środa, 12 maja, 2021
LUDZIEJak rozwinąć biznes, któremu pandemia niestraszna - Rozmowa z Wojciechem Krawczykiem, właścicielem...

Jak rozwinąć biznes, któremu pandemia niestraszna – Rozmowa z Wojciechem Krawczykiem, właścicielem marki isprzęt.pl

-

Jak rozwinąć biznes, któremu pandemia niestraszna? Klucz do sukcesu tkwi w szczegółach – oraz dywersyfikacji. Rozmowa z Wojciechem Krawczykiem, właścicielem marki isprzęt.

Jak rozwinąć biznes, któremu pandemia niestraszna – Rozmowa z Wojciechem Krawczykiem, właścicielem marki isprzęt.pl

Pracowników traktuje jak współtwórców. Razem z nimi buduje biznes, który rok do roku notuje wzrost sięgający 80% przychodów. Jego firmy z lockdownu wyszły silniejsze, ponieważ w odpowiednim czasie położył duży nacisk na automatyzację. Dziś podbija rynek polski i szykuje się do ekspansji zagranicznej. A wszystko zaczęło się od jednego młota wyburzeniowego, który wynajmował znajomym jako nastolatek. Być może nawet wcześniej – od papryczek chili?

Wojciech Krawczyk jest właścicielem grupy podmiotów zaopatrujących firmy z sektora budownictwa i przemysłu. Marka isprzęt.pl to obecnie największy kanał dystrybucji lekkiego sprzętu budowlanego oraz przemysłowego, notujący przychody z kanału e-commerce na poziomie 12 mln zł. Krawczyk Polska jest spółką działającą na rynku lokalnym. Skupia się na wynajmie narzędzi i sprzętu budowlanego, serwisie oraz usługach wyburzeniowych z wykorzystaniem specjalistycznych, dedykowanych rozwiązań maszynowych. Grupa Krawczyk z kolei jest spółką zakupową, która koncentruje się na budowaniu zaplecza magazynowego, logistycznego oraz technologicznego, wspierając przy tym swoich dystrybutorów oraz podmioty powiązane.

„Model biznesowy, wypracowany w ramach tych trzech przedsiębiorstw, znakomicie funkcjonuje. Dlatego planuję go powielać – nie tylko na rynku polskim, ale również za granicą. W Europie popyt na nowy, wysokiej klasy sprzęt cały czas rośnie. Chcę ułatwić dostęp do niego .” – zapowiada Wojciech.

Pytany o swój pierwszy pomysł na biznes, założyciel isprzętu śmieje się i opowiada historię o tym, jak w szkole podstawowej został największym na lokalnym rynku dystrybutorem papryczek chili. Jego wujek przywiózł kilka sztuk z wakacji. Wojtek wyhodował z pestek rośliny, które zaczęły owocować. Szkoła okazała się znakomitym rynkiem zbytu dla jego produktów – koledzy organizowali konkursy i prześcigali się w jedzeniu ostrych papryczek, dzięki czemu działalność Wojciecha kwitła – dosłownie i w przenośni.

Mogłoby się wydawać, że Wojciech Krawczyk biznes ma we krwi, jednak on sam źródła swojego sukcesu upatruje nie tyle w genach, co w wychowaniu.

„Tata, prowadząc własną działalność, nauczył mnie dbałości o detale oraz wytrwałości w dążeniu do celu. Budowanie biznesu rozpocząłem już pod koniec szkoły średniej. Zainwestowałem oszczędności w zakup młota wyburzeniowego, który wypożyczałem zaprzyjaźnionym firmom. Zawsze zwracałem uwagę by sprzęt, który wynajmuję, był sprawny i gotowy do pracy. Dzięki takiemu podejściu zadowolonych klientów przybywało, a asortyment się rozrastał. Do dziś wypożyczalnia jest znaczącą częścią mojego biznesu. Zapewnia wsparcie merytoryczne, techniczne oraz serwisowe dla pozostałych podmiotów.” – tłumaczy przedsiębiorca.

Pandemia nie zahamowała rozwoju jego organizacji. Wręcz przeciwnie – jeszcze bardziej go przyspieszyła.

„Wierzę, że w biznesie trzeba być przygotowanym na różne scenariusze – niestety, również te najgorsze. W momencie lockdownu postawiliśmy na automatyzację, przemodelowaliśmy procesy wewnątrz firm i w ciągu dwóch dni byliśmy gotowi na pracę zdalną. To doświadczenie pozwoliło nam spojrzeć na działania organizacji z innej perspektywy i miało pozytywny wpływ na przyspieszenie wdrożeń, które usprawniły i zwiększyły dynamikę naszej pracy. Dodatkowo, rozszerzenie oferty o  rozwiązania dla profesjonalnego konsumenta pozwoliły nam maksymalnie wykorzystać odczuwalny w tym okresie wzrost zainteresowania usługami e-commerce. Wszystkie to sprawiło,  że z lockdownu wyszliśmy silniejsi” – mówi Wojciech.

Marka isprzęt.pl planuje zakończyć rok na poziomie 17 mln zł obrotu. Byłoby to ponad 40% wzrost do roku ubiegłego.

„Naszym celem jest pojawienie się w czołówce europejskich e-dystrybutorów lekkiego sprzętu dla budownictwa, przemysłu oraz domu. Rozwiązania sprzedażowe, które doskonale sprawdziły się w handlu krajowym, pragniemy wykorzystać na rynku europejskim. Chcemy dzielić się doświadczeniem, które zdobyliśmy i edukować zagraniczne rynki w zakresie e-commerce oraz nowych technologii. Przygotowujemy się do tego poprzez zwiększenie zasobów naszych magazynów oraz tempo realizacji zamówień. Kładziemy nacisk na kształcenie naszego zespołu i nieustannie pozyskujemy nowe talenty. Wiemy, że drogę do sukcesu kreują ludzie pełni pasji i zaangażowania. Cieszę się, że osoby, które rekrutujemy zostają z nami na długo. Lojalność i dobre relacje to wartości, które są dla mnie bardzo ważne w biznesie” – podsumowuje właściciel marki isprzet.pl.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Advertisment -

POLECAMY

Remote controlled drone taking off from warehouse to deliver package

SAS wskazuje 4 obszary rozwoju biznesu w 2021 roku

0
Jednym z głównych wniosków pojawiających się w podsumowaniach minionego roku jest ogromny wpływ pandemii na przyspieszenie procesów cyfrowej transformacji. COVID-19 potwierdził, że technologia jest kluczowym narzędziem w obszarze ochrony zdrowia, ekonomii, a także ekologii....
Deloitte

Deloitte: Rok 2021 przyniesie zwiększoną aktywność na rynku private equity

0
Mimo, że rynek private equity (PE) w Europie Środkowej odczuł wpływ pandemii i wywołanego nią spowolnienia, przedstawiciele funduszy wykazują dziś znacznie większy optymizm niż w pierwszej połowie 2020 r. Jak wynika z raportu firmy...
polska unia europejska

Jaka przyszłość czeka Unię Europejską i Polskę?

0
Michał Perzyński/Instytut Jagielloński: Jak Pana zdaniem będą wyglądać stosunki Unii Europejskiej ze Stanami Zjednoczonymi po zaprzysiężeniu Joe Bidena na prezydenta? Bogusław Sonik: Myślę, że przede wszystkim zmieni się jedno – będą mieli do siebie zaufanie...