HANDELE-COMMERCEJak stworzyć dobry sklep e-commerce

Jak stworzyć dobry sklep e-commerce

Jak stworzyć dobry sklep e-commerce

Polski rynek e-commerce stale się rozrasta i według ostatniego raportu BISNODE osiągnął już wartość ok. 40 mld złotych. Powstaje coraz więcej sklepów, co jest jednocześnie dowodem na to, że jest na nie popyt – Polacy przełamali się do zakupów w sieci. Jednocześnie większa liczba sklepów jest tym samym rosnącą konkurencją.

Jak zatem stworzyć dobry sklep e-commerce i przebić się na rynku? Jak dobrze wystartować? Jak sprawić, aby nasz sklep przetrwał próbę czasu? W tym artykule przedstawię 7 porad, które pomogą Ci postawić dobry fundament swojego sklepu internetowego.

Zrozum, jak działa SEO

Zanim postanowisz założyć własny sklep, nabierz wiedzy na temat SEO. Jest niezmierne ważne, abyś rozumiał, jak działa pozycjonowanie sklepów internetowych. Pomoże Ci to podjąć dobre decyzje nie tylko odnośnie do tego, jak zaprojektować sklep, ale także jak dobrać jego późniejszy marketing.

Zadbaj o świetny design sklepu

Nawet jeżeli masz najlepszy produkt w swojej niszy, to jeżeli Twój sklep posiada niskiej jakości design, odstraszysz większość klientów. Jak podaje badanie przeprowadzone przez Kissmetrics, 93% klientów uznaje wizualny odbiór sklepu za najważniejszy czynnik, zaważający o decyzji zakupowej.

Pamiętaj o kupujących mobilnie

Skoro już wspomnieliśmy o SEO oraz designie sklepu, to nie możemy pominąć tematu optymalizacji pod urządzenia mobilne. Tak naprawdę kupujący na urządzeniach mobilnych to nie po prostu grupa, której dobrze byłoby nie zaniedbywać.

Tak naprawdę powinieneś od niej zacząć!

Coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych, a według badań od 2017 roku urządzenia te generują więcej niż 50% całego ruchu w Internecie. Samo Google uwzględniło ten trend i zaczęło kłaść coraz większy nacisk na to, jak strony internetowe działają na urządzeniach mobilnych. Tzw. mobile index stał się jednym z najważniejszych czynników wpływających na pozycjonowanie stron internetowych.

Oznacza to po prostu, że jeżeli Twój sklep źle wyświetla się na urządzeniach mobilnych, to prawie tak, jakby nie istniał.

Zamieść świetnie napisane „o nas”

Jeżeli potencjalny klient odwiedza zakładkę „o nas”, oznacza to, że już jest zainteresowany Twoimi produktami i chce dowiedzieć się o Tobie czegoś więcej. Musisz zatem wykorzystać okazję, aby jasno wyrazić to, kim jesteś i co oferujesz swoim klientom. Warto jest wspomnieć wtedy o wszelkich osiągnięciach, testimonialach oraz innych formach dowodu społecznego.

Dostarcz klientom informacji, których potrzebują

Jeżeli stawiasz fundamenty swojego sklepu internetowego, upewnij się, że klienci mają dostęp do wszystkich niezbędnych informacji. Zawrzyj wszystkie szczegóły co do wysyłki, reguły zwrotów oraz reklamacji towaru, aby klienci byli świadomi wszystkiego jeszcze przed dokonaniem zakupu. Zawrzyj na stronie także łatwo dostępne dane kontaktowe, dzięki czemu klienci będą mogli bez trudu w razie potrzeby zadać pytanie.

W przemyślany sposób rozplanuj kategorie produktów

Na samym początku, kiedy masz tylko 15 produktów, może być kuszące, aby wrzucić je wszystkie do jednej albo kilku ogólnych kategorii. Jednak w miarę, jak rozwijasz swój sklep, będziesz musiał być nieco bardziej precyzyjny w swojej kategoryzacji produktów. Podzielenie ubrań na sekcje „kobiety”, „mężczyźni” i „dzieci” może nie zdziała cudów od technicznej strony SEO, ale takie działanie jest konieczne, aby zapewnić wygodną nawigację.

Błędem byłoby też zamieszczenie wszystkich ubrań dla kobiet w jednej sekcji bez wykorzystania tutaj kilku podkategorii. Wzór pod tym względem daje Amazon – z łatwością można na nim znaleźć nawet bardzo niszowe produkty.

Wchodź w relacje z innymi markami

Buduj swoją reputację poprzez podkreślanie, z jakimi markami pracujesz. Nie muszą być to giganci na skalę Apple, ale nawet małe i średnie firmy mogą wnieść wiele w zaufanie, jakim będą darzyć Cię przyszli klienci.

Podsumowanie

Oczywiście to tylko kilka z czynników, o jakich należy pamiętać podczas zakładania dobrego sklepu internetowego. Warto nieustannie powiększać swoją wiedzę. Możliwe, że odniesiesz sukces i wkrótce będziesz musiał wnieść swój sklep na wyższy poziom.

Wicej informacji znajdziesz tutaj: https://oexebusiness.com/sprzedaz-rosnie-a-ty-nie-nadazasz-jak-bez-strat-przeniesc-maly-e-commmerce-na-wyzszy-poziom

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

chiny

Chiny: od „cudownego wzrostu” do nowej rzeczywistości

0
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak i długoterminowe czynniki strukturalne) Popyt zagraniczny: rola Chin jako krytycznego...