BEZPIECZEŃSTWO8 z 10 ataków phishingowych podszywa się pod Microsoft, Apple lub Google

8 z 10 ataków phishingowych podszywa się pod Microsoft, Apple lub Google

8 z 10 ataków phishingowych podszywa się pod Microsoft, Apple lub Google

  • Wizerunek Microsoftu, Apple’a i Google’a wykorzystywany był w 8 na 10 ataków phishingowych
  • Branża technologiczna pozostaje najczęściej sektorem od który cyberprzestępcy podszywają się najczęściej, a za nią plasują się sieci społecznościowe i sektor bankowy.
  • W ostatnich tygodniach cyberprzestępcy przygotowali również serię stron internetowych podszywających się pod centrum bezpieczeństwa komunikatora WhatsApp.

Wizerunek Microsoftu, Apple’a i Google’a wykorzystywany był w 8 na 10 ataków phishingowych w trzecim kwartale roku – informuje Check Point Research dodając, że cyberprzestępcy wciąż najchętniej podszywają się pod marki technologiczne oraz sieci społecznościowe. Eksperci podkreślają, że użytkownicy powinni zachować szczególną ostrożność przy ujawnianiu swoich danych osobowych, niezależnie od sytuacji.

Przygotowany przez Check Point Research raport rzuca światło na marki najczęściej imitowane przez cyberprzestępców w próbach wyłudzenia danych osobowych lub informacji płatniczych. W trzecim kwartale 2024 roku Microsoft pozostał najczęściej n marką, pod którą cyberprzestępcy podszywają się najczęściej. Wizerunek firmy z Redmond obecny był w 61% wszystkich prób phishingowych. Apple utrzymało drugą pozycję z wynikiem 12%, natomiast Google wspiął się na trzecie miejsce z 7%.

Warto również zwrócić uwagę na wejście do top 10 Alibaby. Chiński potentat zakupowy ulokował się na siódmym miejscu. Do czołowej dziesiątki wróciła również firma Adobe (8. Miejsce), która znalazła się w zestawieniu po raz pierwszy od drugiego kwartału 2022 roku. Branża technologiczna pozostaje najczęściej sektorem od który cyberprzestępcy podszywają się najczęściej, a za nią plasują się sieci społecznościowe i sektor bankowy.

– Powszechność ataków phishingowych ukazuje potrzebę zwiększenia świadomości i stosowania środków bezpieczeństwa. Użytkownicy muszą zachować czujność, weryfikując źródła e-maili, unikać podejrzanych linków oraz korzystać z uwierzytelniania wieloskładnikowego (MFA) w celu ochrony swoich danych osobowych i finansowych przed zagrożeniami cybernetycznymi. – zauważa Omer Dembinsky, Menedżer Grupy Danych w Check Point Software.

Najczęściej wykorzystywane marki w atakach w Q3 2024:

  1. Microsoft – 61%
  2. Apple – 12%
  3. Google – 7%
  4. Facebook – 3%
  5. WhatsApp – 1,2%
  6. Amazon – 1,2%
  7. Alibaba – 1,1%
  8. Adobe – 0,8%
  9. Twitter – 0,8%
  10. Adidas – 0,6%

Uwaga na phishing z WhatsAppem!

Nowa strona phishingowa, whatsapp-io.com, została zidentyfikowana jako zagrożenie dla użytkowników WhatsAppa. Mimo że obecnie jest niedostępna, strona była zaprojektowana tak, aby przypominała centrum bezpieczeństwa WhatsApp, zachęcając użytkowników do podania danych osobowych, w tym numeru telefonu oraz kraju pochodzenia, pod pretekstem rozwiązania rzekomych problemów z kontem. Strona ta jest częścią szerszego trendu, w ramach którego zarejestrowano i zgłoszono podobne domeny, takie jak whatsapp-as.comwhatsapp-ia.com oraz whatsapp-li.com.

Jak chronić się przed phishingiem?

W obliczu rosnącej liczby prób phishingu, skierowanych na znane marki, kluczowe jest, aby użytkownicy byli świadomi i proaktywni w zakresie bezpieczeństwa online. Ważne jest upewnienie się, że urządzenia są wyposażone w aktualne oprogramowanie zabezpieczające oraz bycie sceptycznym wobec niespodziewanych komunikatów.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

warszawa

PwC: bez reform Polska Strefa Inwestycji straci na atrakcyjności dla inwestorów

0
Odpowiednie zmiany legislacyjne mogą umożliwić 25% wzrost inwestycji w ciągu najbliższych 5 lat, jednak ich brak może spowodować ich spadek o 40%, wynika z analizy PwC. Polska Strefa Inwestycji przyczyniła się do wsparcia inwestycji...