poniedziałek, 14 kwietnia, 2025

DHL Express wykorzystuje AI w celu przyspieszenia transportu międzynarodowego i uproszczenia transakcji celnych

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online
  • DHL Express wykorzystał AI do ulepszenia swojej platformy internetowej MyGTS.
  • Narzędzie ułatwia wyszukiwanie kodów Systemu Zharmonizowanego (HS), które są ważnym elementem odprawy celnej.
  • MyGTS umożliwia oszacowanie kosztu całkowitego transakcji towarzyszącej przesyłce międzynarodowej towaru, co zapewnia przejrzystość i wzmacnia zaufanie do sprzedawców online wśród ich klientów biznesowych i indywidualnych.
  • Nowa funkcjonalność przyspieszy międzynarodowy transport przesyłek, który według badania DHL Online Shopper Survey 2023 zyskuje na popularności.

DHL Express ulepszył swoją platformę internetową „My Global Trade Services” (MyGTS), upraszczając wysyłkę międzynarodową dla klientów i przyspieszając przetwarzanie przesyłek transgranicznych. Jej użytkownicy mogą znaleźć informacje o formalnościach celnych, wymogach regulacyjnych, a także oszacować koszty. Narzędzie ułatwia również wyszukanie kodów Systemu Zharmonizowanego (HS) za pomocą słów kluczowych lub katalogu kodów. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego klienci mają pewność, że kody są prawidłowe, a to sprawia, że odprawa celna jest szybsza i dokładniejsza. Oprócz tego pozwala przewidywać potencjalne dodatkowe opłaty zarówno w kraju eksportu, jak i w kraju docelowym, do którego wysyłany będzie towar.

Za pośrednictwem MyGTS można wygodnie obliczyć szacunkowe koszty całkowite transakcji (landed cost) jeszcze przed wysyłką, w tym cła i podatki. Obecnie 70% kupujących online na całym świecie decyduje się przedpłacić lokalne cła importowe i podatki z góry przy dokonywaniu zakupu. Sprzedawcy, którzy zapewniają przejrzystość w zakresie całkowitych kosztów, wzmacniają zaufanie klientów końcowych do swojego sklepu internetowego. Co więcej, jasność co do szacowanych ceł i podatków na stronie e-commerce umożliwia handlowcom dostosowanie strategii cenowej i oferowanie klientom konkurencyjnych cenowo produktów.

Podczas przeprojektowywania MyGTS naszym celem było zapewnienie, żeby platforma internetowa była jak najbardziej przyjazna dla klientów uczestniczących w globalnej wymianie handlowej. Ułatwiając użytkownikom wcześniejsze zapoznanie się z formalnościami celnymi i umożliwiając eksporterom oszacowanie całkowitego kosztu transakcji, na który oprócz ceny towaru i kosztów transportu składają się m.in opłaty celno-podatkowe w krajach docelowym, dajemy eksporterom możliwość kształtowania ich oferty w sposób zwiększający zaufanie klientów końcowych. W szczególności dotyczy to sklepów internetowych, które tym samym wzmacniają swoją pozycję na bardzo konkurencyjnym globalnym rynku e-commerce. MyGTS jest też nieocenionym narzędziem dla polskich przedsiębiorców importujących wyroby spoza Unii Europejskiej, gdyż na podstawie oszacowanego „landed cost” mogą oni wybrać najkorzystniejszego, z punktu widzenia całkowitych kosztów, dostawcę eliminując niepewność co do przewidywanych pełnych kosztów transakcji jeszcze przed jej zawarciem – mówi Tomasz Buraś, prezes zarządu DHL Express Polska.

Na potrzeby odprawy celnej MyGTS dostarcza informacji na temat niezbędnych wymogów eksportowych i importowych. Platforma posiada również Pre-shipment Planner. Funkcjonalność obsługuje elastyczne planowanie przesyłek, umożliwiając użytkownikom zapisywanie i aktualizowanie planu zgodnie z wymaganiami.

Rosnąca popularność zakupów z zagranicy i szansa dla firm

Platforma MyGTS pomaga firmom w dotarciu do nowych rynków i klientów na całym świecie. Badanie DHL Online Shopper Survey 2023[1] potwierdziło rosnące znaczenie przesyłek międzynarodowych w Europie. Zgodnie z nim, aż 55% Europejczyków kupuje towary za granicą, a 1 na 5 badanych stwierdził, że będzie kupować więcej na innych rynkach w najbliższych miesiącach, co stanowi szansę dla firm rozszerzających swoją działalność na inne kraje. Respondenci wskazali również, że kupują produkty za granicą głównie ze względu na niższe ceny (50%), większy wybór produktów (33%) oraz dostępność marek i produktów, których nie ma w ich kraju (32%).

Badanie DHL wykazało też, że 36% Europejczyków przegląda strony e-commerce 2-3 razy w tygodniu, a najbardziej aktywni są Polacy – prawie 1 na 4 osoby robi to codziennie. Co ciekawe, Polacy najchętniej kupują z innych krajów ubrania i obuwie (62%), a także elektronikę, jak telefony czy laptopy (33%), a duży wpływ na ich decyzje zakupowe mają opinie internautów (41%).

[1] https://www.dhl.com/content/dam/dhl/global/dhl-spotlight/documents/pdf/dhl-ecommerce-european-eshopper-survey.pdf

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

DHL zainwestuje 2 miliardy euro do 2030 roku w rozwój logistyki farmaceutycznej i medycznej

Grupa DHL zainwestuje 2 miliardy euro do 2030 roku...

AI na usługach hakerów: rosnące zagrożenie dla firm i konsumentów

Według danych Proxyrack, globalne straty wynikające z cyberprzestępczości mogą...

Polski rynek magazynowy stabilizuje się po latach rekordów. Czas na jakość, nie ilość

Polski rynek magazynowy osiągnął etap zdrowej stabilizacji, zbliżając się...

Polska ma potencjał, aby znaleźć się blisko czołówki państw najbardziej rozwiniętych technologicznie

Żyjemy w czasach największego rozwoju technologicznego, który niestety nie...

E-commerce napędza logistykę. Polska staje się hubem dostaw dla całej Europy

Według prognoz amerykańskiej Administracji Handlu Międzynarodowego wartość europejskiego rynku...

Podobne tematy

Social commerce i AI: duet, który rządzi zakupami pokolenia Z

Pokolenie Z rewolucjonizuje handel, przenosząc swoje zakupy do mediów...

Raport IdoSell: Kiedy warto promować sklep online, żeby zwiększyć sprzedaż?

Konsumenci coraz chętniej korzystają z oferty e-sklepów – dopasowując...

Gigantyczne koszty regulacji uderzają w polski e-commerce

Zmiany w przepisach podatkowych i celnych to dziś jedno...

ORLEN odkrył nowe złoże gazu w Wielkopolsce

Niemal ćwierć miliarda metrów sześciennych gazu ziemnego wynoszą zasoby...

AFIR: Nowe wyzwania dla infrastruktury ładowania w Polsce

Zgodnie z AFIR, którego przepisy zaczęły być stosowane...

Automaty paczkowe kluczowym elementem strategii firm e-commerce

Według raportu „E-commerce w Polsce 2024”, opublikowanego przez Gemius,...

ORLEN odzyskuje zaufanie Norges Bank i znika z listy obserwacyjnej

W wyniku działań naprawczych podjętych przez obecny Zarząd, ORLEN...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie