• BIZNES
    • PRAWO
    • PODATKI
    • ADMINISTRACJA
    • HANDEL
    • EKSPORT
    • PRZEMYSŁ
    • MARKETING
    • START-UPY
  • FINANSE
    • BANKOWOŚĆ
    • DOTACJE
    • FAKTORING
    • KREDYTY
    • LEASING
    • INWESTYCJE
    • KRYPTOWALUTY
    • WALUTY
    • ZŁOTO
    • UBEZPIECZENIA
    • WINDYKACJA
  • PRACA I KARIERA
    • BEZROBOCIE
    • REKRUTACJA
    • WYNAGRODZENIA
  • SEKTORY
    • ADMINISTRACJA
    • BEZPIECZEŃSTWO
    • EDUKACJA
    • MEDIA
    • MEDYCYNA I FARMACJA
    • MOTORYZACJA
    • NIERUCHOMOŚCI
    • ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
    • OUTSOURCING
    • PRZEMYSŁ
    • INNOWACJE
    • TRANSPORT I LOGISTYKA
    • TURYSTYKA I HOTELARSTWO
    • ŻYWNOŚĆ I ROLNICTWO
Wyszukiwanie
Magazyn ManagerMagazyn MANAGER+Magazyn MANAGER+
sobota, 21 maja, 2022
  • Artykuły sponsorowane
  • Kontakt
  • Publikuj
Facebook
Linkedin
Twitter
Magazyn ManagerMagazyn ManagerMagazyn Manager
  • BIZNES
    • PRAWO
    • PODATKI
    • ADMINISTRACJA
    • HANDEL
    • EKSPORT
    • PRZEMYSŁ
    • MARKETING
    • START-UPY
  • FINANSE
    • BANKOWOŚĆ
    • DOTACJE
    • FAKTORING
    • KREDYTY
    • LEASING
    • INWESTYCJE
    • KRYPTOWALUTY
    • WALUTY
    • ZŁOTO
    • UBEZPIECZENIA
    • WINDYKACJA
  • PRACA I KARIERA
    • BEZROBOCIE
    • REKRUTACJA
    • WYNAGRODZENIA
  • SEKTORY
    • ADMINISTRACJA
    • BEZPIECZEŃSTWO
    • EDUKACJA
    • MEDIA
    • MEDYCYNA I FARMACJA
    • MOTORYZACJA
    • NIERUCHOMOŚCI
    • ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
    • OUTSOURCING
    • PRZEMYSŁ
    • INNOWACJE
    • TRANSPORT I LOGISTYKA
    • TURYSTYKA I HOTELARSTWO
    • ŻYWNOŚĆ I ROLNICTWO
Na Topie

Zakupy na zagranicznych portalach mogą być droższe niż myślisz. Oto, co musisz wiedzieć, by kupować bezpiecznie

Jak wzmocnienie kompetencji miękkich może zapoczątkować zmiany w polskiej służbie zdrowia i czy tego właśnie potrzebuje by sprawnie działać?

Stres w miejscu pracy

Współpraca z partnerem Executive Search – 9 wskazówek, jak ją dobrze przeprowadzić

Komentarz do decyzji IOSCO – regulacja rynku kryptowalut – Przemysław Kral (Zonda)

TECHNOLOGIADobry dostawca chmury - czyli jaki?

Dobry dostawca chmury – czyli jaki?

cloud
Autor: Redakcja

-

sty 19, 2022
0
Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp
    tłumaczenia biuro tłumaczeń 123tlumacz.pl
    TECHNOLOGIA

    PODOBNE ARTYKUŁY

    BEZPIECZEŃSTWO

    Zakupy na zagranicznych portalach mogą być droższe niż myślisz. Oto, co musisz wiedzieć, by kupować bezpiecznie

    TECHNOLOGIA

    Chmura i cyberochrona – eksperci o tym, dlaczego wprowadzanie nowych technologii w samorządach idzie opornie

    BEZPIECZEŃSTWO

    Czy sztuczna inteligencja to przyszłość branży ochrony?

    • Tagi
    • bezpieczeństwo
    • obsługa klienta

    Dobry dostawca chmury – czyli jaki?

