wtorek, 22 kwietnia, 2025

Kto musi wyrobić tzw. Biały certyfikat? Odpowiedź może zaskakiwać!

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Obowiązujące prawo przewiduje wiele narzędzi mających na celu zachęcenie przedsiębiorstw do inwestycji w modernizację energetyczną. Wśród nich szczególne miejsce zajmują białe certyfikaty. Mogą być również atrakcyjne z perspektywy podmiotów zobowiązanych do poprawy efektywności energetycznej.

Czym są Białe certyfikaty?

Białe certyfikaty, czyli świadectwa efektywności energetycznej, to dokumenty potwierdzające przeprowadzenie prac modernizacyjnych, które pozwoliły na uzyskanie określonej oszczędności energetycznej. Biały certyfikat jest wydawany przez Urząd Regulacji Energetyki (URE) i – co wyjątkowo ważne – pełni nie tylko funkcję wizerunkową. Ma również bardzo wymierną wartość, ponieważ obowiązująca Ustawa o efektywności energetycznej daje możliwość jego sprzedaży.

W przypadku białych certyfikatów ceny nie przestają rosnąć. Dokumenty są więc świetną formą inwestowania we własną działalność. Dzięki nim można pozyskać środki, np. na dalsze projekty modernizacyjne, które przyniosą środowisku ulgę, a Twojej firmie jeszcze większe oszczędności i nowe możliwości.

Kto może posiadać Biały certyfikat?

Zasadniczo Biały certyfikat przysługuje różnego typu podmiotom – zarówno prywatnym, jak i publicznym – w przypadku realizacji wyszczególnionych w Ustawie typów inwestycji, które umożliwiły uzyskanie wymiernych oszczędności energetycznych. Przelicza się je na tony oleju ekwiwalentnego, czyli w pewnym uproszczeniu ilość ropy naftowej, którą trzeba byłoby zużyć dla wyprodukowania tej energii.

Oczywiście białe certyfikaty są dobrowolne. Istnieje jednak ciągle rozwijana lista tak zwanych podmiotów zobowiązanych, czyli przedsiębiorstw, które muszą realizować przedsięwzięcia zwiększające efektywność energetyczną. Są to przede wszystkim przedsiębiorstwa zajmujące się sprzedażą energii elektrycznej, ciepła czy paliw. Nabycie białych certyfikatów od innych podmiotów jest w ich przypadku legalną alternatywą.

Jak uzyskać Biały certyfikat? Zacznij od modernizacji!

Jak widzisz, świadectwa efektywności energetycznej to szansa na odniesienie przez Twój biznes wielu korzyści. Jeśli chcesz z niej skorzystać, musisz oczywiście przede wszystkim zaplanować prace modernizacyjne. Zdecydowanie prościej możesz uzyskiwać białe certyfikaty dzięki rozwiązaniom BOSCH. Przede wszystkim wdrożysz w przedsiębiorstwie technologie, które pozwolą Ci znacznie zwiększyć efektywność energetyczną i potencjał firmy.

Białe certyfikaty: korzyści dla Twojej firmy

Biały certyfikat oznacza pakiet korzyści dla przedsiębiorstw, które decydują się na inwestycje zwiększające efektywność energetyczną. Co konkretnie zyskasz? Przede wszystkim możliwość pozyskania dodatkowych środków: wartość świadectw efektywności energetycznej rośnie, a dokumenty charakteryzują się wysokim popytem. Mogą być więc bardzo atrakcyjnym sposobem uzyskania zwrotu z inwestycji oraz środków, które można będzie wykorzystać w dalszym rozwoju potencjału energetycznego firmy.

Oczywiście nie bez znaczenia pozostaje kwestia wizerunkowa – białe certyfikaty dokumentują działania zgodne z założeniami społecznej odpowiedzialności biznesu i są świadectwem troski o środowisko. Równolegle osiągniesz oczywiście korzyści wynikające z samej modernizacji – a inwestycje w nowoczesne rozwiązania energetyczne oznaczają olbrzymie oszczędności przez cały okres eksploatacji.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Podobne tematy

Polacy wybierają wygodę kosztem bezpieczeństwa w sieci – wyniki Adyen Digital Report 2024

Pomimo rosnącej liczby cyberataków i oszustw 30 proc. konsumentów...

Automaty paczkowe kluczowym elementem strategii firm e-commerce

Według raportu „E-commerce w Polsce 2024”, opublikowanego przez Gemius,...

Marketing sensoryczny w metawersie: Czy wirtualne zakupy mogą angażować wszystkie zmysły?

Nowe technologie, takie jak wirtualna (VR) i rozszerzona rzeczywistość...

Pilotaż zakończony sukcesem – Poczta Polska rusza z modernizacją kolejnych placówek

W pierwszym kwartale 2025 roku Poczta Polska rozpoczyna proces...

Badanie „Kobiety w biznesie” – jak przedsiębiorczynie zmieniają polski rynek?

Gdyby więcej jednoosobowych działalności gospodarczych należało do kobiet, to...

Urząd Ochrony Danych Osobowych bada zgodność DeepSeek z regulacjami UE

Urząd Ochrony Danych Osobowych (UODO) rozpoczął analizę modelu DeepSeek...

Compensa wdraża AI, by zwiększyć efektywność o 75%

Compensa, jeden z liderów polskiego rynku ubezpieczeń majątkowych, wprowadza...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie