• BIZNES
    • PRAWO
    • PODATKI
    • ADMINISTRACJA
    • HANDEL
    • EKSPORT
    • PRZEMYSŁ
    • MARKETING
    • START-UPY
  • FINANSE
    • BANKOWOŚĆ
    • DOTACJE
    • FAKTORING
    • KREDYTY
    • LEASING
    • INWESTYCJE
    • KRYPTOWALUTY
    • WALUTY
    • ZŁOTO
    • UBEZPIECZENIA
    • WINDYKACJA
  • PRACA I KARIERA
    • BEZROBOCIE
    • REKRUTACJA
    • WYNAGRODZENIA
  • SEKTORY
    • ADMINISTRACJA
    • BEZPIECZEŃSTWO
    • EDUKACJA
    • MEDIA
    • MEDYCYNA I FARMACJA
    • MOTORYZACJA
    • NIERUCHOMOŚCI
    • ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
    • OUTSOURCING
    • PRZEMYSŁ
    • INNOWACJE
    • TRANSPORT I LOGISTYKA
    • TURYSTYKA I HOTELARSTWO
    • ŻYWNOŚĆ I ROLNICTWO
Wyszukiwanie
Magazyn ManagerMagazyn MANAGER+Magazyn MANAGER+
piątek, 20 maja, 2022
  • Artykuły sponsorowane
  • Kontakt
  • Publikuj
Facebook
Linkedin
Twitter
Magazyn ManagerMagazyn ManagerMagazyn Manager
  • BIZNES
    • PRAWO
    • PODATKI
    • ADMINISTRACJA
    • HANDEL
    • EKSPORT
    • PRZEMYSŁ
    • MARKETING
    • START-UPY
  • FINANSE
    • BANKOWOŚĆ
    • DOTACJE
    • FAKTORING
    • KREDYTY
    • LEASING
    • INWESTYCJE
    • KRYPTOWALUTY
    • WALUTY
    • ZŁOTO
    • UBEZPIECZENIA
    • WINDYKACJA
  • PRACA I KARIERA
    • BEZROBOCIE
    • REKRUTACJA
    • WYNAGRODZENIA
  • SEKTORY
    • ADMINISTRACJA
    • BEZPIECZEŃSTWO
    • EDUKACJA
    • MEDIA
    • MEDYCYNA I FARMACJA
    • MOTORYZACJA
    • NIERUCHOMOŚCI
    • ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
    • OUTSOURCING
    • PRZEMYSŁ
    • INNOWACJE
    • TRANSPORT I LOGISTYKA
    • TURYSTYKA I HOTELARSTWO
    • ŻYWNOŚĆ I ROLNICTWO
Na Topie

Zakupy na zagranicznych portalach mogą być droższe niż myślisz. Oto, co musisz wiedzieć, by kupować bezpiecznie

Jak wzmocnienie kompetencji miękkich może zapoczątkować zmiany w polskiej służbie zdrowia i czy tego właśnie potrzebuje by sprawnie działać?

Stres w miejscu pracy

Współpraca z partnerem Executive Search – 9 wskazówek, jak ją dobrze przeprowadzić

Komentarz do decyzji IOSCO – regulacja rynku kryptowalut – Przemysław Kral (Zonda)

BIZNESHANDELDlaczego nikt nie kupuje mojej marki?

Dlaczego nikt nie kupuje mojej marki?

Bartłomiej Bernat - Sales Manager w Ceneo.pl
Bartłomiej Bernat - Sales Manager w Ceneo.pl
Autor: Redakcja

-

wrz 23, 2021
0
Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp
    tłumaczenia biuro tłumaczeń 123tlumacz.pl
    BIZNESHANDELMARKETING

    PODOBNE ARTYKUŁY

    BEZPIECZEŃSTWO

    Zakupy na zagranicznych portalach mogą być droższe niż myślisz. Oto, co musisz wiedzieć, by kupować bezpiecznie

    REKRUTACJA

    Współpraca z partnerem Executive Search – 9 wskazówek, jak ją dobrze przeprowadzić

    HANDEL

    Przyszłość centrów handlowych

    • Tagi
    • Bartłomiej Bernat
    • content
    • doświadczenie
    • e-commerce
    • media
    • reklama
    • Samsung
    • urlop

    Dlaczego nikt nie kupuje mojej marki?