    Wraz z popularnością chmury obliczeniowej, pojawia się na rynku coraz więcej dostawców usług cloud. Niestety jak ze wszystkim – im większy wybór, tym trudniej podjąć decyzję. To, jak ocenisz niezawodność i możliwości dostawcy usług chmurowych, któremu planujesz powierzyć dane i aplikacje swojej firmy, jest niezwykle istotne. Szczególnie, gdy chcesz rozwiązania chmurowe dobrze dopasować do rodzaju działalności, którą prowadzisz. W tym rozdziale podpowiemy więc, czym się kierować, wybierając dostawcę chmury.

    Na skróty:

    • Nie wszystko od razu
    • Globalny czy lokalny dostawca?
    • Procesy biznesowe i kondycja finansowa dostawcy
    • Bezpieczeństwo
    • Cena
    • Co myślą inni

    Nie wszystko od razu

    Jeśli nie jesteś przekonany, jakie procesy chcesz przenieść do chmury obliczeniowej, nie rzucaj się od razu na głęboką wodę. Nazywa się to strategią małych kroków – przetestuj dostawcę, zanim zdecydujesz się na pełną migrację do chmury. Zawsze dobrze jest wypróbować kilka mniejszych usług, aby przekonać się, jak będzie wyglądać przyszła współpraca. Może to być storage, czyli “wynajem” wirtualnej przestrzeni albo backup – kopia zapasowa na wypadek awarii. Dzięki takiemu podejściu zobaczysz, jak działa obsługa klienta i pomoc techniczna firmy, a także na ile dostawca jest elastyczny, jeśli chodzi o lokalne potrzeby mniejszych klientów i większych organizacji.

    Globalny czy lokalny dostawca?

    Duża, globalna firma dostarczająca chmurę zwykle cieszy się największym zaufaniem użytkowników. Globalne zasoby i mocno rozwinięta infrastruktura wiążą się z tym, że przedsiębiorcy czują się bardziej stabilnie, mają bowiem wrażenie, że w razie problemów mają solidne wsparcie. Globalny dostawca ma również rozwiniętą sieć partnerów, dzięki czemu cały czas jest na bieżąco z najbardziej innowacyjnymi technologiami. Dzięki temu często może zaoferować bardziej konkurencyjne ceny. Z drugiej strony, duża firma może być mniej elastyczna i trudniej dostosowywać się do potrzeb mniejszych klientów. Zdarzają się opinie, że globalny dostawca traktuje mniejszych klientów „przedmiotowo” np. w kwestii technicznej obsługi klienta.

    Po drugiej stronie mamy mniejszych dostawców, którzy są w stanie zaoferować bardziej elastyczne rozwiązania, nawet szyte na miarę konkretnego klienta. Kontakt z supportem jest bardziej „ludzki”, chociażby dlatego, że samych konsultantów jest mniej i nierzadko są oni bardziej zaangażowani w obsługę klientów. Choć utarło się, że małe firmy mają mniej nowoczesne technologie, nie jest to prawda. Lokalni dostawcy często oferują tak samo zaawansowane usługi, jak większe firmy i mają dostęp do tak samo innowacyjnych rozwiązań. Minusem może być to, że nie zawsze są w stanie zaoferować tak konkurencyjne ceny, jak globalny dostawca.

    Procesy biznesowe i kondycja finansowa dostawcy

    Firma, która dostarcza Ci usługi chmurowe, powinna mieć historię stabilności i być w dobrej kondycji finansowej. Jej kapitał powinien być wystarczający do skutecznego funkcjonowania przez długi czas, a dodatkowo firma musi budzić Twoje zaufanie. Dobrze jest sprawdzić reputację dostawcy usług chmurowych i jego partnerów. Rzetelny dostawca usług cloud nie powinien mieć problemów z zewnętrzną inspekcją w celu potwierdzenia zgodności ze wszystkimi Twoimi wymaganiami (warto sprawdzić też np. KRS). Możesz też zweryfikować, jak długo firma istnieje na rynku.

