sobota, 19 kwietnia, 2025

Jak zapewnić udaną współpracę zdalną?

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Niezależnie od tego, czy pracujecie z zespołem z własnych domów, czy jesteście w delegacji, praca na odległość staje się codziennością w wielu biurach. Sposób, w jaki pracujemy – ciągle się zmienia, nie tylko teraz w czasach pandemii. Paul Clark, Senior VP oraz General Director EMEA w firmie Poly, przedstawia kilka ważnych wskazówek ułatwiających udaną współpracę zdalną z pracownikami.

  1. Szanuj czas innych ludzi

Najprostszym sposobem na okazanie szacunku do pracownika i jego czasu jest gruntowne przygotowanie. Osoba, która zaplanowała spotkanie, powinna zgromadzić odpowiednio wcześnie wszystkie materiały potrzebne do jego przeprowadzenia tak sprawnie i bezproblemowo, jak tylko jest to możliwe.

  1. Używaj właściwej technologii

Należy przeanalizować różne rodzaje narzędzi dostępnych do wykorzystania. Warto upewnić się, że wszyscy współpracownicy korzystają z produktu lub usługi, która dokładnie odpowiada potrzebom zespołu. Zbyt dużo opcji może być przytłaczające dla użytkowników. Aby uniknąć jakichkolwiek nieporozumień, należy zweryfikować, czy wszyscy pracownicy używają tego samego rozwiązania i mają wystarczającą wiedzę na temat jego działania. Zainwestowanie w telefony konferencyjne z technologią czystego  dźwięku, narzędzia do wideokonferencji, czy też usługi udostępniania ekranu pozwolą na łatwą współpracę zdalną między pracownikami, a co za tym idzie podniesienie komfortu pracy całego zespołu.

  1. Unikaj błędów w komunikacji

Często zdarza się, że niepoprawnie zinterpretujemy intencje innych – szczególnie gdy pracujemy na odległość. Dlatego ważne jest, aby być świadomym możliwych nieporozumień i błędnych wniosków wysnuwanych z wiadomości. Należy zwrócić szczególną uwagę na słowa, wyrażenia, pisownię, tony, godziny i daty. Jeśli napisany komunikat jest zbyt skomplikowany, warto zaplanować rozmowę telefoniczną lub czat wideo, aby nadal być aktywnie zaangażowanym w ramach współpracy zdalnej.

  1. Dziel się informacjami o branży i firmie

Dzieląc się branżowymi nowinkami, członkowie zespołu mogą wymieniać się problemami lub informacjami potencjalnie korzystnymi dla firmy. Wymiana wiedzy i płynna komunikacja pozwalają wszystkim pracownikom na bieżąco śledzić wszelkie aktualności, wydarzenia i realizowane projekty, niezależnie od tego, czy są w biurze, czy pracują z domu.

  1. Określ oczekiwania

Warto zadbać o jasne ustalenie standardów oraz opracowanie konkretnych wytycznych, które ułatwią proces porozumiewania się, a co za tym idzie – pracę zespołu. Dzięki temu uda się uniknąć nieporozumień w komunikacji. Należy ustalić, kto przyjmie na siebie poszczególne role, czego oczekujecie od każdego członka zespołu i ustalić normy dotyczące częstotliwości spotkań i responsywności.

  1. Wspieraj pracowników

Menedżerowie mogą mieć duży wpływ na styl pracy ich pracowników. Dzieląc się pozytywnymi opiniami i analizując niepowodzenia, mogą pomóc osobom pracującym w domu, udzielając im merytorycznego wsparcia, którego niekiedy potrzebują. Regularne spotkania kontrolne pozwalają na omówienie wszelkich pojawiających się pytań, ale także umożliwiają nawiązywanie więzi, co przyczynia się do poprawy relacji w zespole.

  1. Podnieś wydajność pracy wszystkich

Zarządzając zdalnym zespołem, nie zawsze widać, nad czym pracują inni. Ważne jest, aby dostrzegać osiągnięcia, nie tylko jednej osoby, ale wszystkich zaangażowanych w sukces projektu. Regularne wsparcie może prowadzić do poprawy samopoczucia pracowników i wzrostu ich zaangażowania.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Jak skutecznie budować karierę na poziomie Executive (C-level)?

Budowanie kariery na stanowiskach Executive (C-level) różni się znacząco...

Wynagrodzenia w sprzedaży i marketingu w 2025 roku. Kto zarobi najwięcej?

Najwięcej zyskują dziś specjaliści, którzy oprócz wiedzy sprzedażowej i...

65% pracowników w Polsce twierdzi, że czują się w swojej pracy niedoceniani

Od najmłodszych lat oczekujemy uznania od rodziców, nauczycieli, przyjaciół....

Podobne tematy

65% pracowników w Polsce twierdzi, że czują się w swojej pracy niedoceniani

Od najmłodszych lat oczekujemy uznania od rodziców, nauczycieli, przyjaciół....

Marketing sensoryczny w metawersie: Czy wirtualne zakupy mogą angażować wszystkie zmysły?

Nowe technologie, takie jak wirtualna (VR) i rozszerzona rzeczywistość...

Pilotaż zakończony sukcesem – Poczta Polska rusza z modernizacją kolejnych placówek

W pierwszym kwartale 2025 roku Poczta Polska rozpoczyna proces...

Urząd Ochrony Danych Osobowych bada zgodność DeepSeek z regulacjami UE

Urząd Ochrony Danych Osobowych (UODO) rozpoczął analizę modelu DeepSeek...

Compensa wdraża AI, by zwiększyć efektywność o 75%

Compensa, jeden z liderów polskiego rynku ubezpieczeń majątkowych, wprowadza...

Michał Wrzesiński ponownie prezesem WeNet Group S.A.

Z dniem 3 lutego br. Michał Wrzesiński ponownie objął...

Automatyzacja w medycynie – jak nowoczesne systemy IT rewolucjonizują placówki zdrowotne?

Sektor ochrony zdrowia stawia na rozwój technologiczny, a automatyzacja...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie