środa, 2 grudnia, 2020
MARKETING Sentinic – wyjątkowe narzędzie do monitorowania wyników Google debiutuje na rynku

Sentinic – wyjątkowe narzędzie do monitorowania wyników Google debiutuje na rynku

-

Sentinic – wyjątkowe narzędzie do monitorowania wyników Google debiutuje na rynku

93% konsumentów korzysta z wyszukiwarek przed podjęciem decyzji zakupowej[i]. Pierwsze strony wyników wyszukiwania mają kluczowe znaczenie dla tego, jak postrzegany jest produkt, firma czy usługa. Jak dotąd nie było narzędzia, które umożliwiało gromadzenie tych danych i bieżącą ich obserwację. Długo wyczekiwane narzędzie do monitorowania słów kluczowych w Google jest już dostępne. Sentinic.com, unikalna platforma do obserwacji wizerunku w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie, jest już w fazie testów.

Sentinic to innowacyjny startup, który pracuje nad pierwszym narzędziem do monitorowania reputacji na podstawie słów kluczowych w wyszukiwarce Google w czasie rzeczywistym. Platforma jest kierowana do osób zajmujących się marketingiem, PR i HR, a także wszystkich, którym w trosce o swój biznes zależy na obserwacji swojego wizerunku w internecie: drobnych przedsiębiorców, artystów, osób prywatnych. Sentinic umożliwia śledzenie oraz analizę wydźwięku informacji widocznych w wynikach wyszukiwania oraz wykrywanie sytuacji kryzysowych na bardzo wczesnym etapie.

Zwłaszcza dzisiaj w dobie ogólnoświatowej pandemii widzimy, jak ważna jest szybka reakcja. Nie tylko nasza pozycja w wyszukiwarce lecz także pierwsze 20 wyników, które są sprawdzane przez konsumentów, w dużej mierze świadczą o wizerunku. Sentinic to unikalne narzędzie, które naturalnie uzupełnia lukę w dotychczasowym monitorowaniu treści i jest brakującym elementem uzupełniającym inne oprogramowania – mówi Tomasz Lewandowski, Project Leader w Sentinic.Sentinic – narzędzie do monitorowania wyników Google

Jak to działa?

Sentinic umożliwia obserwację wybranych słów kluczowych i pierwszych 20 wyników widocznych w wyszukiwarce i – co najważniejsze – samodzielnie określa wydźwięk tych treści. Sztuczna inteligencja na bieżąco wykonuje analizę słów kluczowych w tytule, leadzie jak i w całej treści artykułu i określa, czy materiał jest pozytywny, negatywny czy neutralny. System zbiera informacje z każdego dnia, dzięki czemu łatwo możemy ocenić, jak w czasie zmienia się reputacja np. naszej firmy w sieci.

Sentinic na bieżąco informuje także o zmianach w wynikach wyszukiwania takich jak nagły wzrost treści o negatywnym wydźwięku czy spadek pozytywnych wyników wyszukiwania. To właśnie ta funkcja sprawia, że Sentinic, wyłapuje potencjalne kryzysy o wiele szybciej i daje możliwość wcześniejszej reakcji i stłumienia sytuacji wyjątkowych w zarodku. Dostęp do takich danych z pewnością pozwoli ulepszyć strategię marketingową firmy.

Kończymy właśnie etap beta z udziałem międzynarodowych ekspertów, doskonalimy narzędzie według ich uwag i niebawem udostępniamy narzędzie wszystkim – dodaje Lewandowski.

[i] Google/Ipsos, Global Retail Study, Base: Total sample (n=1,019) U.S. online 18+ who shopped in the last week, Feb. 2019.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POLECAMY

forex

Wpływ epidemii Covid-19 na gospodarkę – komentarz Grzegorza Maliszewskiego

0
W tym tygodniu publikowane będą kolejne dane z gospodarek rozwiniętych, wskazujących na skalę załamania koniunktury w następstwie epidemii koronawirusa. W tym kontekście istotne będą wskaźniki koniunktury w USA i strefie euro. Oczekiwać można dalszego...
2

W II kwartale globalny PKB może spaść nawet o 15 proc. w ujęciu rocznym....

0
W marcu wskaźnik PMI – łącznie dla przemysłu i usług – w strefie euro odnotował rekordowy spadek do 31,4 pkt, podczas gdy jeszcze w lutym wyniósł 51,6 pkt. Dane te obrazują nastroje osób odpowiedzialnych za zakupy w firmach, co...
rozwoj

Tarcza Antykryzysowa: przykłady działań polityki podatkowej w innych państwach

0
Doświadczenia z kryzysu z 2008 roku pokazały, że instrumenty podatkowe mają istotną rolę w łagodzeniu skutków spowolnienia gospodarczego. Aktualne działania innych państw pozwalają stwierdzić, że polityka podatkowa ma i będzie mieć istotne znaczenie w...