    Bezpieczeństwo

    Zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa przez dostawcę chmury to podstawa. Przed nawiązaniem współpracy koniecznie dowiedz się, jakie rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa oferuje dostawca usług. Czy firma ma swoje centrum danych czy może wynajmuje szafy serwerowe od innego, większego dostawcy? Bezpieczeństwo zaczyna się zawsze właśnie od centrum danych, dlatego najlepiej, jeśli znajduje się ono w Polsce lub na terenie Unii Europejskiej i pod jej jurysdykcją. Dostawca powinien posiadać wszelkie niezbędne certyfikaty i oświadczenia bezpieczeństwa, np. certyfikat ISO/IEC 27001. Upewnij się, gdzie firma fizycznie przechowuje Twoje dane i przede wszystkim kopie zapasowe. I najważniejsze – sprawdź, czy dostawca pomoże Ci przeprowadzić migrację. Jeśli sam nie świadczy takich usług, powinien polecić partnera, który to wykona.

    Cena

    Gdy decydujesz się zmigrować dane swoje firmy do chmury, kryterium finansowe nie zawsze jest najistotniejszą kwestią. Zdecydowanie ważniejszy jest stosunek jest jakości do ceny. Dokładnie zapoznaj się z ofertą dostawcy usług chmurowych i z parametrami pozacenowymi. Należą do nich oferowane w danej cenie usługi, zapewnienie bezpieczeństwa danych bez dodatkowej opłaty czy możliwość kontaktu z dostawcą usług, gdy tylko zajdzie taka potrzeba. Nie zawsze oferta, która na pierwszy rzut oka wydaje się najbardziej korzystna finansowo, rzeczywiście taka jest.

    Co myślą inni

    Choć opinie innych bywają mylące, mimo wszystko wybierając dostawcę chmury, warto się z nimi zapoznać. Doświadczony dostawca usług cloud na pewno cieszy się dobrymi opiniami zadowolonych klientów. Spróbuj dowiedzieć się, jakie firmy korzystają z usług danego dostawcy. Może uda się znaleźć firmę, która działa w branży podobnej do Twojej? Czasami kilka powtarzających się negatywnych opinii może być mocnym argumentem przeciwko danej firmie. I odwrotnie, powtarzające się dobre komentarze mogą zdziałać cuda. Oczywiście pamiętaj, aby informacji na temat dostawcy szukać w wiarygodnych źródłach.

    Poprzedni artykuł3 powody, dla których kupowanie dzieł sztuki może okazać się świetną inwestycją
    Następny artykułFerie zimowe 2022 – jak spędzają je Polacy?
    • Tags
    • bezpieczeństwo
    • obsługa klienta
    Facebook
    Twitter
    Pinterest
    WhatsApp

      NAJNOWSZE ARTYKUŁY

      ecommerce ebuy

      Zakupy na zagranicznych portalach mogą być droższe niż myślisz. Oto, co...

      maj 20, 2022
      Kinga Nowacka

      Jak wzmocnienie kompetencji miękkich może zapoczątkować zmiany w polskiej służbie zdrowia...

      maj 18, 2022
      Polacy zestresowani w pracy

      Stres w miejscu pracy

      maj 17, 2022
      - Advertisment -

      POLECAMY

      cyberatak cyberbezpieczeństwo haker

      Historia cyberprzestępczości

      Redakcja - kw. 11, 2022 0
      Pojęcie „wirusa komputerowego” znane jest obecnie większości osób na świecie, włącznie z dziećmi. Zwykle kojarzy się ono z czymś destrukcyjnym dla sprzętu, danych i usług, na których wszyscy polegamy. Wirusy komputerowe, podobnie jak ich...
      Więcej
      e-commerce

      Nowe oblicze wyprzedaży, czyli co w e-commerce i nie tylko zmieni dyrektywa Omnibus

      Redakcja - sty 24, 2022 0
      W czasie sezonowych wyprzedaży nie raz słyszy się o nieuczciwych praktykach sprzedawców i celowym zawyżaniu cen w okresach poprzedzających obniżki, tak aby te wyglądały na szczególnie atrakcyjne. Tegoroczne zimowe wyprzedaże to jednak ostatnie, kiedy...
      Więcej
      home office programista pracownik

      Wzrost mediany maksymalnych zarobków w IT o 9,5 proc. do 18,4 tys. zł netto...

