Jeszcze w marcu br. Polski Holding Nieruchomości S.A. uruchomił program pomocowy dla najemców borykających się z problemami finansowymi spowodowanymi pandemią koronawirusa. Od początku pandemii łączna wartość pomocy udzielonej najemcom obiektów należących do Grupy PHN wyniosła już blisko 2 mln PLN.
Z różnych form wsparcia udzielonego do tej pory przez Grupę PHN skorzystali głównie przedsiębiorcy z branży gastronomicznej, handlowej oraz świadczący usługi ochrony zdrowia czy edukacyjne oraz inni najemcy powierzchni biurowej.
Rozumiemy problemy naszych najemców. Mamy pełną świadomość, że dla wielu firm opłaty z tytułu najmu lokali są jednymi z większych kosztów prowadzenia działalności, co w przypadku utraty znacznej części przychodów szybko przekłada się na pogorszenie płynności finansowej. Każdy przypadek rozważamy indywidualnie, mając na uwadze budowanie długoterminowych relacji z naszymi partnerami, jak również dobro naszych akcjonariuszy – powiedział Marcin Mazurek, Prezes Zarządu Polskiego Holdingu Nieruchomości S.A.
Najemcy obiektów należących do Grupy PHN, którzy popadli w kłopoty finansowe z powodu pandemii, mogą liczyć ze strony Grupy na takie działania jak przeniesienie płatności czynszu w czasie, wakacje czynszowe połączone z przedłużeniem okresu najmu czy też czasowe umorzenie opłat z tytułu najmu lokalu.
Podjęte działania świadczą o tym, jak bardzo zależy nam na budowaniu długotrwałych i obopólnie dobrych relacji z naszymi najemcami. Przez ten trudny dla gospodarki i przedsiębiorców okres musimy przejść solidarnie. Liczymy na to, że po Nowym Roku, gdy pojawi się szczepionka a gospodarka zostanie odmrożona, znacznie poprawi się sytuacja wielu branż i znów zaczniemy funkcjonować w warunkach rozwijającej się gospodarki – dodał Marcin Mazurek.