    Stworzenie dobrze sprzedającej się marki produktów to droga z wieloma  zakrętami, na których łatwo się wykoleić. W większości przypadków odcinek, który jest najbardziej stromy i kręty, to sam początek, kiedy to o istnieniu firmy wie głównie brand manager. Jak trudno jest odnieść sukces, może świadczyć fakt, że przeciętny konsument potrafi wymienić z nazwy jedynie kilkanaście marek.

    Pytanie zatem brzmi – co zrobić, aby się w tym gronie znaleźć?

    Jak się pewnie domyślasz, nie ma na to gotowej recepty, bo inaczej grono znanych marek nie byłoby elitarne. Jest jednak pozytywny aspekt. Nie musisz odnosić spektakularnego sukcesu, aby Twoja marka była kupowana przez klientów. By przybliżyć się do tego, zadbaj o poniższe elementy układanki:

    Na skróty:

    • Znalezienie persony i identyfikacja potrzeb
    • Zbieraj opinie i pokazuj innym!
    • Zadbaj o zbudowanie świadomości (nie tylko performance)
    • Popraw prezentację produktu i optymalizuj
    • Nie oczekuj natychmiastowych zwrotów
    • Bądź widoczna/y!
    • Co jeszcze może zawieść?

    Znalezienie persony i identyfikacja potrzeb

    Tak, tłucze to każdy, ale to oczywiście podstawa sukcesu. Dolny element piramidy. Bez celnego znalezienia grupy docelowej i trafienia w jej potrzeby, Twoje dalsze wysiłki spełzną na niczym. Wyobraź sobie, że masz produkt na odporność dla dzieci. Logicznie wnioskując, Twoją grupą docelową są rodzice. Nie jest to przyjemne doświadczenie dla rodzica, gdy musi tłumaczyć się w pracy, że kolejny raz dziecko choruje i potrzebny jest urlop. W dodatku praca się nawarstwia, a i chore dzieci marudzą, bo źle się czują. Tu pojawia się pytanie. Który rodzic statystycznie częściej jest z chorym dzieckiem w domu? Mama czy tata? Wobec tego, czy reklama na portalach dla ojców będzie trafna? Takie pytania należy sobie zadać, aby maksymalizować zaangażowanie podczas kontaktu użytkownika z reklamą (i dzięki temu też koszty).

    Zbieraj opinie i pokazuj innym!

    Pięknie „wysmażony” slogan, grafiki przejrzyste i przyciągające wzrok. Grupa docelowa zlokalizowana i… nic. Co może być zatem przyczyną? Pewnie za wysoka cena! Niekoniecznie. Może powodem jest brak uwiarygodnienia jakości produktu. Nikt z nas nie chce kupić bubla. Brak opinii stwarza duże ryzyko, że tak się może wydarzyć. W Ceneo, we współpracy z producentem ekspresów do kawy, sprawdziliśmy, czy istnieją jakieś reguły wśród konsumentów dotyczące najlepiej sprzedających się produktów. Co się okazało? Najczęściej kupujemy ekspresy do kawy, jeżeli ich średnia ocena mieści się w wartościach 4,5-5,0 (skala 1-5). A dodatkowo liczba opinii musi być też reprezentatywna, aby uwiarygadniać tę ocenę.

    Co zatem warto zrobić? Rozdaj pierwsze produkty i poproś o szczery feedback w Internecie. Jeżeli masz pewność, że wszystko będzie ok, to i opinie będą pozytywne. Pamiętaj, że jeżeli jesteśmy zadowoleni z zakupu, to rzadziej też się tym chwalimy (ok. 3% z nas to robi). Dlatego tym bardziej zachęcaj swoich klientów po udanym zakupie do podzielenia się swoją satysfakcją z innymi, proponując np. rabat na kolejne zakupy lub oferując udział w konkursie.

    Być może opinie o Twojej marce już gdzieś się znajdują? Pomóż potencjalnym kupującym dotrzeć do tych opinii.

    Zadbaj o zbudowanie świadomości (nie tylko performance)

    Częstym grzechem marketerów jest skupienie się jedynie na kampaniach performance.

    Niestety większość zapomina o tym, że kampanie performance działają lepiej, jeżeli ktoś już miał z naszą marką styczność. Dlatego pierwszym krokiem powinno być skupienie się na zbudowaniu świadomości wśród grupy docelowej. Świetnie do tego posłużą choćby kampanie display i/lub content marketingowe, w których celem może być zasięg i liczba kontaktów z marką. Pomyśl, gdzie mogą szukać informacji klienci, i pokaż się ze swoim komunikatem w atrakcyjny sposób.