      Redakcja - sty 18, 2022 0
      No Fluff Jobs – jedyny portal z ogłoszeniami IT dostępny w 6 krajach i 8 wersjach językowych – podsumowuje ubiegły rok w branży. Z przygotowanego przez firmę raportu „Rynek pracy IT w Polsce w...
      Więcej

      Chmura i cyberochrona – eksperci o tym, dlaczego wprowadzanie nowych technologii w samorządach idzie opornie

      kw. 27, 2022
      Zasoby finansowe i ludzkie, ale również kompetencje i umocowanie prawne – tego zdaniem ekspertów Cyfrowej Polski oraz samorządowców brakuje polskim miastom i gminom, by...

      Czy sztuczna inteligencja to przyszłość branży ochrony?

      kw. 26, 2022
      Obecność kamer w naszym codziennym życiu stała się powszechna i oczywista. „Oko wielkiego brata” towarzyszy nam na każdym kroku, dając nam poczucie kontroli, ale...

      Badanie SAS: 70 proc. instytucji finansowych nie wykorzystuje hiperpersonalizacji w kontaktach z klientem

      kw. 21, 2022
      Przyspieszona transformacja cyfrowa zmienia zasady gry na rynku usług finansowych. Aby odnieść sukces, konieczne jest wykazanie się większą kreatywnością w zakresie angażowania klientów, nie...

      REDAKCJA POLECA

      Historia cyberprzestępczości

      kw. 11, 2022

      Nowe oblicze wyprzedaży, czyli co w e-commerce i nie tylko zmieni dyrektywa Omnibus

      sty 24, 2022

      Wzrost mediany maksymalnych zarobków w IT o 9,5 proc. do 18,4 tys. zł netto – raport za 2021 rok

      sty 18, 2022

      NAJCZESCIEJ CZYTANE

      Stres w miejscu pracy

      maj 17, 2022

      Jak wzmocnienie kompetencji miękkich może zapoczątkować zmiany w polskiej służbie zdrowia i czy tego właśnie potrzebuje by sprawnie działać?

      maj 18, 2022

      Zakupy na zagranicznych portalach mogą być droższe niż myślisz. Oto, co musisz wiedzieć, by kupować bezpiecznie

      maj 20, 2022
      • ZAMÓW PUBLIKACJĘ
      • Kontakt
      magazyn menedzerówmagazyn menedzerów

      MAGAZYN MANAGER+

      MANAGER+ to internetowy magazyn adresowany do menedżerów, kadry zarządzającej, właścicieli i prezesów firm, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy. W wielkim skrócie MANAGER+ to Portal, który realizuje idee i pokazuje nowe horyzonty w życiu zawodowym i prywatnym.

      BĄDŹ NA BIEŻĄCO

      Facebook
      Linkedin
      Twitter

      © MANAGER+

      • AKTUALNOŚCI
        • ADMINISTRACJA
        • BIZNES
        • GOSPODARKA
        • PRZEMYSŁ
        • FINANSE
        • PRAWO
        • PODATKI
        • BEZPIECZEŃSTWO
        • TECHNOLOGIA
        • HANDEL
        • E-COMMERCE
        • MEDIA
        • MARKETING
        • EDUKACJA
        • PRACA I KARIERA
        • TURYSTYKA
        • EKOLOGIA
        • POLITYKA
        • UNIA EUROPEJSKA
      • RYNKI
        • WALUTY
        • KRYPTOWALUTY
        • GIEŁDA I INWESTYCJE
        • ENERGIA I SUROWCE
        • MOTORYZACJA
        • TRANSPORT I LOGISTYKA
        • NIERUCHOMOŚCI
        • ŻYWNOŚĆ I ROLNICTWO
        • MEDYCYNA I FARMACJA
        • UBEZPIECZENIA
      • RAPORTY I ANALIZY
      • FIRMY

