ADMINISTRACJAJeśli nie zaufasz Sztucznej Inteligencji – znikniesz z rynku

Jeśli nie zaufasz Sztucznej Inteligencji – znikniesz z rynku

Do 2023 roku globalne kryzysy sprawią, że 75% osób odpowiedzialnych za IT  (CIO) będzie uczestniczyć w podejmowaniu strategicznych decyzji biznesowych[1]. Infrastruktura IT stanie się podstawą działania każdego biznesu, a kto przeoczy czas transformacji cyfrowej swojego przedsiębiorstwa, zniknie z rynku.

Wiele firm znajduje się dzisiaj w najważniejszym momencie decyzyjnym, który będzie stanowić o przyszłości przedsiębiorstwa. Ostatnie kilkanaście miesięcy pokazało, że bez nowoczesnych rozwiązań i wsparcia „inteligentnych narzędzi”, biznes nie będzie w stanie funkcjonować. Teraz kiedy sytuacja wydaje się stabilizować, przed kadrą zarządczą firm, które przetrwały, pojawiła się szansa nie tylko na nadrobienie zaległości, ale przede wszystkim, na zapewnienie stabilnego zaplecza technologicznego.

Najważniejsza jest strategia

Jak pokazują badania do 2025 roku 65% CIO wdroży w firmie systemy i infrastrukturę, które pozwolą na holistyczne zarządzanie biznesem w sposób elastyczny i zapewnią usprawnienie wszystkich procesów firmowych. Dzisiaj technologia musi wspierać każdą gałąź biznesu – rozpoczynając od zarządzania finansami, poprzez funkcjonowanie działów personalnych, logistyki, czy kancelarii, na szybkiej analizie i interpretacji danych firmowych kończąc. Działania CIO nie mogą więc być prowadzone w oderwaniu od rzeczywistości. Doszliśmy do momentu, w którym nie jesteśmy w stanie kontrolować ilości informacji cyfrowych, które sami wytwarzamy. Według szacunków ilość danych utworzonych w ciągu najbliższych 5 lat będzie ponad dwukrotnie większa od ilości danych utworzonych od czasu pojawienia się cyfrowej pamięci masowej[2]. Z tego powodu umiejętne wykorzystanie informacji, w możliwie jak najkrótszym czasie, wymaga użycia odpowiednich narzędzi.

W XXI wieku nie chodzi już o fizyczny dokument – kartkę papieru z informacjami. Obecnie najważniejsze są dane, które ten papier zawiera. Umiejętne ich wykorzystanie jest kluczowe dla każdego działu przedsiębiorstwa z każdej branży. Nie ma firmy, która nie powinna w tym zakresie usprawnić swoich działań. Jak jednak pokazuje nasze doświadczenie, firmy często nie wiedzą, od czego zacząć transformację cyfrową – dlatego pierwszym krokiem we współpracy jest rozmowa z naszymi klientami. Dzięki temu możemy poznać ich potrzeby, przyjrzeć się procesom i przygotować rozwiązanie „szyte na miarę” danej firmy – mówi Andrzej Marchewka, Iron Mountain Polska.

Kluczem do sukcesu jest dobór odpowiedniego narzędzia, które będzie w stanie kompleksowo zadbać o najważniejsze procesy firmowe. W dzisiejszym, nieustannie „aktywnym cyfrowo miejscu pracy”, pracownicy przeciętnie przełączają się między 13. różnymi narzędziami średnio 30 razy dziennie[3].

Z pomocą przychodzi AI

Digitalizacja wszystkich dokumentów papierowych to zaledwie pierwszy krok na drodze do pełnej technologicznej transformacji przedsiębiorstwa. Najważniejszym działaniem jest zasilenie cyfrowych repozytoriów danymi oraz zaangażowanie sztucznej inteligencji. Pozwala ona komputerom na rozwiązanie problemów i poszukiwanie informacji w sposób, w jaki działa człowiek. Robi to jednak o wiele szybciej, znacznie skracając czas pracy na dokumentach.

InSight, inteligentna platforma do zarządzania danymi, swoje działanie opiera na uczeniu maszynowym i sztucznej inteligencji. Jej główną zaletą jest pełna integracja ze wszystkimi repozytoriami danych jak współdzielone dyski, pamięć masowa, ECM, poczta e-mail, a także z pozostałymi aplikacjami firmy. Dzięki temu system automatycznie przechwytuje wszelkie dane, co umożliwia swobodny przepływ informacji w przedsiębiorstwie, a także automatyzuje proces wprowadzania kolejnych danych – mówi Andrzej Marchewka, Iron Mountain Polska.

Wdrożenie platform do zarządzania treścią pozwoli uporządkować i uzyskać każdą potrzebną informację z zasobów przedsiębiorstwa w zaledwie kilka sekund. Dodatkowo rozwiązanie pozwoli również na porównywanie, łączenie i analizę otrzymanych danych. Wykorzystanie uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji pozwoli przynieść firmie widoczne korzyści, z których najważniejszą jest oszczędność czasu pracowników i funduszy całej firmy.

[1] IDC, The CIO’s Guide to Future IT: Thriving as a Digital Enterprise

[2] IDC 2021

[3] Elastic.co, Unified search for finding workplace content

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...
Exit mobile version