TURYSTYKA I HOTELARSTWOTegoroczne wakacje będą rekordowe?

Tegoroczne wakacje będą rekordowe?

Tegoroczne wakacje będą rekordowe?

  • Revolut liczy, że jego kartę i aplikację zabierze latem za granicę ponad 1 milion Polaków
  • Revolut Travel Report: 56% zapytanych Polaków planuje główny urlop w lipcu i sierpniu
  • Hitem w Europie mogą być Włochy, Grecja i Hiszpania, ale Polacy stawiają na Chorwację
  • Animacje dla dzieci są ważne dla 18% badanych Polaków, to najwyższy wynik w Europie

Revolut zapytał 15 tysięcy osób w 15 krajach (w tym tysiąc w Polsce) o ich plany wakacyjne – oto co odpowiedzieli.Revolut Travel Report – aktywności dla dzieci Revolut Travel Report – hotel all inclusive Revolut Travel Report – topowe destynacje Revolut Travel Report – topowe miesiące

Urlop przed, w trakcie, czy po sezonie?

Na pytanie o miesiąc, w którym Polacy planują swoje główne, najdłuższe wakacje w 2024 r., ponad połowa respondentów wskazała na lipiec i sierpień (po 28%). A poza ścisłym sezonem? 14% rodaków główny urlop planuje we wrześniu i wbrew stereotypom nie są to tylko studenci (wśród osób w grupie 18-24 lat tylko 12% wybiera ten termin). Czekać na główny urlop nie zamierza 15% zapytanych Polaków, 2% planuje go już w kwietniu, 3% w maju, a 10% w czerwcu (mogą oni powoli już pakować walizki). Mało kto planuje główny urlop w tym roku na późną jesień, to zaledwie 3% respondentów (2% w październiku i 1% w listopadzie). Ponadto, 6% zapytanych nie planuje w tym roku żadnego urlopu.

Kogo Polacy spotkają na plaży i w hotelach? Wakacje w ścisłym sezonie (lipiec i sierpień), oprócz Polaków (56% wskazań), planują też Chorwaci i Rumuni (po 60% wskazań), Bułgarzy (57%) oraz Grecy (56%). Konkretnie w lipcu, Polacy (28% wskazań) mają sporą szansę spotkać turystów z Czech i Słowacji (po 29%) oraz Węgier (28%), a w sierpniu Chorwatów i Rumunów (po 37%) oraz Greków i Portugalczyków (po 36%). Kto omija upalne letnie miesiące? Wśród Europejczyków, którzy planują wczesny urlop od kwietnia do czerwca, jest wielu Niemców (24%), Włochów (23%), Austriaków i Szwajcarów (po 22%). A kto odkłada urlop na jesień? Dominuje podobna grupa, Szwajcarzy (26%), Niemcy (23%), Austriacy (22%), i Hiszpanie (22%).

Topowe destynacje w sezonie 2024 r.

Skoro wiemy kiedy, to kluczowe pytanie brzmi gdzie, w kraju czy za granicą, oraz jakie destynacje wakacyjne będą królować w sezonie 2024? Jeśli chodzi o Polaków, wciąż przeważają osoby, które planują wakacje w kraju (44%), ale niewiele ustępują im rodacy, którzy urlop planują za granicą (37%). Zaledwie 6% Polaków nie planuje w tym roku urlopu, a 7% nie podjęła jeszcze decyzji. W 2023 roku, od maja do sierpnia, kartą Revolut płaciło za granicą ponad 900 tysięcy Polaków, a topowymi destynacjami turystycznymi okazały się Włochy, Hiszpania, Chorwacja i Grecja. Jak będzie w 2024 roku? W badaniu Revolut Travel Report najwięcej rodaków planuje urlop w Chorwacji (5,5% wskazań), Włoszech (5,4%), Grecji (5,3%), Hiszpanii (5,2%) i w Turcji (3,1%). Poza Europą, liderem jest Egipt (1,1%). Konkurencja o portfel polskiego turysty jest zacięta.

Gdzie na wczasy wybierają się Europejczycy? 47% zapytanych chce spędzić urlop we własnym kraju (choć zaledwie 21% Szwajcarów i 25% Austriaków), a 40% za granicą (głównie w innym kraju europejskim 34%). Kierunki pozaeuropejskie najbardziej kuszą Szwajcarów (14% wskazań) i Hiszpanów (11%). Największymi domatorami (planują wakacje we własnym kraju) są natomiast Chorwaci (72%) i Grecy (70%). Piękne plaże, dobra kuchnia, chyba trudno się im dziwić. Topowe destynacje? Europejczycy na zagraniczny urlop planują w tym roku Włochy (5,3%), Grecję (4,4%), Hiszpanię (4,3%), Chorwację (2,9%) i Francję (2,3%). Z kierunków poza Europą wyróżniają się USA (0,9%), Egipt (0,8%) i Tajlandia (0,5%).

Wakacje marzeń, czyli jakie?

