- Celem projektu Telemetria Operator (TeO) jest budowa wielomodułowej platformy aukcyjnej przeznaczonej do kompleksowej obsługi transakcji na rynku mediowym, związanych z dynamiczną podmianą reklam (DAI)
- TeO jest przykładem dywersyfikacji działań Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW)
– W projekcie Telemetria Operator realizujemy obecnie testy proof of concept z nadawcami i operatorami. W pierwszej parze są Emitel jako operator i Telewizja Puls jako nadawca. Emitel dostarcza platformę HbbTV, w ramach której podmieniane są reklamy nadawane w strumieniu Telewizji Puls. Na obecnym etapie jesteśmy po laboratoryjnej podmianie reklam. Docelowo na przełomie sierpnia i września podmiana reklam odbędzie się w sygnale otwartym Telewizji Puls – powiedział Maciej Stanecki, Wiceprezes Zarządu GPW DAI.
W kolejnych parach testów proof of concept pojawią się mniejsi operatorzy i telewizje kablowe: – Będzie to Korbank i Nasza Wizja oraz mniejsi i regionalni nadawcy tacy jak TV Puls i TV Regio. Planujemy również czwarty test o zdecydowanie większym zasięgu z udziałem Telewizji Polskiej i firmy Orange, która jako operator będzie dostarczała usługę kablową i OTT – dodał Wiceprezes Zarządu GPW DAI.
Równolegle, poprzez spółkę GPW DAI realizowane są pilotażowe kampanie reklamowe na platformach OTT Telewizji Polskiej i Polsatu, czyli w aplikacjach TVP GO i Polsat BOX. Pierwsze rezultaty tych działań spodziewane są w najbliższych tygodniach.