FIRMYXiaomi z rekordowym wzrostem przychodów w Q3 2024

Xiaomi z rekordowym wzrostem przychodów w Q3 2024

Xiaomi ogłosiło wyniki finansowe za trzeci kwartał 2024. Firma odnotowała rekordowy poziom przychodów, osiągając trzeci z rzędu kwartał dynamicznego wzrostu. W Q3 2024 r. przychody Xiaomi osiągnęły 92,5 mld RMB, co stanowi wzrost o 30,5% rok do roku. Skorygowany zysk netto osiągnął 6,3 mld RMB, utrzymując historycznie wysoki poziom. Strategia premiumizacji marki poczyniła znaczne postępy, czego efektem jest osiągnięta marża zysku brutto, wynosząca 20,4%.

Trzy główne obszary działalności marki – smartfony, produkty IoT (Internet of Things) i lifestyle oraz usługi internetowe – osiągnęły przychody w wysokości odpowiednio 47,5 mld RMB, 26,1 mld RMB i 8,5 mld RMB. Przychody ze sprzedaży inteligentnych pojazdów elektrycznych („EV”) i innych nowych inicjatyw wyniosły 9,7 mld RMB. Ogółem wyniki Xiaomi w trzecim kwartale 2024 roku, wsparte dynamicznie rozwijającym się ekosystemem „Human x Car x Home”, znacznie przekroczyły pierwotne szacunki.

W trzecim kwartale aktywa Xiaomi nadal wykazywały tendencję wzrostową, osiągając nowy najwyższy poziom 151,6 mld RMB (na dzień 30 września 2024 roku). Podczas tegorocznego festiwalu zakupów 11.11., skumulowana wartość towarów brutto („GMV”) Xiaomi w kanale omnichannel przekroczyła 31,9 mld RMB, co jest rekordowym wynikiem dla marki. Tym samym Xiaomi, wraz z rozwojem swoich segmentów biznesowych, wzmocniło własną przewagę konkurencyjną, rozpoczynając nowy etap rozwoju.

Udział Xiaomi w rynku smartfonów odnotowuje kolejny wzrost

Globalne dostawy smartfonów Xiaomi osiągnęły poziom 43,1 miliona sztuk w trzecim kwartale, co oznacza wzrost o 3,1% rok do roku. Według analizy Canalys, globalne dostawy smartfonów Xiaomi znalazły się wśród trzech czołowych producentów smartfonów na świecie 17. kwartał z rzędu, z udziałem w rynku wynoszącym 13,8%. Jeśli chodzi o rynek dostaw smartfonów w Chinach, Xiaomi znajduje się na 4 pozycji, a udział firmy w rynku wzrósł o 1,2 punktu procentowego rok do roku, do poziomu 14,7%, co oznacza trzy kolejne kwartały wzrostu udziału w rynku.

Kategoria smartfonów w Q3 2024 odnotowała przychody w wysokości 47,5 mld RMB, o 13,9% więcej niż w ubiegłym roku. Firma nadal czyniła znaczne postępy w swojej strategii premiumizacji smartfonów.

Marża zysku brutto w branży Ipo soT osiągnęła nowy rekord, a dostawy klimatyzatorów i pralek wzrosły o ponad 50%

Dział produktów IoT i lifestyle’owych Xiaomi utrzymał silną dynamikę wzrostu w trzecim kwartale, osiągając przychody w wysokości 26,1 mld RMB, co oznacza wzrost o 26,3% rok do roku. Marża zysku brutto osiągnęła rekordowy poziom 20,8%, uzyskując wzrost o 2,9 punktu procentowego rok do roku.

Xiaomi, wykorzystując własną technologię do opracowywania innowacyjnych produktów, osiągnąło wzrost zarówno pod względem wielkości, jak i wartości firmy. Dostawy lodówek
i pralek marki osiągnęły rekordowy poziom, przy czym dostawy klimatyzatorów przekroczyły 1,7 miliona sztuk, co stanowi wzrost o ponad 55% rok do roku. Dostawy lodówek w trzecim kwartale przekroczyły 810 000 sztuk, co stanowi wzrost o ponad 20% rok do roku; a dostawy pralek przekroczyły 480 000 sztuk, ustanawiając wzrost o ponad 50% rok do roku.

Według Canalys, globalna sprzedaż tabletów Xiaomi nadal szybko rosła, utrzymując pozycję nr 5 na świecie i nr 3 w Chinach. Z kolei sprzedaż produktów Xiaomi z kategorii wearables wzrosła o ponad 50% rok do roku, z czego dostawy smartwatchy oraz słuchawek TWS osiągnęły rekordowy poziom.

Przychody z usług internetowych zanotowały nowy rekord, a marża brutto utrzymała się na wysokim poziomie

W minionym kwartale działalność związana z usługami internetowymi kontynuowała tendencję zwyżkową, a przychody wzrosły o 9,1% rok do roku do 8,5 mld RMB, osiągając rekordowy poziom. Marża zysku brutto usług internetowych osiągnęła 77,5%, co stanowi wzrost o 3,1 punktu procentowego rok do roku.

Baza użytkowników internetowych Xiaomi nadal się powiększała. MAU (miesięczna liczba aktywnych użytkowników) osiągnęła rekordowe wartości zarówno globalne, jak i w Chinach. We wrześniu 2024 r. liczba MAU wyniosła 85,8 mln, co oznacza wzrost o 10,1% rok do roku, podczas gdy w Chinach wynik ten osiągnął 167,9 mln, co oznacza wzrost o 10,6% rok do roku.

