Gorące tematy

Gospodarka

Ceny w USA rosną wolniej, ale ryzyko recesji coraz większe

Inflacja CPI w USA w marcu wyniosła 2,4 proc....
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Donald Trump podnosi cła. Polska branża eksportowa pod presją, ale nastroje stabilne

Decyzja prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa wprowadzająca szeroko zakrojone...

Marketing

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

Polityka

Kampania prezydencka – fake newsy i emocje znów dominują kampanię

Rafał Trzaskowski z największą widocznością w mediach, Sławomir Mentzen...
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Ewa Wrzosek i medialna burza, której skala zaskakuje

Sprawa Ewy Wrzosek rozgrzała polską debatę publiczną do czerwoności....

Prawo

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

Raport PSF: Fotowoltaika w Polsce potrzebuje pilnych zmian prawnych

Polska fotowoltaika stoi na rozdrożu. Mimo dynamicznego wzrostu, sektor...

Inicjatywa SprawdzaMY – ósma tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

Ósma tura zgłoszonych rozwiązań obejmuje 25 propozycji, z których...
00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...
Autor/źródło

Gorące tematy

Gospodarka

Ceny w USA rosną wolniej, ale ryzyko recesji coraz większe

Inflacja CPI w USA w marcu wyniosła 2,4 proc....
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Donald Trump podnosi cła. Polska branża eksportowa pod presją, ale nastroje stabilne

Decyzja prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa wprowadzająca szeroko zakrojone...

Marketing

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

Polityka

Kampania prezydencka – fake newsy i emocje znów dominują kampanię

Rafał Trzaskowski z największą widocznością w mediach, Sławomir Mentzen...
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Ewa Wrzosek i medialna burza, której skala zaskakuje

Sprawa Ewy Wrzosek rozgrzała polską debatę publiczną do czerwoności....

Prawo

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

Raport PSF: Fotowoltaika w Polsce potrzebuje pilnych zmian prawnych

Polska fotowoltaika stoi na rozdrożu. Mimo dynamicznego wzrostu, sektor...

Inicjatywa SprawdzaMY – ósma tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

Ósma tura zgłoszonych rozwiązań obejmuje 25 propozycji, z których...
00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...
Autor/źródło
Autor/źródło
piątek, 11 kwietnia, 2025

Amazon uruchamia marketplace NFT

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Według międzynarodowych doniesień Amazon, w przyszłym miesiącu, ma uruchomić własny marketplace NFT “NFT Amazon Marketplace”. Tokeny będą powiązane z fizycznymi kolekcjonerskimi przedmiotami.

Gigant e-commerce początkowo będzie miał w ofercie 15 kolekcji NFT dostępnych dla klientów z USA, zanim udostępni je globalnie. Portal Web3 The Big Whale podał datę premiery w USA na 24 kwietnia. Prace nad wdrożeniem trwają już od wielu miesięcy, Amazon Web Services (AWS) nawiązał już wcześniej współpracę z firmą web3 Ava Labs w celu przyspieszenia przyjęcia technologii blockchain.

Jak będzie działać NFT Amazon Marketplace?

Miłośnicy NFT będą mogli kupować cyfrowe przedmioty kolekcjonerskie za pomocą własnego konta Amazon (AMZN), rozliczając się za pomocą karty debetowej lub kredytowej.

Według Bartosza Czerkiesa, General Managera Shares w Europie Środkowo-Wschodniej, połączenie fizycznych produktów z tokenami NFT wpisuje się w wizję Amazona, jako globalnym lidera handlu. Ogromna liczba produktów dostępnych na klik, doświadczenie w tworzeniu software’u, no i przede wszystkim dane o milionach użytkowników z całego świata, na pewno pomogą Amazonowi przyspieszyć adopcję tej technologii, z zachowaniem prostego UX i szybkiego procesu płatności. Rozwiązanie Amazona umożliwi tym, którzy nie mają dostępu do portfela kryptograficznego, możliwość kupowania NFT bez konieczności kupowania kryptowalut.Obecne marketplace’y NFT, np. Coinbase i portfele je obsługujące, takie jak MetaMask czy Math Wallet są mało przyjazne i nieintuicyjne, a cały proces długi i mozolny.

Co będzie można kupić na Amazon Digital Marketplace?

Użytkownicy będą mogli kupować NFT skupione wokół wybranych branż, np. mody, gdzie przedmioty będą  powiązane z fizycznymi modelami odzieży,np. Dżinsami czy butami. Tokeny NFT zostaną dostarczone na konta NFT klientów, podczas gdy fizyczny przedmiot będzie dostarczany do domu klienta.

