INNOWACJEInny wymiar zakupów, czyli na czym polega synergia AI i e-commerce?

Inny wymiar zakupów, czyli na czym polega synergia AI i e-commerce?

Inny wymiar zakupów, czyli na czym polega synergia AI i e-commerce?

E-commerce to branża nie tylko bardzo konkurencyjna, ale też niezwykle szybko rozwijająca się pod kątem wdrażania nowych technologii, również tych wykorzystujących sztuczną inteligencję. Zastosowanie AI może wiązać się
z używaniem big data do spersonalizowanego kontaktu z klientem, ale też zarządzaniem procesami logistycznymi.

AI przyszłością e-commerce

O sztucznej inteligencji w kontekście e-commerce mówi się coraz więcej. Dyskutować będą
o tym również praktycy z tych branż w trakcie bezpłatnej, hybrydowej konferencji biznesowej Made in Wroclaw 2021, która odbędzie się 20 października. Jednym z najważniejszych jej punktów będzie skala zastosowania mechanizmów AI w pełnym procesie zarządzania sklepem internetowym.

W eobuwie.pl mamy świadomość, że rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji to przyszłość e-commerce. W praktyce, AI nie tylko uprzyjemni proces zakupowy, ale również odciąży naszych pracowników, znajdując zastosowanie choćby w centrach logistycznych poprzez np. roboty pickingowe sortujące towar w magazynach. Często jest też bardzo atrakcyjna z punktu widzenia konsumentów, których fascynują innowacje w branży fashiontech. Korzystając z naszego zaplecza technologicznego, wykorzystujemy obecność
w sklepach stacjonarnych robotów Pepper, które pracują w roli asystentów sprzedaży, opowiadają o ofercie danego salonu i wchodzą w interakcje z klientami. Dodatkowo zdecydowaliśmy o udostępnieniu wybranych funkcjonalności esize.me w aplikacji mobilnej. To usługa, która na podstawie skanu stóp rekomenduje właściwy rozmiar obuwia. W przypadku dzieci monitoruje także rozwój stopy. W esize.me ważną rolę odgrywa sztuczna inteligencja i jej zastosowanie chcemy rozwijać. Widzimy na tym polu duży potencjał –
wyjaśnia Mikołaj Wezdecki, członek zarządu eobuwie.pl S.A., Dyrektor ecommerce.

Zmiana nawyków zakupowych to wzrost e-commerce

Pandemia wywołana wirusem COVID-19 znacząco wpłynęła na nasze nawyki zakupowe
i sprawiła, że branża e-commerce dynamicznie przyśpieszyła swój rozwój. Raport „Handel internetowy w Polsce 2020” pokazał, że wartość polskiego rynku e-commerce wzrosła w 2020 roku do 77 mld zł z 61 mld odnotowanych w 2019 roku.

– E-commerce ułatwił życie konsumentom i firmom w czasie Covid i zadomowił się na dobre w naszych domach i biznesach. Ponad 21 milionów Polaków kupuje online. Zakupy w sieci w 2021 stanowić będą 10% całości handlu detalicznego. Jednocześnie klienci nie traktują e-commerce separatywnie od zakupu w sklepie stacjonarnym, w marketplace jak Allegro, czy przez infolinię lub aplikację mobilną. To już jeden świat, w którym można gromadzić coraz więcej informacji. Oznacza to ogromny potencjał do wykorzystania szeroko pojętego AI. Dla polskiego biznesu to zarówno szansa, jak i zagrożenie, gdyż ilość danych daje przewagę, a globalnie danych można zebrać więcej. Ich liczbę możemy zwiększyć, łącząc informacje ze sprzedaży, płatności, logistyki i produkcji, a nawet ze sposobu używania urządzeń, tak aby fabryka i sklep, jaki odwiedzimy na końcu same wiedziały, co nam wysłać do domu. To futurystyczna przyszłość, jednak są regiony, np. Chiny, gdzie ta przyszłość staje się faktem – komentuje Grzegorz Rudno-Rudziński, Prezes Zarządu Klastra ITCorner, Partner Zarządzający, Unity Group.

Dyskusje nad tym, czy Europa ma szansę w tej rywalizacji oraz, czy konsumenci chcą mieć do czynienia z autonomiczną sztuczną inteligencją, będą częścią panelu dyskusyjnego pt. „E-commerce – inny wymiar zakupów”, który odbędzie się w trakcie Made in Wroclaw 2021. Wezmą w nim udział przedstawiciele Amazon, eobuwie.pl, Pneumat, CBRE oraz Unity Group i ITCorner.

– E-commerce jest bardzo ważnym sektorem rynku, do którego, jak wynika
z naszego raportu „Sektor AI w aglomeracji wrocławskiej”, swoją ofertę kieruje aż 28% wrocławskich firm rozwijających technologie związane z AI.  Rozmów o perspektywach z nim związanych nie mogło zabraknąć na cyklicznej konferencji Made in Wroclaw, na której w tym roku spotykamy się pod hasłem Driven by Intelligence
– opowiada Mateusz Jarzombek, Dyrektor Centrum Wspierania Biznesu w Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.

Udział w konferencji Made in Wroclaw 2021 jest bezpłatny, wymagana jest jednak rejestracja na www.made-in-wroclaw.pl. Oprócz panelu poświęconego branży e-commerce odbędą się w jego trakcie dyskusje o roli lidera i budowaniu zespołu w dobie sztucznej inteligencji, inteligentnych miastach i sektorze MedTech.

Made in Wroclaw 2021 organizowane jest przez Agencję Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej
i Miasto Wrocław. Patronat honorowy nad konferencją objęły: Coventry University, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Politechnika Wrocławska, Wyższa Szkoła Bankowa, Uniwersytet Wrocławski, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna, Wrocławska Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej Horyzont, AHK Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa. Wydarzenie organizowane jest we współpracy merytorycznej z ITCorner, SoDA i ABSL oraz kooperacji z Wolves Summit, eventem dla globalnej społeczności technologicznej, który odbędzie się we Wrocławiu w dniach 19-21 października 2021 roku.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...