Skoro wiemy gdzie i kiedy, warto doprecyzować jaki to ma być urlop, spokojny czy aktywny, a może w domu (staycation) lub połączony z pracą (workation)? W odpowiedziach Polaków dominują trzy wskazania. Swoje wakacje planują na plaży (46% wskazań), chcą spędzić ten czas z rodziną (39%) i w otoczeniu przyrody (29%). To jednak nie jedyny przepis na udane wakacje! Niemal co dziesiąta osoba w Polsce liczy, że wakacje w tym roku będą imprezowe (8%), a część planuje bawić się na festiwalach muzycznych (1%), takich jak Open’er, Tomorrowland czy węgierski Sziget, którego strategicznym partnerem jest w tym roku Revolut! Na drugim końcu skali są osoby, które szukają wyciszenia się (6%) lub planują samotną wyprawę (4%). Mniej częstymi wyborami są staycation, czyli wakacje w domu (2%) i workation, tzn. łączenie pracy z podróżą (1%).

Wypad weekendowy? Już niebawem majówka (1 maja to środa) i Boże Ciało (30 maja to czwartek). 7% zapytanych Polaków planuje w tym roku tzw. city breaks, czyli weekendy w innym mieście. Niektórzy chcą połączyć urlop z wydarzeniem rodzinnym, jak ślub i wesele (1%), lub wydarzeniem sportowym, jak Euro w Berlinie i Olimpiada w Paryżu (0,4%). W Europie, na udział w wydarzeniach muzycznych chętni są zwłaszcza Węgrzy (2,8%), Portugalczycy (2,3%) i Czesi (2%), a w sportowych Szwajcarzy (2,2%), Niemcy (1,3%) i Portugalczycy (1%). Wiodące pomysły na urlop wśród Europejczyków to wakacje na plaży (45%), rodzinne (33%) i na łonie przyrody (15%), podobnie jak w Polsce. Europejczycy ogółem, częściej niż Polacy, planują za to city breaks (12%), to w szczególności Hiszpanie (17%), Czesi (16%) i Austriacy (15%).

Camping czy all inclusive?

Często o udanych wakacjach nie decyduje to czy jedziemy w Polskę czy za granicę, ale w jakim miejscu się zatrzymujemy i jakie atrakcje ono nam oferuje. Revolut zapytał Polaków o to jakie aktywności i atrakcje cenią sobie w trakcie podróży, oto najczęstsze odpowiedzi! Polacy na urlopie chcą zwiedzić lokalne zabytki (58%), skosztować lokalnej kuchni i poznać miejscowe tradycje (39%). Jeśli chodzi o miejsce noclegu, na topie wciąż jest hotel all inclusive z wliczonym open barem, wyżywieniem (30%) i na tym nie koniec. Dla polskiego turysty istotna jest oferta animacji dla dzieci, żeby rodzice mogli odpocząć (18%) i wydarzeń kulturalnych, jak koncerty, teatr i muzea (18%). Wśród pożądanych atrakcji są też życie nocne, imprezy w klubach i barach (12%) czy bliższe poznanie mieszkańców (10%). Część rodaków stawia na zdrowie, urodę i zabiegi w spa (8%), uprawianie sportów (8%), caravaning lub camping, np. w lesie czy nad jeziorem (11%).

Wśród Europejczyków, caravaning i camping bije rekordy popularności na Litwie. Taki urlop planuje dla siebie co czwarty zapytany Litwin (25%). Sportowe wakacje wybierają zwłaszcza Austriacy (17%), Szwajcarzy (13%) i Niemcy (11%). Wakacje imprezowe i życie nocne to domena Greków (20%) i Hiszpanów (15%). W wygodę hotelu all inclusive celują szczególnie Bułgarzy (47%), Włosi i Rumuni (po 42%). Animacje dla dzieci są ważne dla Słowaków, Czechów i Rumunów (po 16%), ale przede wszystkim dla Polaków (18%). Rozkosze kulinarne to priorytet dla Włochów (54%) i Szwajcarów (50%). O zdrowie i urodę zadbają na wakacjach Austriacy (26%), Niemcy (23%) i Węgrzy (22%).

Liczymy na rekordowy sezon i na to, że w letnią podróż zagraniczną wyruszy z Revolut ponad 1 milion Polaków. Przygotowaliśmy dla nich szereg udogodnień. Prócz wymiany walut, cashbacku za rezerwacje, globalnej bazy hoteli i apartamentów prywatnych, wyszukiwarki lokalnych wycieczek i atrakcji, saloników lotniskowych i ubezpieczeń, udostępniliśmy także pakiety dostępu do Internetu za granicą, dzięki cyfrowym kartom eSIM. Kolejne nowości dla osób podróżujących już niebawem” – mówi Stefan Bogucki, Communications Manager Revolut w Polsce.

* * *

Źródła:

*Badanie Revolut Travel Report zlecone firmie badawczej Dynata objęło 15000 osób w 15 krajach (Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Włoszech, Grecji, Chorwacji, Hiszpanii, Portugalii, Polsce, Litwie, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Rumunii i Bułgarii), w tym 1000 respondentów w Polsce (15 marca 2024 r).

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

chiny

Chiny: od „cudownego wzrostu” do nowej rzeczywistości

0
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak i długoterminowe czynniki strukturalne) Popyt zagraniczny: rola Chin jako krytycznego...