ENERGETYKADostawca gazu ziemnego dla firm – jak wybrać najlepszego?

Dostawca gazu ziemnego dla firm – jak wybrać najlepszego?

Dostawca gazu ziemnego dla firm – jak wybrać najlepszego?

Na korzystanie z gazu ziemnego w Polsce decyduje się coraz więcej gospodarstw domowych oraz przedsiębiorstw. Zachęcają do tego nie tylko atrakcyjne ceny, ale również wygoda i ekologia tego rozwiązania. Rynek sprzedawców gazu ziemnego stale rośnie, dzięki czemu każdy właściciel firmy może wybrać najatrakcyjniejszą dla siebie ofertę i cieszyć się kosztami ogrzewania niższymi nawet o kilkadziesiąt procent. Jak wybrać najlepszego dostawcę gazu ziemnego w Polsce? Podpowiadamy!

Gaz ziemny w Polsce

Firm zajmujących się w Polsce sprzedażą gazu ziemnego jest w tej chwili kilkadziesiąt. Dzięki temu konkurują one między sobą ofertami, co sprawia, że przedsiębiorcy mogą wybierać najkorzystniejsze dla siebie warunki. Z roku na rok cieszy się to coraz większą popularnością – w 2011 roku na zmianę sprzedawcy gazu zdecydowało się jedynie kilka firm, w roku 2015 – już ponad 30 tysięcy.

Większość sprzedawców gazu ziemnego działa tylko na pewnym obszarze kraju, zanim więc zdecydujemy się na podpisanie umowy z daną firmą, sprawdźmy, czy zasięg jej sieci obejmuje teren naszej nieruchomości.

Dlaczego warto zmienić dostawcę gazu ziemnego?

Sprzedawcy gazu konkurują pomiędzy sobą nie tylko cenami, ale również innymi aspektami umowy. Nowi klienci danego usługodawcy mogą więc skorzystać zarówno z niższej ceny gazu ziemnego dla firm, jak i z innych udogodnień – na przykład krótszego czasu trwania umowy czy gwarantowanej stałej ceny. W przypadku dużych przedsiębiorstw, które zużywają znaczne ilości gazu ziemnego, zmiana sprzedawcy prądu może przynieść oszczędności szacowane nawet na 25% w skali roku.

Najtańszy dostawca gazu ziemnego – czy zawsze będzie najlepszy?

Wybierając nowego sprzedawcę gazu ziemnego dla firmy powinniśmy oczywiście zwracać uwagę na cenę – ale nie tylko. Niejeden przedsiębiorca, który niewystarczająco skrupulatnie przestudiował umowę, został zwiedziony obietnicą niskiej ceny, która później okazała się kilkumiesięczną promocją. Cena po promocji była natomiast wyższa i znacznie mniej korzystna.

Na co więc zwracać uwagę, szukając nowego sprzedawcy gazu? Przede wszystkim na:

  • gwarancję stałej ceny,
  • wysokość opłaty handlowej
  • czas trwania umowy,
  • opinie o firmie (warto przejrzeć opinie w Internecie lub popytać wśród znajomych, czy ktoś nie korzystał z usług danego sprzedawcy),
  • obsługę klienta.

Jak zmienić dostawcę gazu?

Zmiana sprzedawcy gazu jest bardzo prosta – po wybraniu konkretnej firmy należy skontaktować się z jej przedstawicielami i poinformować o chęci podpisania umowy. Oczywiście rezygnacja z usług poprzedniego sprzedawcy wiąże się z działaniami administracyjnymi, które potrafią zająć sporo czasu – dlatego wielu przedsiębiorców korzysta z wygodnego rozwiązania, jakim jest udzielenie nowemu usługodawcy pełnomocnictwa. Wówczas to przedstawiciele tego usługodawcy zajmuje się wszelkimi formalnościami związanymi z przeniesieniem umowy, a my jedynie podpisujemy stosowne dokumenty. Warto również wspomnieć, że cały proces zmiany sprzedawcy prądu zgodnie z przepisami powinien zająć maksymalnie 21 dni.

Jeśli nie zdecydujemy się na udzielenie pełnomocnictwa, będziemy musieli samodzielnie wypowiedzieć umowę poprzedniemu usługodawcy, a także rozliczyć się z nim. Następnie powinniśmy poinformować o swojej decyzji dystrybutora gazu (OSD) oraz podpisać umowę z nowym sprzedawcą.

Aby móc korzystać z usług nowego sprzedawcy gazu do końca roku, umowę z nim musimy podpisać do końca czerwca!

Korzystasz z ogrzewania gazowego w firmie? Nie zapominaj więc o tym, że, podobnie jak w przypadku innych usługodawców, w każdej chwili możesz zmienić dostawcę gazu. Sam proces zmiany jest bardzo prosty, a może zapewnić ci rachunki za ogrzewanie niższe nawet o kilkadziesiąt procent – z pewnością więc warto to rozważyć!

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

chiny

Chiny: od „cudownego wzrostu” do nowej rzeczywistości

0
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak i długoterminowe czynniki strukturalne) Popyt zagraniczny: rola Chin jako krytycznego...