    Popraw prezentację produktu i optymalizuj

    Prezentacja produktu to nigdy nie jest jednorazowe zadanie, a proces. Mierz, testuj, zmieniaj, a wszystko w celu maksymalizacji uwagi potencjalnego nabywcy. Opis, zdjęcia, kolory, hasła, social proof, układ, sekwencja. Aspektów, które można optymalizować, jest sporo. Tylko od Ciebie i Twojej wyobraźni zależy, kiedy i na czym poprzestaniesz. To jest też najlepsze miejsce, aby pokazać potencjalnym klientom, dlaczego wybór Twojej marki będzie dla nich satysfakcjonujący. Pomyśl nad USP i ich przekazem. Często zdarza się, że to, co myślisz, że dla danej grupy odbiorców może być najistotniejsze, mija się z prawdą.

    Nie oczekuj natychmiastowych zwrotów

    Niecierpliwość to chyba główne źródło niepowodzeń nowych inicjatyw. Oczekujemy rezultatów od razu, a jak nie ma efektu ASAP, odpuszczamy sobie. Musisz dać sobie czas na weryfikację założeń i – nie zrozum mnie źle – jeżeli mimo cierpliwości projekt nie zaskoczył, to oczywiście śmiało go ubij.

    Bądź widoczna/y!

    To nie jest tak, że raz zbudujesz świadomość i możesz „odfajkować” zadanie. Stnowczo nie. Jest to proces, który trzeba poprawiać, rozwijać. Pamiętaj, że zmieniają się pokolenia, roczniki. Twoja grupa docelowa pod względem osób cały czas ma nowych członków, a i u obecnych jest rywalizacja o top of mind. To co działało wczoraj, dziś ma już inny efekt. Inaczej żyjemy, konsumujemy media, mamy też inne priorytety w swoim życiu. Budując marketing plan, challenguj obecne decyzje. Niewykluczone, że zrobisz coś lepiej lub czegoś więcej.

    Co jeszcze może zawieść?

    Naturalnie opisane aspekty to niejedyne możliwe źródła niepowodzeń. Twoja marka rzeczywiście może mieć źle skalibrowaną cenę, jakość może pozostawiać wiele do życzenia lub czynniki zewnętrzne (np. pogoda, regulacje prawne) mogą spowodować, że popyt na Twoje dobra drastycznie zmaleje. W tym przypadku jedynie dywersyfikacja kategorii wydaje się słusznym rozwiązaniem.

    O autorze

    Bartłomiej Bernat – Sales Manager w Ceneo.pl

    Pracuje w branży e-commerce już od ponad 10 lat. Posiada rozległe doświadczenie dzięki pracy po różnych stronach: agencji (m.in. Divante), klienta (RTV EURO AGD, SHOWROOM) jak i marketplace (Ceneo).  Przez ponad 3 lata w strukturach Ceneo z sukcesami współpracował z takimi klientami jak Samsung, LG, Sharp, czy HP. Obecnie zarządza 14-osobowym działem sprzedaży B2B.

    Poprzedni artykułHandel broni się przed bankructwem
    Następny artykułAdaptuj się albo zgiń – dlaczego marki muszą odważnie reagować na zmieniającą się biznesową rzeczywistość?
    • Tags
    • Bartłomiej Bernat
    • content
    • doświadczenie
    • e-commerce
    • media
    • reklama
    • Samsung
    • urlop
    Facebook
    Twitter
    Pinterest
    WhatsApp

      NAJNOWSZE ARTYKUŁY

      ecommerce ebuy

      Zakupy na zagranicznych portalach mogą być droższe niż myślisz. Oto, co...

      maj 20, 2022
      Kinga Nowacka

      Jak wzmocnienie kompetencji miękkich może zapoczątkować zmiany w polskiej służbie zdrowia...

      maj 18, 2022
      Polacy zestresowani w pracy

      Stres w miejscu pracy

      maj 17, 2022
      - Advertisment -

      POLECAMY

      cyberatak cyberbezpieczeństwo haker

      Historia cyberprzestępczości

      Redakcja - kw. 11, 2022 0
      Pojęcie „wirusa komputerowego” znane jest obecnie większości osób na świecie, włącznie z dziećmi. Zwykle kojarzy się ono z czymś destrukcyjnym dla sprzętu, danych i usług, na których wszyscy polegamy. Wirusy komputerowe, podobnie jak ich...
      Więcej
      e-commerce

