- Teoria, że powrót do handlu w niedzielę dobija małe rodzinne sklepy jest dość wątpliwa. Pamiętam opinie ekonomistów sprzed lat, którzy mówili, że agresywny...
Konsumenci w Polsce coraz częściej wymagają pełnej transparentności od producentów. Badania na zlecenie On Board Think Kong pokazują, że podczas zakupów, polscy konsumenci chcą...
Konsumenci postawią na słone przekąski i piwo. Zakupy głównie zrobią w dyskontach i supermarketach. Sukcesy Polaków mogą dodatkowo nakręcić sprzedaż.
Smart shopperzy ruszają na specjalne...
Projekt posłów Polski 2050 ponownie wprowadził do Sejmu temat niedziel handlowych. Proponuje się przywrócenie możliwości handlu w pierwszą i trzecią niedzielę miesiąca. W zamian...
Liczba produktów dostępnych na Amazon nieustająco rośnie, za to maleje liczba fałszerzy próbujących sprzedawać tam podróbki. Dzieje się to dzięki rozwojowi technologii AI, która...
Klienci Temu kochają Blika - tą metodą płatności finansowane jest aż 70 proc. wszystkich transakcji! Analiza danych z When U Buy - platformy integrującej...
Platformy marketplace są już najpopularniejszym modelem zakupowym w Europie, a ich rola ciągle rośnie. Dotyczy to zwłaszcza podmiotów pochodzących z Azji, które przebojem zdobywają...
Rozwój technologii kształtuje sposób, w jaki ludzie dokonują zakupów. Jednym z trendów staje się obecnie social commerce. Potwierdzają to wyniki corocznego badania Adyen Retail...
Dwie dekady członkostwa w Unii Europejskiej, to dla polskiego handlu internetowego okres niezwykle dynamicznego rozwoju, który szedł w parze z transformacją cyfrową. Wraz z...
Wraz ze zbliżającym się latem większy odsetek Polaków deklaruje wydatki na urlopy oraz sprzęt ogrodniczy. W okresie komunijnym rosną także plany zakupowe dotyczące sprzętu...
Poszukiwanie idealnych artykułów piśmienniczych i papierniczych może stać się prawdziwą przygodą, zwłaszcza w obfitującym w opcje Internecie. Zastanawiasz się, gdzie kupić jakościowe akcesoria piśmiennicze...
Dwie trzecie kupujących szuka inspiracji wewnątrz sklepu, a ekrany cyfrowe stają się idealnym medium do prezentowania pełnej gamy oferty i opcji jej personalizacji. Marki...
Według najnowszych danych GUS sprzedaż detaliczna (w cenach stałych) wzrosła o 4,1% r/r w kwietniu 2024 r. W porównaniu z kwietniem 2023 r.odnotowano wyższą wartość sprzedaży...
BNP Paribas Real Estate Poland przygotował raport „Rynek nowoczesnego handlu
w Polsce”, w którym poddaje analizie rynek handlowy za I kwartał 2024 roku. Nadal najpopularniejszym...
Niebawem minie 12 miesięcy od zeszłorocznego rozdania gwiazdek Michelin. Tegorocznych laureatów poznamy około 20 czerwca, czyli za nieco ponad miesiąc. Tym razem inspektorzy odwiedzili...
Sejmowe komisje: rolnictwa i rozwoju wsi oraz samorządu terytorialnego i polityki regionalnej zajmą się wkrótce projektem zmian w ustawie o ochronie zwierząt, złożonym przez...
Nad morzem rekrutacje do pracy sezonowej trwają. Wystartowały zwykle w połowie kwietnia, a przedsiębiorcy szukali już ludzi do pracy na majówkę, a teraz na...
Bez względu na to, czy prowadzisz dużą, czy małą firmę, na pewnym etapie możesz stanąć przed koniecznością sprzedaży biletów na różne wydarzenia. Obecnie popularna...
W połowie kwietnia cena tony kakao na światowych giełdach przekroczyła 11 tys. dolarów, a jeszcze niedawno eksperci zastanawiali się, czy przebije poziom 7 tys....
Europejscy sprzedawcy detaliczni po wyzwaniach związanych z inflacją w 2024 roku będą mogli nieco odetchnąć, wynika z przekrojowego badania sektora handlowego przeprowadzonego przez McKinsey....
Dynamika rozwoju sektora parków handlowych wzrosła w trakcie pandemii. Wygodne, dobrze skomunikowane lokalizacje, bogata oferta, bezpieczeństwo i szybkie tempo dokonywania zakupów przekonały wielu konsumentów...
