poniedziałek, 30 listopada, 2020
MARKETING Employer branding na Facebooku – dlaczego to ważne właśnie teraz?

Employer branding na Facebooku – dlaczego to ważne właśnie teraz?

-

Employer branding na Facebooku – dlaczego to ważne właśnie teraz?

Chaos, utrata poczucia stabilności, mnóstwo pytań o przyszłość pozostających wciąż bez odpowiedzi – z tym wszystkim mierzą się pracodawcy, którzy obecnie przeżywają prawdziwy kryzys wywołany epidemią. Firmy coraz śmielej zwalniają, redukują etaty, obniżają płace. Ale słowo „kryzys”, przynajmniej w języku chińskim, składa się z dwóch wyrazów – Wei Ji – oznaczających niebezpieczeństwo i… szansę. I właśnie z niej trzeba dziś skorzystać, szczególnie w kontekście zadbania o wizerunek swojej marki jako pracodawcy.

Jedyna komunikacja, z jakiej mogą obecnie korzystać marki, to ta internetowa. Dlatego też wiele z nich postanowiło zaprzyjaźnić się z mediami społecznościowymi. Jest to także o tyle dobra okazja, że użytkownicy, również spędzając czas w domu, chętniej odwiedzają swoje często zakurzone profile. Badania ten trend potwierdzają. Otóż jak pokazuje najnowszy raport MediaCom, tylko w pierwszym tygodniu marca wyraźnie wzrosła liczba realnych użytkowników aktywnych w social mediach. Ponadto sam Facebook poinformował, że odnotował wzrost zaangażowania użytkowników, jak również wydłużony czas korzystania z aplikacji.

Prowadząc aktywnie profile naszych klientów (mimo COVID-19), zanotowaliśmy znaczący procentowy wzrost praktycznie wszystkich wskaźników statystycznych Engagement Rate (przyrost fanów, reakcji i udostępnień naszych publikacji). Jednym z ciekawszych przykładów jest chociażby ostatni post marki LINK4, w ramach którego Prezes Zarządu firmy (p. Agnieszka Wrońska), zwróciła się do swoich pracowników, szczerze dziękując im za wkład i energię, którą wykazali się dokonując błyskawicznej transformacji zarówno narzędziowej, jak i mentalnej, przechodząc z dnia na dzień w tryb pracy zdalnej. Jest to świetny przykład na to, że „facebook zero” to nic więcej jak mitologizowanie.

Employer branding to maraton, a w dobie kryzysu nie należy zwalniać. Ten trudny czas warto potraktować więc jako szansę na komunikowanie nie tylko wartości marki (ang. employee value proposition), ale i na budowanie pomostu zarówno z kandydatami, jak i pracownikami, którzy bardziej niż dotychczas, potrzebują głosu swojego pracodawcy oraz pozytywnych emocji. To dobry czas na angażowanie społeczności i wejście z nią w interakcję. Jak robić to dobrze?

  1. Pomyśl o rozwoju (online)

Facebook może być idealnym miejscem nie tylko do przekazywania informacji o organizowanych eventach, ale również do prowadzenia rozmaitych kursów. E-learning staje się codziennością i stanowi świetną formę szkolenia pracowników. Obecnie, kiedy firmy stawiają na pracę zdalną, możemy docierać do kandydatów w różnych lokalizacjach. Filmy wideo czy prowadzone na żywo wideokonferencje na karierowym kanale można wykorzystać nie tylko w celach szkoleniowych, ale również jako materiały edukacyjne dla kandydatów.

  1. Komunikacja wewnątrz firmy? To możliwe

Facebook stanowi doskonałą platformę do wymiany informacji firmowych. Pozwala na szybką komunikację ze wszystkimi lub tylko wybranymi pracownikami. W przypadku naszej agencji Grow, to główne narzędzie do dystrybucji informacji i zadań w trybie „instant”. Uzupełnione o rozwiązania typu Trello pozwala na efektywne zarządzanie projektami.

 

  1. Social recruiting na dobre (i złe) czasy

Facebook dzięki zaawansowanemu menedżerowi reklam umożliwia docieranie nie tylko do osób aktywnie szukających pracy, ale również do tych pasywnych, które możemy skusić lepszą ofertą. Działania organiczne możemy uzupełnić reklamą płatną, która dobrze skonfigurowana, pozwala na skuteczne wzmocnienie naszego rekrutacyjnego przekazu. Nie zapominajmy, że możemy bawić się formą contentu – wykorzystać video czy karuzelę.

  1. Monitoruj i reaguj

Tone of voice należy przekierować na komunikację bardziej neutralną, bezpieczną i daleką od kontrowersyjności. Niemniej możemy spotkać się z reakcjami hejterskimi. Szczególnie teraz. Dlatego tak ważny jest monitoring wzmianek pojawiających się w social mediach na nasz temat. Z pomocą przychodzi (zmartwychwstały) Brand24 lub IMM.

  1. Real time marketing, PR & CSR

Wiele polskich firm w ostatnich dniach podejmuje szereg działań, które wspierają walkę z wirusem. Wspierają finansowo szpitale, przekazują produkty, fundują sprzęt, organizują posiłki dla personelu medycznego czy jak jeden z naszych klientów, firma Recman – szyją maseczki. Warto mówić o tym głośno! Tego typu inicjatywy zwiększają lojalność i zaufanie do marek, które będą procentować nawet przez kilka najbliższych lat.

Reasumując, prowadzenie działań obejmujących employer branding w social media oznacza również wyjście do ludzi. Wykorzystanie Facebooka pozwala dać się poznać, pokazać naszych pracowników, codzienność naszej pracy. Dzięki temu nie tylko możemy zainteresować potencjalnych kandydatów, ale też wzmacniać więzi wewnątrzfirmowe.

Autor: Łukasz Jarota, Dyrektor Zarządzający, Agencja Grow

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POLECAMY

forex

Wpływ epidemii Covid-19 na gospodarkę – komentarz Grzegorza Maliszewskiego

0
W tym tygodniu publikowane będą kolejne dane z gospodarek rozwiniętych, wskazujących na skalę załamania koniunktury w następstwie epidemii koronawirusa. W tym kontekście istotne będą wskaźniki koniunktury w USA i strefie euro. Oczekiwać można dalszego...
2

W II kwartale globalny PKB może spaść nawet o 15 proc. w ujęciu rocznym....

0
W marcu wskaźnik PMI – łącznie dla przemysłu i usług – w strefie euro odnotował rekordowy spadek do 31,4 pkt, podczas gdy jeszcze w lutym wyniósł 51,6 pkt. Dane te obrazują nastroje osób odpowiedzialnych za zakupy w firmach, co...
rozwoj

Tarcza Antykryzysowa: przykłady działań polityki podatkowej w innych państwach

0
Doświadczenia z kryzysu z 2008 roku pokazały, że instrumenty podatkowe mają istotną rolę w łagodzeniu skutków spowolnienia gospodarczego. Aktualne działania innych państw pozwalają stwierdzić, że polityka podatkowa ma i będzie mieć istotne znaczenie w...