Sam obszar digital fashion, metaversum czy NFT to dynamicznie rosnący trend, który jest wyjątkowo doceniany przez pokolenie Z. Z badań rynkowych wynika, że dla ponad połowy zainteresowanych kupnem mody cyfrowej w formie NFT, to nie tylko inwestycje, ale również sposób na wyrażanie siebie, a dla jednej trzeciej – metoda kreowania swojego wizerunku w sieci[1].

Potencjał rynku został już dostrzeżony, m.in. przez Nike. Spółka (NKE) przejęła firmę RTFKT zajmującą się zasobami wirtualnymi w 2021 r., która została zintegrowana z nowym „Nike Virtual Studio”, aby uwolnić serię NFT marki. Przykładem jest seria Nike Dunk Genesis CryptoKicks NFT – powiązana z „prawdziwymi” sneakersami Dunk tego sprzedawcy.

W modę cyfrową, ubrania w metaversum wchodzą coraz częściej największe marki modowe i światowe domy mody (m.in. Gucci, Dolce&Gabbana). Według raportu BCG i Vogue, spośród 120 największych domów mody 25 wypuściło swoje własne NFT. Adidas wygenerował największą wartość wypuszczając „Into the Metaverse” – kolekcję NFT, która w momencie wydania warta była około 24 mln USD, co oznacza, że Adidas odpowiedzialny był za większość wartości rynkowej tokenów modowych w 2021 roku.

Jak obecnie wygląda rynek NFT?

NFT czyli „niezamienny token” jest unikalnym aktywem cyfrowym, które istnieją w blockchaine (zdecentralizowaną cyfrową księgą rejestrującą transakcje). Zwykle można go kupić na marketplace’ach NFT, takich jak OpenSea czy Coinbase.

Z definicji, NFT to cyfrowy przedmiot kolekcjonerski lub dzieło sztuki, które jest unikalne i nie można go powielić. Może to być wszystko, od cyfrowego obrazu lub wideo po tweet lub album muzyczny, a nawet cyfrowy element garderoby, którego można używać w wirtualnym świecie – metaverse.

Obecnie na rynku NFT, zdecydowana większość wolumenu pochodzi od spekulantów oraz osób bardzo dobrze zaznajomionych z technologią blockchain. Dotychczasowe próby rozszerzenia grona użytkowników NFT były nieskuteczne. Dobrze obrazuje to przykład Coinbase NFT – marketplace’u, któremu nie udało się wejść do mainstreamu. Obecnie jest odpowiedzialny za mniej niż 1% transakcji. Choć entuzjaści NFT zdają się pozostawać sceptyczni na ruch Amazona, to w tym momencie ciężko przewidzieć jak przyjmie się nowy produkt, komentuje Serenity, współzałożyciel NFTNerds.

Kupując NFT, zostaje się właścicielem cyfrowego certyfikatu własności, który potwierdza jego oryginalność i przypisana własność danego tokenu. Certyfikat jest przechowywany w blockchainie, zabezpiecza wybrane aktywo przed powielaniem go czy ingerencją w jego treść.

[1] Badanie Boston Consulting Group (BCG) we współpracy z Vogue Polska

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Opodatkowanie stakingu kryptowalut w Polsce – chaos interpretacyjny i orzeczniczy

Wraz z rozwojem technologii blockchain i rosnącą popularnością kryptowalut,...

„Kupuj, gdy leje się krew” – inwestorzy widzą okazje po decyzjach Trumpa

Można zaobserwować, że 3. kwietnia, czyli pierwszego pełnego dnia...

Podobne tematy

Social commerce i AI: duet, który rządzi zakupami pokolenia Z

Pokolenie Z rewolucjonizuje handel, przenosząc swoje zakupy do mediów...

Raport IdoSell: Kiedy warto promować sklep online, żeby zwiększyć sprzedaż?

Konsumenci coraz chętniej korzystają z oferty e-sklepów – dopasowując...

Od Amazon do Visa – jak zmienia się krajobraz sponsorów Formuły 1

Wczoraj Nvidia zaprezentowała wyniki za 4. kwartał. Firma zanotowała...

Gigantyczne koszty regulacji uderzają w polski e-commerce

Zmiany w przepisach podatkowych i celnych to dziś jedno...

Automaty paczkowe kluczowym elementem strategii firm e-commerce

Według raportu „E-commerce w Polsce 2024”, opublikowanego przez Gemius,...

Marketing sensoryczny w metawersie: Czy wirtualne zakupy mogą angażować wszystkie zmysły?

Nowe technologie, takie jak wirtualna (VR) i rozszerzona rzeczywistość...

Grupa Arche wypłaciła inwestorom 56 mln zł w 2024 roku

W samym 2024 r. inwestorzy otrzymali ponad 56 mln...

Griffin Capital Partners otwiera biuro w Niemczech

Griffin Capital Partners (GCP), największy prywatny inwestor oraz firma...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version