      Nowe oblicze wyprzedaży, czyli co w e-commerce i nie tylko zmieni dyrektywa Omnibus

      Redakcja - sty 24, 2022 0
      W czasie sezonowych wyprzedaży nie raz słyszy się o nieuczciwych praktykach sprzedawców i celowym zawyżaniu cen w okresach poprzedzających obniżki, tak aby te wyglądały na szczególnie atrakcyjne. Tegoroczne zimowe wyprzedaże to jednak ostatnie, kiedy...
      Więcej
      home office programista pracownik

      Wzrost mediany maksymalnych zarobków w IT o 9,5 proc. do 18,4 tys. zł netto...

      Redakcja - sty 18, 2022 0
      No Fluff Jobs – jedyny portal z ogłoszeniami IT dostępny w 6 krajach i 8 wersjach językowych – podsumowuje ubiegły rok w branży. Z przygotowanego przez firmę raportu „Rynek pracy IT w Polsce w...
      Więcej

      Przyszłość centrów handlowych

      maj 11, 2022
      Analiza przygotowana wspólnie przez Polską Radę Centrów Handlowych i firmę badawczą GfK weryfikuje postrzeganie centrów handlowych przez klientów, przedstawia siłę branży oraz identyfikuje jej...

      Content Marketing i PR

      maj 5, 2022
      Content is King, chyba wszyscy się z tym zgadzamy. W branży digital nie można obejść się bez contentu, który jest fundamentem Content Marketingu. Dla...

      Firmy zainwestują ponad 50% więcej w digital marketing

      maj 5, 2022
      Z opublikowanego niedawno przez firmę Nielsen raportu marketingowego na 2022 rok pt: „Era of Alignment” wynika, że pomimo zawirowań i widocznym wycofaniu na rynku...

      REDAKCJA POLECA

      Historia cyberprzestępczości

      kw. 11, 2022

      Nowe oblicze wyprzedaży, czyli co w e-commerce i nie tylko zmieni dyrektywa Omnibus

      sty 24, 2022

      Wzrost mediany maksymalnych zarobków w IT o 9,5 proc. do 18,4 tys. zł netto – raport za 2021 rok

      sty 18, 2022

      NAJCZESCIEJ CZYTANE

      Stres w miejscu pracy

      maj 17, 2022

      Współpraca z partnerem Executive Search – 9 wskazówek, jak ją dobrze przeprowadzić

      maj 17, 2022

      Jak wzmocnienie kompetencji miękkich może zapoczątkować zmiany w polskiej służbie zdrowia i czy tego właśnie potrzebuje by sprawnie działać?

      maj 18, 2022
      • ZAMÓW PUBLIKACJĘ
      • Kontakt
      magazyn menedzerówmagazyn menedzerów

      MAGAZYN MANAGER+

      MANAGER+ to internetowy magazyn adresowany do menedżerów, kadry zarządzającej, właścicieli i prezesów firm, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy. W wielkim skrócie MANAGER+ to Portal, który realizuje idee i pokazuje nowe horyzonty w życiu zawodowym i prywatnym.

      BĄDŹ NA BIEŻĄCO

      Facebook
      Linkedin
      Twitter

      © MANAGER+

      • AKTUALNOŚCI
        • ADMINISTRACJA
        • BIZNES
        • GOSPODARKA
        • PRZEMYSŁ
        • FINANSE
        • PRAWO
        • PODATKI
        • BEZPIECZEŃSTWO
        • TECHNOLOGIA
        • HANDEL
        • E-COMMERCE
        • MEDIA
        • MARKETING
        • EDUKACJA
        • PRACA I KARIERA
        • TURYSTYKA
        • EKOLOGIA
        • POLITYKA
        • UNIA EUROPEJSKA
      • RYNKI
        • WALUTY
        • KRYPTOWALUTY
        • GIEŁDA I INWESTYCJE
        • ENERGIA I SUROWCE
        • MOTORYZACJA
        • TRANSPORT I LOGISTYKA
        • NIERUCHOMOŚCI
        • ŻYWNOŚĆ I ROLNICTWO
        • MEDYCYNA I FARMACJA
        • UBEZPIECZENIA
      • RAPORTY I ANALIZY
      • FIRMY

