parametrów pozwoli dopasować odpowiedni model do potrzeb naszej firmy.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

chiny

Chiny: od „cudownego wzrostu” do nowej rzeczywistości

0
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak i długoterminowe czynniki strukturalne) Popyt zagraniczny: rola Chin jako krytycznego...