BEZPIECZEŃSTWOZakupy w Black Friday i Cyber Monday groźniejsze niż kiedykolwiek

Zakupy w Black Friday i Cyber Monday groźniejsze niż kiedykolwiek

Zakupy w Black Friday i Cyber Monday groźniejsze niż kiedykolwiek

Już tylko 10 dni dzieli nas od słynnego szaleństwa zakupów – Black Friday, a odnotowano aż 80 proc. wzrost ataków phishingowych przeciwko użytkownikom sieci, szukającym atrakcyjnych ofert wyprzedażowych – ostrzega firma Check Point. Użytkownicy w USA, Wielkiej Brytanii czy Bułgarii padli ofiarami ataków podszywających się pod kampanię reklamową firmy jubilerskiej „Pandora”, obecnej również na rynku polskim.

Badacze bezpieczeństwa z firmy Check Point są zaniepokojeni rosnącą liczbą złośliwych kampanii phishingowych wymierzonych w kupujących online. Wszystko za sprawą “świąt wyprzedaży” – Czarnego Piątku (27 listopada) oraz Cyberponiedziałku (30 listopada). Eksperci uważają, że trwająca pandemia Covid-19, która ogranicza dostęp do sklepów stacjonarnych, spowoduje znaczny wzrost liczby ataków hakerskich. Hakerzy starają się wykorzystać rosnące zainteresowanie okazjami – w tym roku chiński Dzień Singla, odbywający się 11 listopada przyniósł firmie Alibaba rekordową sprzedaż na poziomie 74 miliardów dolarów, prawie dwukrotnie wyższą niż w roku poprzednim. Zakupy w Black Friday i Cyber Monday groźniejsze niż kiedykolwiek

Specjaliści Check Pointa szacują, w trwających kampaniach phishingowych (związanych głównie z Black Friday) otwierana jest 1 na 826 wiadomości e-mail rozesłanych przez hakerów. Dla porównania wskaźnik ten na początku października wynosił mniej 1 na 11 000 e-maili. Dane sugerują zatem, że przełom listopada i grudnia będzie rekordowy, jeśli chodzi o przychody z cyberprzestępczości!

Przykładem ilustrującym działania hakerów jest przeprowadzona na początku miesiąca kampania phishingowa, podszywająca się pod oferty Pandory – popularnego duńskiego producenta i sprzedawcę biżuterii. Użytkownicy, głównie z USA, Wielkiej Brytanii i Bułgarii, otrzymali fałszywe e-maile prezentujące ofertę jubilerską, które – po kliknięciu w link – przekierowywały na stronę łudząco przypominającą oficjalny sklep internetowy Pandora, mającą na celu przechwycenie danych płatniczych internautów. pandora

Ograniczenia narzucone przez Covid-19 nieuchronnie zwiększą zainteresowanie zakupami online. W związku z tym spodziewamy się rekordowej aktywności hakerów skierowanej przeciwko robiącym zakupy online w nadchodzącym sezonie świątecznym, zwłaszcza w okolicach Czarnego Piątku i Cyberponiedziałku. – tłumaczy Omer Dembinsky, kierownik działu Data Intelligence w Check Point.

 – W listopadzie zauważamy niezwykłe i zdecydowane zainteresowanie hakerów „ofertami specjalnymi”. Tego typu kampanie phishingowe mogą być niezwykle zwodnicze, a kupujący online mogą łatwo pomylić je z prawdziwymi ofertami sklepów internetowych. Żyjemy w epoce, w której każdy e-mail w naszych skrzynkach odbiorczych musi być traktowany z ostrożnością. Gorąco zachęcam każdego kupującego w Internecie, aby zastanowił się dwa razy, spoglądając na „specjalną ofertę” swojej ulubionej marki. – dodaje ekspert Check Pointa.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Advertisment -

POLECAMY

Ponad 40% badanych chce wyższych podatków dla zagranicznych firm działających w Polsce

0
Blisko połowa Polaków uważa, że zagraniczne firmy, prowadzące działalność gospodarczą w Polsce, powinny płacić u nas wyższe podatki niż podmioty mające wyłącznie krajowy kapitał. Ale niemal co trzecia osoba jest przeciwnego zdania. Za zmianami...

Zasady ustalania rezydencji podatkowej na podstawie objaśnień MF z 29 kwietnia 2021 r.

0
W dniu 29 kwietnia 2021 r. zostały wydane objaśnienia podatkowe dotyczące rezydencji podatkowej oraz zakresu obowiązku podatkowego osób fizycznych w Polsce. Objaśnienia nie mają charakteru aktów powszechnie obowiązującego prawa, niemniej stanowią instrukcję postępowania dla...

SAS wskazuje 4 obszary rozwoju biznesu w 2021 roku

0
Jednym z głównych wniosków pojawiających się w podsumowaniach minionego roku jest ogromny wpływ pandemii na przyspieszenie procesów cyfrowej transformacji. COVID-19 potwierdził, że technologia jest kluczowym narzędziem w obszarze ochrony zdrowia, ekonomii, a także ekologii....