FIRMYCisco wśród założycieli konsorcjum, które zbada wpływ AI na pracowników branży ICT

Cisco wśród założycieli konsorcjum, które zbada wpływ AI na pracowników branży ICT

Cisco wśród założycieli konsorcjum, które zbada wpływ AI na pracowników branży ICT

  • AI-Enabled ICT Workforce Consortium zostało powołane przez Cisco z udziałem firm Accenture, Eightfold, Google, IBM, Indeed, Intel, Microsoft i SAP. Konsorcjum oceni wpływ sztucznej inteligencji na zawody technologiczne i zidentyfikuje ścieżki rozwoju umiejętności dla tych ról, na które sztuczna inteligencja może mieć największy wpływ.
  • Katalizatorem utworzenia konsorcjum były prace działającej w ramach Rady UE-USA ds. Handlu i Technologii grupy roboczej Talent for Growth – w które zaangażowany był m.in. prezes i dyrektor generalny Cisco Chuck Robbins – oraz wkład amerykańskiego Departamentu Handlu.
  • Funkcje doradcze objęły m.in. Amerykańska Federacja Pracy, Kongres Organizacji Przemysłowych, CHAIN5, związek Communications Workers of America, Fundacja Digital Europe, Europejskie Stowarzyszenie Kształcenia Zawodowego EVTA, Khan Academy i SMEUnited.

Najważniejsze firmy branży technologicznej powołały AI-Enabled Information and Communication Technology Workforce Consortium. Oprócz Cisco, w działania nowo powołanej organizacji zaangażowane są Accenture, Eightfold, Google, IBM, Indeed, Intel, Microsoft i SAP. Wysiłki organizacji będą skoncentrowane na zapewnianiu możliwości podnoszenia umiejętności i przekwalifikowania w tych zawodach, które mogą być szczególnie narażone na konsekwencje rozwoju sztucznej inteligencji.

Celem konsorcjum jest ocena, w jaki sposób sztuczna inteligencja zmienia miejsca pracy i umiejętności niezbędne pracownikom, aby odnosili sukcesy. Zwieńczeniem pierwszej fazy prac będzie raport zawierający przydatne informacje dla liderów biznesu i pracowników. Ustalenia zawarte w raporcie będą miały na celu przedstawienie praktycznych spostrzeżeń i zaleceń pracodawcom, którzy szukają sposobów na przekwalifikowanie i podniesienie kwalifikacji swoich pracowników w ramach przygotowań do wdrażania środowisk obsługujących sztuczną inteligencję.

Członkowie konsorcjum reprezentują przekrój firm wprowadzających innowacje w obszarze sztucznej inteligencji, rozumiejących znaczenie popularyzacji AI. Poszczególni członkowie w przeszłości udokumentowali możliwości i wyzwania związane ze sztuczną inteligencją.

Inspiracją do działania były prace grupy roboczej Talent for Growth Rady UE-USA ds. Handlu i Technologii, w tym ścieżka doskonalenia umiejętności prowadzona przez prezesa i dyrektora generalnego Cisco, Chucka Robbinsa, jak również wkład Departamentu Handlu USA. Zadaniem Rady, powołanej w czerwcu 2021 r. przez prezydenta Joe Bidena, przewodniczącą Komisji Europejskiej Ursulę von der Leyen i przewodniczącego Rady Europejskiej Charlesa Michela, jest promowanie konkurencyjności i stymulowanie koniunktury w relacjach transatlantyckich poprzez współpracę i demokratyczne podejście do handlu, technologii i bezpieczeństwa.

– Sztuczna inteligencja przyspiesza tempo globalnych zmian związanych z zatrudnieniem, stwarzając wielką okazję dla sektora prywatnego do pomocy pracownikom w podnoszeniu kompetencji i przekwalifikowywaniu się – powiedziała Francine Katsoudas, wiceprezes i dyrektor ds. ludzi, polityki i celów w Cisco. – Misją naszego konsorcjum jest dostarczenie organizacjom wiedzy na temat wpływu sztucznej inteligencji na siłę roboczą i wyposażenie pracowników w odpowiednie umiejętności. Z niecierpliwością czekamy na zaangażowanie innych interesariuszy – w tym rządów, organizacji pozarządowych i społeczności akademickiej – w ten ważny pierwszy krok w kierunku zapewnienia, że rewolucja AI nie pozostawi nikogo w tyle.

Wysiłki AI-Enabled ICT Workforce Consortium są odpowiedzią na krytyczne dla biznesu – i stale rosnące – zapotrzebowanie na pracowników wykwalifikowanych w różnych aspektach technologii AI, dysponujących m.in. umiejętnością wdrażania aplikacji AI w procesach biznesowych. Konsorcjum wykorzysta wiedzę i doświadczenie członków i doradców do rekomendowania i rozszerzania programów podnoszenia kompetencji, które są inkluzywne i korzystne dla wielu interesariuszy – studentów, osób zmieniających ścieżkę kariery, obecnych pracowników IT, pracodawców i edukatorów.

W pierwszej fazie prac zostanie oceniony wpływ sztucznej inteligencji na 56 specjalności w branży ICT. Role te obejmują 80 proc. spośród 45 wiodących zawodów w sektorze ICT, na które w okresie od lutego 2023 r. do lutego 2024 r. opublikowano najwięcej ofert pracy w Stanach Zjednoczonych i pięciu największych krajach europejskich pod względem liczby pracowników ICT według Indeed Hiring Lab (Francja, Niemcy, Włochy, Hiszpania i Holandia). Łączna liczba pracowników sektora ICT w tych krajach sięga 10 mln osób.

Firmy należące do konsorcjum powszechnie zdają sobie sprawę z pilności i znaczenia ich połączonych wysiłków w związku z przyspieszeniem rozwoju sztucznej inteligencji we wszystkich aspektach działalności i potrzebą inkluzywnej siły roboczej, dysponującej możliwościami utrzymania siebie i rodzin. Zobowiązują się do opracowania ścieżek dla pracowników szczególnie w tych obszarach, które będą w coraz większym stopniu integrować technologię sztucznej inteligencji.

W tym celu organizacja ustanowiła długofalowe cele w zakresie rozwoju umiejętności i programów szkoleniowych, aby pozytywnie wpłynąć na ponad 95 milionów osób na całym świecie w ciągu najbliższych 10 lat. Do wspomnianych celów należą:

  • Cisco – przeszkolenie 25 mln osób w zakresie cyberbezpieczeństwa i umiejętności cyfrowych do 2032 r.
  • IBM – przeszkolenie 30 mln osób w zakresie umiejętności cyfrowych, w tym 2 mln w zakresie sztucznej inteligencji, do 2030 r.
  • Intel – zapewnienie ponad 30 mln osób umiejętności w zakresie sztucznej inteligencji na potrzeby obecnych i przyszłych miejsc pracy do 2030 r.
  • Microsoft – przeszkolenie i certyfikacja 10 mln osób z niedostatecznie rozwiniętych społeczności w zakresie poszukiwanych umiejętności cyfrowych, aby zapewnić im miejsca pracy i możliwości utrzymania w gospodarce cyfrowej, do 2025 r.
  • SAP – podniesienie umiejętności i dostosowywanie do obecnej sytuacji branżowej 2 mln osób na całym świecie do 2025 r.
  • Google – przeznaczenie 25 mln euro na wsparcie szkoleń i umiejętności w zakresie sztucznej inteligencji dla mieszkańców całej Europy.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...