W e-commerce, branży, w której konkurencja stale narasta, a algorytmy wyszukiwarek ewoluują z dnia na dzień, techniczne SEO stało się nie tylko sztuką, ale...
83% konsumentów potwierdza, że pierwszy kontakt z zakupionym samochodem miał miejsce online – wynika z raportu Google Gearshift, przygotowanego przez firmę Kantar dla Google....
Rusza wsparcie dla firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, które ucierpiały w trakcie pandemii. Podmioty, które odnotowały w tym czasie spadek obrotów, mogą...
Wśród Polaków, którzy będą grillować w majówkę, 88,7% planuje kupić alkohol. Blisko połowa z tych osób przewiduje, że napoje procentowe będą stanowiły od 30%...
Według najnowszych danych GUS w marcu 2024 r. w porównaniu z marcem 2023 r.odnotowano niższą wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 1,8%).
Udział sprzedaży...
Park handlowy w Łęczycy o powierzchni wynajmowalnej 5 000 mkw. zostanie oddany do użytku w drugiej połowie 2025 roku. Operatorem spożywczym będzie Lidl. W...
Przed zbliżającym się startem sezonu grillowego, sprawdzamy ceny poszczególnych produktów. W tym roku grill może być tańszy niż rok temu, jeśli wrzucimy na ruszt...
Obecnie w sklepach stacjonarnych, co drugi klient szuka czegoś więcej niż tylko produktów — szuka wyjątkowych przeżyć, które zachęcają go do odkrywania świata marki...
Liczba odwiedzin w centrach i galeriach handlowych w pierwszym kwartale br. była zbliżona do wyników z analogicznego okresu roku poprzedniego. Spadła wprawdzie nieco częstotliwość...
Mimo zmniejszenia się w 2023 r. o 5 punktów procentowych (p.p.) grupy Polaków kupujących w sieci, udział stałych e-klientów pozostaje stabilny. Tak wynika z...
Twoja oferta sprzedażowa odpowiada doskonale na rzeczywiste potrzeby nabywców, ale wciąż doskwiera Ci niedostateczny wzrost sprzedaży lub niski poziom konwersji? Prawdopodobnie jesteś w tyle...
Ceny w sklepach nadal hamują, niemniej wiele kategorii wciąż notuje wzrosty w okolicach 10%. Ostatnio najmocniej podrożały dodatki spożywcze – o ponad 15% rdr....
Silne międzynarodowe przepływy handlu, kapitału oraz ludzi przeczą deglobalizacji
Relacje między Stanami Zjednoczonymi a Chinami nadal się pogarszają
Najbardziej zglobalizowanym krajem jest Singapur,...
Jak wynika z danych firmy doradczej Colliers, w ciągu trzech pierwszych miesięcy 2024 r. całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej wzrosła nieznacznie w porównaniu do...
Po ponad dwóch latach przerwy powrócił 5-procentowy VAT na żywność. Sieci dyskontów, które toczą wojnę o klientów, kuszą obietnicą, że cen nie podniosą, bo...
Kamil “Budda” Labudda to człowiek, który swoją młodzieńczą pasję przekształcił w prawdziwe imperium biznesowe. Wszystkie jego pomysły okazywały się strzałami w dziesiątkę i podbijały serca...
Wg najnowszych danych Eurostatu liczba firm w Unii Europejskiej, które sprzedają swoje usługi online utrzymuje się na tym samym poziomie. Różnica pomiędzy 2022 a...
Aż 80% Polaków w ciągu ostatniego roku wzięło udział w akcji promocyjnej. Co siódmy konsument w naszym kraju twierdzi, że udział w konkursie, loterii lub...
Współcześni konsumenci, którzy coraz większą część zakupów realizują w sieci, borykają się z zupełnie nowymi problemami. Obchodzony 15 marca Światowy Dzień Konsumenta to okazja...
Zakupy online cieszą się ogromną popularnością w niemal każdej grupie wiekowej. Choć internet daje nam ogromne możliwości w zakresie nabywania niemal każdego rodzaju produktów,...
Po raz pierwszy od 3 lat, na Wielkanoc żywność jest tańsza niż rok wcześniej. Koszyk 10 najważniejszych świątecznych produktów staniał w ciągu ostatniego roku...
Znów przybywa firm zmagających się z zatorami płatniczymi - wynika z badania „Skaner MŚP” za I kw., zrealizowanego dla BIG InfoMonitor. Niechcianym bohaterem rosnących...
Autorzy raportu pt. „INDEKS CEN W SKLEPACH DETALICZNYCH” prognozują, że podstawowe zakupy zdrożeją przed świętami średnio o ok. 3% rdr. I będzie to mniej...