Marka herbaty Lipton, ogłosiła zakończenie swojego partnerstwa reklamowego z programem „KS Poranek”, emitowanym w Kanale Sportowym.
W oświadczeniu przekazanym portalowi CEO.com.pl marka podkreśliła: „Gdy decydowaliśmy się na podjęcie tej współpracy, chcieliśmy, by nasz produkt pojawiał się w porannych, pozytywnych rozmowach, czyli w kontekście dla nas naturalnym. Niestety w sytuacji pojawienia się treści niezgodnych z naszymi wartościami zdecydowaliśmy się zakończyć współpracę”. Ta decyzja jest reakcją na kontrowersje dotyczące jednego z prowadzących programu – Macieja Dąbrowskiego.
Już w piątek wieczorem Lipton wydał oświadczenie, w którym stanowczo odciął się od osoby p. Dąbrowskiego i wszelkich zachowań, które mogą krzywdzić osoby niepełnoletnie. „Nie akceptujemy treści w jakiejkolwiek formie ośmieszających, zawstydzających czy agresywnych wobec osób niepełnoletnich. Tak jak sprzeciwiamy się każdej formie przemocy słownej czy fizycznej wobec kogokolwiek” – czytamy w oświadczeniu.
Decyzja Liptona pokazuje, jak ważne jest dla marek dbanie o swój wizerunek oraz jaką wagę przywiązują do wartości i standardów, jakie promują. Znane marki coraz częściej dbają nie tylko o to, gdzie umieszczają swoje reklamy, ale także z kim się kojarzą. Współczesne firmy chcą być postrzegane jako odpowiedzialne i etyczne, a każda kontrowersja może wpłynąć na ich reputację.