FIRMYGrupa PMPG Polskie Media zakończyła przegląd opcji strategicznych

Grupa PMPG Polskie Media zakończyła przegląd opcji strategicznych

Grupa PMPG Polskie Media zakończyła przegląd opcji strategicznych

PMPG Polskie Media, holding mediowy notowany na głównym parkiecie warszawskiej giełdy, zakończył przegląd opcji strategicznych. Jego efektem ma być przygotowanie strategii rozwoju, która będzie zakładać m.in. dalszą transformację Grupy i skupienie się na budowaniu zdywersyfikowanego portfolio dóbr cyfrowych, wytwarzanych w oparciu o własne zasoby jak i nabywane poprzez inwestycje, w tym także na zasadzie transakcji media for equity. Grupa będzie chciała również postawić na rozwijanie dotychczasowych aktywów poprzez zewnętrzne inwestycje. Nowa strategia ma zostać opublikowana w I połowie 2024 roku.

– Decyzję o rozpoczęciu przeglądu opcji strategicznych podjęliśmy w drugiej połowie 2022 roku. Był to intensywny okres, przez który odbyliśmy wiele spotkań z doradcami finansowymi, ekspertami od rynku kapitałowego czy inwestorami. Z powodu zewnętrznych czynników, jak m.in. rozpoczęcie wojny na Ukrainie, czas trwania przeglądu opcji strategicznych się wydłużył, gdyż nie chcieliśmy podjąć zbyt pochopnych decyzji w obliczu niezwykle niestabilnej sytuacji geopolitycznej, która była w tamtym okresie. Jesteśmy już jednak gotowi na realizację nowych założeń dot. naszej strategii, którą opublikujemy jeszcze w I półroczu br. – komentuje Katarzyna Gintrowska, prezes zarządu PMPG Polskie Media.

Grupa poza budową nowych aktywów w oparciu o posiadane zasoby i technologie, rozważa rozwój poprzez nabywanie udziałów w spółkach o międzynarodowym zasięgu oferujących dobra cyfrowe. Mogłoby to być realizowane m.in. dzięki inwestycjom typu media for equity, polegającym na zapewnieniu firmom pokrycia w mediach w zamian za udział w kapitale. Przy pomocy inwestycji zewnętrznych inwestorów, Grupa chciałaby również mocniej rozwijać swoje główne aktywa – Orle Pióro i AWR Wprost m.in. poprzez rozwijanie nowych formatów i powiększanie docelowej grupy odbiorców.

Chcemy dostosować się do obecnie panujących trendów rynkowych, podążając za dynamicznie zmieniającym się światem mediów i technologii. Pracujemy aktywnie nad planem rozwoju, kontynuując jednocześnie wzrost organiczny – np. poprzez uruchamianie nowych serwisów jak Smaki.pl. Szczegóły przedstawimy Państwu jeszcze w I półroczu 2024 roku – dodaje Katarzyna Gintrowska.

Grupa dotychczas może się już pochwalić udaną inwestycją typu media for equity. Chodzi o kupno udziałów w studiu gamingowym RedDeer.Games – jednym z czołowych twórców i wydawców gier indie oraz tytułów innych producentów sprzedawanych na całym świecie w modelu dystrybucji cyfrowej. Studio wydało już ponad 150 tytułów, a jego gry regularnie pojawiają się na czele rankingów sprzedaży. Spółka RedDeer.Games jest też w TOP 10 globalnych wydawców na platformie Nintendo i została doceniona przez miesięcznik Forbes w prestiżowym ranking „TOP 50 najbardziej wartościowych producentów gier w Polsce 2023”, gdzie znalazła się na 34 miejscu, awansując o 6 pozycji rok do roku. PMPG posiada pakiet około 20% udziałów w tej inwestycji.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

chiny

Chiny: od „cudownego wzrostu” do nowej rzeczywistości

0
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak i długoterminowe czynniki strukturalne) Popyt zagraniczny: rola Chin jako krytycznego...