poniedziałek, 28 kwietnia, 2025

Inny wymiar zakupów, czyli na czym polega synergia AI i e-commerce?

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

E-commerce to branża nie tylko bardzo konkurencyjna, ale też niezwykle szybko rozwijająca się pod kątem wdrażania nowych technologii, również tych wykorzystujących sztuczną inteligencję. Zastosowanie AI może wiązać się
z używaniem big data do spersonalizowanego kontaktu z klientem, ale też zarządzaniem procesami logistycznymi.

AI przyszłością e-commerce

O sztucznej inteligencji w kontekście e-commerce mówi się coraz więcej. Dyskutować będą
o tym również praktycy z tych branż w trakcie bezpłatnej, hybrydowej konferencji biznesowej Made in Wroclaw 2021, która odbędzie się 20 października. Jednym z najważniejszych jej punktów będzie skala zastosowania mechanizmów AI w pełnym procesie zarządzania sklepem internetowym.

W eobuwie.pl mamy świadomość, że rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji to przyszłość e-commerce. W praktyce, AI nie tylko uprzyjemni proces zakupowy, ale również odciąży naszych pracowników, znajdując zastosowanie choćby w centrach logistycznych poprzez np. roboty pickingowe sortujące towar w magazynach. Często jest też bardzo atrakcyjna z punktu widzenia konsumentów, których fascynują innowacje w branży fashiontech. Korzystając z naszego zaplecza technologicznego, wykorzystujemy obecność
w sklepach stacjonarnych robotów Pepper, które pracują w roli asystentów sprzedaży, opowiadają o ofercie danego salonu i wchodzą w interakcje z klientami. Dodatkowo zdecydowaliśmy o udostępnieniu wybranych funkcjonalności esize.me w aplikacji mobilnej. To usługa, która na podstawie skanu stóp rekomenduje właściwy rozmiar obuwia. W przypadku dzieci monitoruje także rozwój stopy. W esize.me ważną rolę odgrywa sztuczna inteligencja i jej zastosowanie chcemy rozwijać. Widzimy na tym polu duży potencjał –
wyjaśnia Mikołaj Wezdecki, członek zarządu eobuwie.pl S.A., Dyrektor ecommerce.

Zmiana nawyków zakupowych to wzrost e-commerce

Pandemia wywołana wirusem COVID-19 znacząco wpłynęła na nasze nawyki zakupowe
i sprawiła, że branża e-commerce dynamicznie przyśpieszyła swój rozwój. Raport „Handel internetowy w Polsce 2020” pokazał, że wartość polskiego rynku e-commerce wzrosła w 2020 roku do 77 mld zł z 61 mld odnotowanych w 2019 roku.

– E-commerce ułatwił życie konsumentom i firmom w czasie Covid i zadomowił się na dobre w naszych domach i biznesach. Ponad 21 milionów Polaków kupuje online. Zakupy w sieci w 2021 stanowić będą 10% całości handlu detalicznego. Jednocześnie klienci nie traktują e-commerce separatywnie od zakupu w sklepie stacjonarnym, w marketplace jak Allegro, czy przez infolinię lub aplikację mobilną. To już jeden świat, w którym można gromadzić coraz więcej informacji. Oznacza to ogromny potencjał do wykorzystania szeroko pojętego AI. Dla polskiego biznesu to zarówno szansa, jak i zagrożenie, gdyż ilość danych daje przewagę, a globalnie danych można zebrać więcej. Ich liczbę możemy zwiększyć, łącząc informacje ze sprzedaży, płatności, logistyki i produkcji, a nawet ze sposobu używania urządzeń, tak aby fabryka i sklep, jaki odwiedzimy na końcu same wiedziały, co nam wysłać do domu. To futurystyczna przyszłość, jednak są regiony, np. Chiny, gdzie ta przyszłość staje się faktem – komentuje Grzegorz Rudno-Rudziński, Prezes Zarządu Klastra ITCorner, Partner Zarządzający, Unity Group.

Dyskusje nad tym, czy Europa ma szansę w tej rywalizacji oraz, czy konsumenci chcą mieć do czynienia z autonomiczną sztuczną inteligencją, będą częścią panelu dyskusyjnego pt. „E-commerce – inny wymiar zakupów”, który odbędzie się w trakcie Made in Wroclaw 2021. Wezmą w nim udział przedstawiciele Amazon, eobuwie.pl, Pneumat, CBRE oraz Unity Group i ITCorner.

– E-commerce jest bardzo ważnym sektorem rynku, do którego, jak wynika
z naszego raportu „Sektor AI w aglomeracji wrocławskiej”, swoją ofertę kieruje aż 28% wrocławskich firm rozwijających technologie związane z AI.  Rozmów o perspektywach z nim związanych nie mogło zabraknąć na cyklicznej konferencji Made in Wroclaw, na której w tym roku spotykamy się pod hasłem Driven by Intelligence
– opowiada Mateusz Jarzombek, Dyrektor Centrum Wspierania Biznesu w Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.

Udział w konferencji Made in Wroclaw 2021 jest bezpłatny, wymagana jest jednak rejestracja na www.made-in-wroclaw.pl. Oprócz panelu poświęconego branży e-commerce odbędą się w jego trakcie dyskusje o roli lidera i budowaniu zespołu w dobie sztucznej inteligencji, inteligentnych miastach i sektorze MedTech.

Made in Wroclaw 2021 organizowane jest przez Agencję Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej
i Miasto Wrocław. Patronat honorowy nad konferencją objęły: Coventry University, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Politechnika Wrocławska, Wyższa Szkoła Bankowa, Uniwersytet Wrocławski, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna, Wrocławska Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej Horyzont, AHK Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa. Wydarzenie organizowane jest we współpracy merytorycznej z ITCorner, SoDA i ABSL oraz kooperacji z Wolves Summit, eventem dla globalnej społeczności technologicznej, który odbędzie się we Wrocławiu w dniach 19-21 października 2021 roku.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Satelitarne dane optyczne: klucz do 1,8 biliona USD w globalnej gospodarce do 2035 roku

Raport Światowego Forum Ekonomicznego (WEF) opracowany we współpracy z...

Sposoby finansowania zakupu systemu ERP

System ERP integruje wszystkie działy i procesy biznesowe firmy....

Podobne tematy

Od Amazon do Visa – jak zmienia się krajobraz sponsorów Formuły 1

Wczoraj Nvidia zaprezentowała wyniki za 4. kwartał. Firma zanotowała...

Transport w cieniu kryzysu: Eksperci oceniają sytuację i prognozy na 2025 rok

Eksperci zgodnie przyznali, że ubiegły rok był trudny. Choć...

Europa musi przygotować się na rosnącą falę cyberataków. Polska na czele stawki

Europa staje w obliczu rosnącego zagrożenia cybernetycznego. W 2024...

Ceny nowych mieszkań – styczeń 2025 (wstępne dane)

Pierwszy miesiąc 2025 r. upłynął pod znakiem stabilizacji średniej...

Rynek biurowy w Polsce: PINK podsumowuje czwarty kwartał 2024 roku

Polska Izba Nieruchomości Komercyjnych (PINK) opublikowała dane dotyczące rynku...

Microsoft bezapelacyjnym liderem… marek, pod które podszywają się cyberprzestępcy

Marki technologiczne cały czas są najczęściej wykorzystywanymi przez cyberprzestępców...

Wzrost sprzedaży online w grudniu 2024: Eksperci komentują dane GUS

Według najnowszych (opublikowanych dziś o g. 10) danych GUS w...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie