piątek, 16 maja, 2025

Auchan buduje w pełni zrobotyzowane centrum dystrybucyjne pod Warszawą

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

W Wilczej Górze pod Warszawą rozpoczęła się budowa ultranowoczesnego, w pełni zrobotyzowanego centrum dystrybucyjnego Auchan Polska. Będzie ono wspierać obsługę klientów zmodernizowanej platformy e-commerce Auchan dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań Ocado Smart Platform – z wykorzystaniem unikatowych systemów automatyzacji i rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego. Inwestycja w znaczący sposób przełoży się na optymalizację procesów i skalowanie biznesu online Auchan na polskim rynku.

Budowa nowego centrum dystrybucyjnego Auchan to kolejny etap działań realizowanych w ramach partnerskiej umowy Auchan z brytyjską firmą Ocado – jednym z liderów automatyzacji i robotyzacji logistyki dla e-grocery. Wcześniej, w kwietniu br., sieć uruchomiła nową odsłonę swojego sklepu internetowego, także z wykorzystaniem rozwiązań Inteligentnej Platformy Ocado, stawiając na jeszcze większą wygodę klientów i wysoce spersonalizowane doświadczenia zakupowe.

Wraz z uruchomieniem centrum dystrybucyjnego, dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych systemów automatyzacji i robotyzacji klienci e-sklepu Auchan będą mogli liczyć na kolejne korzyści, takie jak:

Większa dostępność produktów i zapewnienie wysokiej jakości

Wprowadzone w magazynie rozwiązania pozwolą na przechowywanie większej ilości towarów, co przełoży się na szerszy wybór produktów dostępnych online – docelowo będzie to aż 40 tys. pozycji asortymentowych: artykułów świeżych i produktów spożywczych, a także innych towarów z kategorii niespożywczych. Dla zapewnienia najwyższej jakości i bezpieczeństwa sprzedawanej żywności na powierzchni 16 tys. m2 centrum wydzielone zostaną strefy przeznaczone do magazynowania produktów świeżych i mrożonych wymagających specjalnych warunków przechowywania, z wykorzystaniem zaawansowanych systemów kontroli temperatury.

Szybsza realizacja dostaw

Nowe centrum będzie też lepiej zoptymalizowane pod kątem procesów realizacji zamówień on-line. Dostawy będą realizowane szybciej i w bardziej elastycznych przedziałach czasowych, rozszerzony zostanie też zakres oferty dostaw realizowanych tego samego dnia, co zwiększy komfort zakupów klientów ze szczególnymi wymaganiami w tym zakresie.

Lepsza jakość obsługi zamówień

Nowoczesne systemy zarządzania magazynem pozwolą na kompletowanie zamówień z większą precyzją – zmniejszy to ryzyko wystąpienia ewentualnych pomyłek, przekładając się tym samym na wzrost satysfakcji klientów.

Z kolei automatyczne procesy magazynowe przełożą się na skalowalność w zakresie liczby obsługiwanych przez centrum zamówień. Pozwolą na sprawną realizację większej liczby zamówień także w okresach wzmożonego popytu (tzw. peaków sezonowych), dzięki czemu klienci będą szybciej obsługiwani,

Uruchomienie nowego centrum dystrybucyjnego Auchan uwzględnia też ważne aspekty środowiskowe. Wdrożony system umożliwi lepsze zarządzanie dostawami i konsolidowanie zamówień, co pozwoli na optymalizowanie tras dostaw pod kątem przejechanych kilometrów, a przez to ograniczenie emisji CO2. Automatyczne systemy pakowania pozwolą natomiast na ograniczenie zużycia toreb i innych zabezpieczeń produktów dostarczanych do klientów. Budynek magazynu będzie posiadał certyfikację środowiskową BREEAM na poziomie excellent, przyznawaną obiektom wyjątkowo przyjaznym dla środowiska i oferującym najwyższy komfort użytkowania. Z punktu widzenia obsługującej centrum załogi będzie to także wyróżniające się miejsce pracy, oferujące ciekawą perspektywę rozwoju zawodowego.

Śmiało możemy powiedzieć, że tak zaawansowane technologicznie centrum dystrybucyjne będzie prawdziwym game-changerem na polskim rynku – zwłaszcza jeśli chodzi o innowacyjne rozwiązania pozwalające na optymalizację kompletacji zamówień i zarządzania logistyką ostatniej mili – komentuje Piotr Dopierała, dyrektor Supply Chain & Logistics w Auchan Retail Polska. Rozwój e-biznesu jest jednym ze strategicznych kierunków naszego rozwoju, dlatego inwestujemy w najbardziej innowacyjne dziś technologie naszej branży, stawiając na wykorzystanie rozwiązań oferowanych w ramach wprowadzanej przez nas systemowo Inteligentnej Platformy Ocado. Przygotowanie i realizacja tak zaawansowanej technologicznie inwestycji wymaga wyboru partnerów o szczególnie wysokich kompetencjach i odpowiednim doświadczeniu. Z prawdziwą satysfakcją możemy potwierdzić, że właśnie takich partnerów udało nam się pozyskać do współpracy – dodaje Piotr Dopierała.

W zakresie wyboru lokalizacji, a także wsparcia przy zakupie i zarządzaniu inwestycją sieć Auchan postawiła na współpracę ze swoim wieloletnim partnerem firmą JLL. Nowe centrum dystrybucyjne w formule build-to-suit wybuduje wiodący na rynku nieruchomości deweloper firma Panattoni, Projekt architektoniczny został przygotowany przez renomowaną pracownię architektoniczną Tacakiewicz Ferma Kresek. Natomiast generalnym wykonawcą inwestycji jest specjalizująca się w budowie nowoczesnych nieruchomości firma Goldbeck.

Głównym kryterium decydującym o wyborze lokalizacji centrum dystrybucyjnego Auchan w Wilczej Górze pod Warszawą (w powiecie piaseczyńskim) było zapewnienie jego bliskości do klientów platformy zakupowej sieci, którzy obsługiwani będą z tego magazynu. Ważne było również dogodne położenie w pobliżu trasy ekspresowej S7.

Prace budowlane i instalacyjne zakończone zostaną w drugiej połowie 2025 r.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Danuta Dzierżak wraca do AXI IMMO jako Business Development Director

AXI IMMO wzmacnia struktury organizacyjne powołując na stanowisko Business...

Rainbow Tours przejmuje większościowy pakiet udziałów w rumuńskim biurze podróży Paralela 45

Rainbow Tours S.A., jeden z czołowych touroperatorów w Polsce,...

Tutore Poland wzmacnia segment B2B dzięki współpracy ProfiLingua i eTutor

Tutore Poland – największa grupa edukacyjna w Polsce i...

Michał Janiszewski nowym Wiceprezesem Zarządu MedTech Solutions S.A.

MedTech Solutions S.A., publiczna spółka rozwijająca zaawansowane technologie w...

Conperio wprowadza nowy model zarządzania absencją chorobową. Odpowiedzialność spada na liderów zespołów

Conperio, lider w zakresie przeciwdziałania nadużyciom związanym z L4,...

Podobne tematy

Social commerce i AI: duet, który rządzi zakupami pokolenia Z

Pokolenie Z rewolucjonizuje handel, przenosząc swoje zakupy do mediów...

Raport IdoSell: Kiedy warto promować sklep online, żeby zwiększyć sprzedaż?

Konsumenci coraz chętniej korzystają z oferty e-sklepów – dopasowując...

Gigantyczne koszty regulacji uderzają w polski e-commerce

Zmiany w przepisach podatkowych i celnych to dziś jedno...

Automaty paczkowe kluczowym elementem strategii firm e-commerce

Według raportu „E-commerce w Polsce 2024”, opublikowanego przez Gemius,...

Griffin Capital Partners otwiera biuro w Niemczech

Griffin Capital Partners (GCP), największy prywatny inwestor oraz firma...

Transport w cieniu kryzysu: Eksperci oceniają sytuację i prognozy na 2025 rok

Eksperci zgodnie przyznali, że ubiegły rok był trudny. Choć...

Po sukcesie w Polsce, czas na Wielką Brytanię – Grupa T2S rozwija skrzydła

Branża outsourcingu pracowniczego i procesowego w Polsce stale się...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie