W ostatnich dniach doszło do cyberataku na firmę Ochnik, jedną z czołowych polskich marek odzieżowych, a także na polskiego przedstawiciela New Balance, pickypica.com oraz StreetStyle24. Hakerzy zaatakowali infrastrukturę partnera technologicznego, wykradając poufne dane zarówno klientów, jak i pracowników. To jeden z kolejnych przykładów ataków na polskie przedsiębiorstwa, które na początku września atakowane były średnio 1600 razy w tygodniu, wynika z danych Check Point Software.
Według wstępnych informacji, atakujący pozyskali takie informacje, jak imiona, nazwiska, adresy e-mail, numery telefonów oraz dane dotyczące zamówień. Firma współpracuje obecnie z odpowiednimi służbami, aby zminimalizować skutki ataku i zabezpieczyć dalsze dane przed potencjalnym wyciekiem.
Przedstawiciele firmy zapewniają, że natychmiast podjęto działania mające na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się szkód oraz zabezpieczenie infrastruktury informatycznej. Firma poinformowała także klientów o możliwym ryzyku i zachęca do czujności oraz ewentualnej zmiany haseł.
Cyberatak ten podkreśla rosnące zagrożenia dla firm z branży handlowej oraz potrzebę wzmocnienia systemów ochrony danych osobowych.
Z najnowszych analiz firmy Check Point Software wynika, że sektor handlu (hurt i detal) jest jedną z dziesięciu najczęściej atakowanych branż gospodarki, ze średnią 1670 ataków na organizację w tygodniu w skali światowej. Polskie przedsiębiorstwa atakowane są równie często – w ostatnich tygodniach dochodziło od 1515 do 1630 cyberataków na pojedynczą firmę.