      Analizy i komentarze nie są rekomendacją w rozumieniu Rozporządzenia MF z 19 października 2005 r. Zostały sporządzone w celach informacyjnych i nie powinny stanowić podstawy do podejmowania decyzji inwestycyjnych. Inwestycje w instrumenty rynku OTC, w tym kontrakty na różnice kursowe (CFD), ze względu na wykorzystywanie mechanizmu dźwigni finansowej wiążą się z możliwością poniesienia strat nawet przy niewielkiej zmianie ceny instrumentu bazowego, na podstawie którego jest oparte kwotowanie cen danego Instrumentu. Osiągnięcie zysku na transakcjach na instrumentach OTC, w tym kontraktach na różnice kursowe (CFD) bez wystawienia się na ryzyko poniesienia straty, nie jest możliwe. Podejmując decyzje inwestycyjne, Klient powinien kierować się własnym osądem.

      Posting....
      Aby zapewnić sprawne funkcjonowanie tego portalu, czasami umieszczamy na komputerze użytkownika (bądź innym urządzeniu) małe pliki – tzw. cookies („ciasteczka”).
      Zaakceptuj ciasteczka
      Czytaj Więcej
      Ustawienia Prywatności
      Wyświetl
      Wyświetl

      Ustawienia Prywatności

      Wybierz, które ciasteczka chce aktywować. Możesz zmienić te ustawienia w każdej chwili poprzez ikonę ustawień widoczną w rogu strony. Jednakże zmiana ustawień może powodować wyłączenie niektórych funkcji dostępnych na stronie. Aby dowiedzieć się jak usunąć ciasteczka w przeglądarce sprawdź zakładkę "Pomoc". Dowiedz się więcej na temat ciasteczek, których używamy.

      Za pomocą poniższego suwaka możesz włączyć lub wyłączyć różne typy ciasteczek:

      • Block all
      • Essential
      • Functionality
      • Analytics
      • Advertising

      Ta strona będzie

      • Istotne: Zapamięta ustawienia uprawnień dla ciasteczek
      • Istotne: Włączy ciasteczka sesyjne
      • Istotne: Odczyta informacje wprowadzone do formularzy kontaktowych
      • Istotne: Zapamięta produktu dodane do koszyka zakupowego
      • Istotne: Uwierzytelni czy jesteś zalogowany na konto użytkownika
      • Istotne: Zapamięta wybraną wersję językową

      Ta strona internetowa nie będzie

      • Zapamiętywać nazwę użytkownika i hasło
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region
      • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań
      • Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
      • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach
      • Analityczne: Zwiększać jakość danych funkcji statycznych. Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
      • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

      Ta strona będzie

      • Istotne: Zapamięta ustawienia uprawnień dla ciasteczek
      • Istotne: Włączy ciasteczka sesyjne
      • Istotne: Odczyta informacje wprowadzone do formularzy kontaktowych
      • Istotne: Zapamięta produktu dodane do koszyka zakupowego
      • Istotne: Uwierzytelni czy jesteś zalogowany na konto użytkownika
      • Istotne: Zapamięta wybraną wersję językową
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region

      Ta strona internetowa nie będzie

      • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań. Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
      • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach. Analityczne: Zwiększać jakość danych statystycznych
      • Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
      • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

      Ta strona będzie

      • Istotne: Zapamięta ustawienia uprawnień dla ciasteczek
      • Istotne: Włączy ciasteczka sesyjne
      • Istotne: Odczyta informacje wprowadzone do formularzy kontaktowych
      • Istotne: Zapamięta produktu dodane do koszyka zakupowego
      • Istotne: Uwierzytelni czy jesteś zalogowany na konto użytkownika
      • Istotne: Zapamięta wybraną wersję językową
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region
      • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań
      • Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
      • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach
      • Analityczne: Zwiększać jakość danych statystycznych

      Ta strona internetowa nie będzie

      • Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
      • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

      Ta strona będzie

      • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region
      • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań
      • Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
      • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach
      • Analityczne: Zwiększać jakość danych funkcji statycznych
      • Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
      • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

      Ta strona internetowa nie będzie

      • Zapamiętywać nazwę użytkownika i hasło
      Zapisz i zamknij