Xiaomi SU7 osiągnął cel dostawy 100 000 pojazdów, a przychody z inteligentnych pojazdów elektrycznych zbliżyły się do poziomu 10 miliardów RMB

Xiaomi SU7Xiaomi, w zakresie produkcji samochodów elektrycznych po raz kolejny osiągnęło wzrost przekraczający oczekiwania. W trzecim kwartale 2024 r. przychody z inteligentnych pojazdów elektrycznych i innych nowych inicjatyw, osiągnęły 9,7 mld RMB, zbliżając się do osiągnięcia kamienia milowego 10 mld RMB, a marża zysku brutto firmy wzrosła do 17,1%. Xiaomi kontynuowało zwiększanie produkcji. Dostawy serii Xiaomi SU7 osiągnęły w tym kwartale 39 790 pojazdów. Do 30 września 2024 r. Xiaomi dostarczyło 67 157 pojazdów z serii Xiaomi SU7.

W październiku 2024 r. miesięczne dostawy serii Xiaomi SU7 przekroczyły 20 000 pojazdów. Co więcej, 13 listopada 2024 r. Xiaomi osiągnęło łączną produkcję 100 000 pojazdów, a 18 listopada firma dostarczyła 100 000 pojazdów. Xiaomi będzie dążyć do dostarczenia 130 000 pojazdów SU7 do końca 2024 roku. Sieć sprzedaży i usług Xiaomi również szybko się rozwija, z 127 inteligentnymi centrami sprzedaży pojazdów elektrycznych w 38 miastach w Chinach kontynentalnych (dane na 30 września br.), co jest impulsem dla marki do przyspieszenia dostaw.

W październiku 2024 r. Xiaomi SU7 Ultra Prototype ukończył wyzwanie okrążenia legendarnego toru wyścigowego Nürburgring Nordschleife, bijąc rekord „Najszybszego czterodrzwiowego samochodu na Nürburgring Nordschleife” z czasem 6′ 46″874.

Zamówienia przedpremierowe są już otwarte na masowo produkowany model Xiaomi SU7 Ultra, który jest napędzany przez system trzech silników składający się z dwóch opatentowanych silników Xiaomi HyperEngine V8s i Xiaomi HyperEngine V6s. Xiaomi SU7 Ultra osiąga maksymalną zaprojektowaną prędkość 350 km/h. Cena Xiaomi SU7 Ultra wynosi 814 900 RMB, a liczba zamówień w przedsprzedaży osiągnęła 3 680 pojazdów w ciągu pierwszych 10 minut. Oficjalna premiera Xiaomi SU7 Ultra w Chinach zaplanowana jest na marzec 2025 roku.

Zwiększone inwestycje w badania i rozwój jako dążenie marki do niskoemisyjnej przyszłości

Xiaomi dąży do zrównoważonego inwestowania w kluczowe technologie bazowe i stania się globalnym liderem w dynamicznie rozwijającym się sektorze najnowocześniejszych technologii. W trzecim kwartale 2024 r. wydatki Xiaomi na badania i rozwój („R&D”) osiągnęły 6 mld RMB, co oznacza wzrost o 19,9% rok do roku.

Xiaomi, według danych z 30 września br. zatrudniało 20 436 pracowników działu badań
i rozwoju, uzyskało ponad 41 000 patentów na całym świecie, dzięki czemu pozycja marki w 2024 r. wzrosła do 8. miejsca na świecie w rankingu globalnych patentów, zadeklarowanych jako 5G Standard Essential Patents („SEP”).

14 listopada 2024 r. Xiaomi EV zaprezentowało swoją technologię wstępnych badań nad inteligentnym podwoziem, prezentując cztery podstawowe technologie: Xiaomi Full Active Suspension, Xiaomi Quad-HyperEngine, Xiaomi 48V Electric Mechanical Brake i Xiaomi 48V SbW System. Ponadto, inteligentny system jazdy Xiaomi będzie w pełni obejmował kompleksowy duży model i zostanie przemianowany na HAD, a pionierska wersja produktu zostanie wprowadzona na rynek do końca grudnia 2024 roku. Do tej pory inteligentny system jazdy Xiaomi pokonał ponad 75 milionów kilometrów, z czego NOA stanowi 81% tego dystansu, obejmując 333 miasta w całym kraju z obecnością Xiaomi SU7. Dowodzi to znaczących postępów Xiaomi w sektorze inteligentnej jazdy. Począwszy od 30 października 2024 r., Xiaomi SU7 Pro i Xiaomi SU7 Max rozpoczęły stopniowe wdrażanie funkcji wspomagania nawigacji miejskiej (miejskie NOA), wyznaczając nowy etap inteligentnej jazdy.

W październiku 2024 r. Xiaomi oficjalnie uruchomiło nową odsłonę swojego autorskiego systemu operacyjnego Xiaomi HyperOS 2, co stanowi znaczący krok w kierunku budowy kompleksowego ekosystemu AI. Obejmuje on trzy podstawowe innowacje technologiczne – HyperCore, HyperConnect i HyperAI – oferujące użytkownikom na całym świecie świeże i zaawansowane doświadczenie w zakresie technologii bazowych, inteligentnej łączności między urządzeniami i interakcji AI.

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...
Exit mobile version