      Analizy i komentarze nie są rekomendacją w rozumieniu Rozporządzenia MF z 19 października 2005 r. Zostały sporządzone w celach informacyjnych i nie powinny stanowić podstawy do podejmowania decyzji inwestycyjnych. Inwestycje w instrumenty rynku OTC, w tym kontrakty na różnice kursowe (CFD), ze względu na wykorzystywanie mechanizmu dźwigni finansowej wiążą się z możliwością poniesienia strat nawet przy niewielkiej zmianie ceny instrumentu bazowego, na podstawie którego jest oparte kwotowanie cen danego Instrumentu. Osiągnięcie zysku na transakcjach na instrumentach OTC, w tym kontraktach na różnice kursowe (CFD) bez wystawienia się na ryzyko poniesienia straty, nie jest możliwe. Podejmując decyzje inwestycyjne, Klient powinien kierować się własnym osądem.

      Posting....
      Aby zapewnić sprawne funkcjonowanie tego portalu, czasami umieszczamy na komputerze użytkownika (bądź innym urządzeniu) małe pliki – tzw. cookies („ciasteczka”).
      Zaakceptuj ciasteczka
      Czytaj Więcej
      Ustawienia Prywatności
      Wyświetl
      Wyświetl

      Ustawienia Prywatności

      Wybierz, które ciasteczka chce aktywować. Możesz zmienić te ustawienia w każdej chwili poprzez ikonę ustawień widoczną w rogu strony. Jednakże zmiana ustawień może powodować wyłączenie niektórych funkcji dostępnych na stronie. Aby dowiedzieć się jak usunąć ciasteczka w przeglądarce sprawdź zakładkę "Pomoc". Dowiedz się więcej na temat ciasteczek, których używamy.

      Za pomocą poniższego suwaka możesz włączyć lub wyłączyć różne typy ciasteczek:

      • Block all
      • Essential
      • Functionality
      • Analytics
      • Advertising

      Ta strona będzie

      • Istotne: Zapamięta ustawienia uprawnień dla ciasteczek
      • Istotne: Włączy ciasteczka sesyjne
      • Istotne: Odczyta informacje wprowadzone do formularzy kontaktowych
      • Istotne: Zapamięta produktu dodane do koszyka zakupowego
      • Istotne: Uwierzytelni czy jesteś zalogowany na konto użytkownika
      • Istotne: Zapamięta wybraną wersję językową

      Ta strona internetowa nie będzie

      • Zapamiętywać nazwę użytkownika i hasło
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region
      • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań
      • Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
      • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach
      • Analityczne: Zwiększać jakość danych funkcji statycznych. Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
      • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

      Ta strona będzie

      • Istotne: Zapamięta ustawienia uprawnień dla ciasteczek
      • Istotne: Włączy ciasteczka sesyjne
      • Istotne: Odczyta informacje wprowadzone do formularzy kontaktowych
      • Istotne: Zapamięta produktu dodane do koszyka zakupowego
      • Istotne: Uwierzytelni czy jesteś zalogowany na konto użytkownika
      • Istotne: Zapamięta wybraną wersję językową
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region

      Ta strona internetowa nie będzie

      • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań. Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
      • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach. Analityczne: Zwiększać jakość danych statystycznych
      • Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
      • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

      Ta strona będzie

      • Istotne: Zapamięta ustawienia uprawnień dla ciasteczek
      • Istotne: Włączy ciasteczka sesyjne
      • Istotne: Odczyta informacje wprowadzone do formularzy kontaktowych
      • Istotne: Zapamięta produktu dodane do koszyka zakupowego
      • Istotne: Uwierzytelni czy jesteś zalogowany na konto użytkownika
      • Istotne: Zapamięta wybraną wersję językową
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region
      • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań
      • Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
      • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach
      • Analityczne: Zwiększać jakość danych statystycznych

      Ta strona internetowa nie będzie

      • Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
      • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

      Ta strona będzie

      • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region
      • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań
      • Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
      • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach
      • Analityczne: Zwiększać jakość danych funkcji statycznych
      • Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
      • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

      Ta strona internetowa nie będzie

      • Zapamiętywać nazwę użytkownika i hasło
      Zapisz i zamknij