sobota, 8 sierpnia, 2020
PRACA I KARIERA Unified Communication & Collaboration - możliwość pracy zdalnej nigdy wcześniej nie była...

Unified Communication & Collaboration – możliwość pracy zdalnej nigdy wcześniej nie była aż tak potrzebna

-

Unified Communication & Collaboration – możliwość pracy zdalnej nigdy wcześniej nie była aż tak potrzebna

Dziś praca zdalna to nie przywilej czy wygoda, to zachowanie płynności naszego biznesu. W dobie internetu mniejsze znaczenie ma miejsce wykonywanej pracy pod warunkiem, że praca może być kontynuowana w sposób efektywny. Tutaj z pomocą przychodzą współczesne technologie w postaci Unified Communication & Collaboration. Czym tak naprawdę jest UC&C?

Unified Communication & Collaboration (UC&C) to rozwiązania, które usprawniają komunikację na odległość poprzez zintegrowanie wielu kanałów komunikacji w jednym interfejsie, umożliwiającym korzystanie z nowoczesnych narzędzi zastępujących kontakt bezpośredni.

Do niedawna, gdy biznes nie był zdominowany tematem sytuacji na świecie związanym z COVID – 19, dostawcy usług UC&C promowali swoje rozwiązania uderzając w tony trendu mobilności zawodowej, międzynarodowego biznesu i konieczności częstego przemieszczania się pracowników. Obecna sytuacja na świecie zmieniła diametralnie to podejście. Usługi te przestały być czymś co warto mieć by się rozwijać i zwiększać swoją przewagę konkurencyjną, na coś co trzeba mieć bo pozwala przetrwać. Tym samym jakiekolwiek uprzedzenia do zagadnienia skuteczności tego modelu pracy przy użyciu UC&C przestały mieć znaczenie. Na szczęście te kwestie nie muszą już budzić obaw, bo istnieją dowody na to, że korzystanie z technologii UC&C przyczynia się do zwiększenia jakości pracy. Statystyki pokazują, że osoby pracujące zdalnie są o 35-40 proc. bardziej produktywne niż ich koleżanki i koledzy w biurach. Czym dokładnie charakteryzuję się ta technologia?

Unified Communication

Unified Communication umożliwia kontakt pomiędzy członkami zespołu, niezależnie od tego, w jakim miejscu się znajdują i jakiego sprzętu używają. Wystarczy zalogować się na odpowiedniej platformie komunikacyjnej, dzięki czemu użytkownik nie potrzebuje dodatkowego konta niezbędnego do korzystania z oprogramowania na innym sprzęcie. – Takie rozwiązanie to duże udogodnienie dla firm. W ten sposób, pracownicy, przebywający w domu, nie muszą obawiać się o brak dobrego kontaktu między sobą, bo będzie on maksymalnie usprawniony i jeszcze bardziej efektywny – mówi Piotr Pawlikowski, Product Manager w MCX Pro, które w swojej ofercie posiada tego typu rozwiązania. Sprawne działanie gwarantuje intuicyjny interfejs aplikacji, z którego poziomu jesteśmy w stanie zestawić połączenie głosowe lub wideo, z jednym lub wieloma użytkownikami w tym samym momencie, korzystając przy tym z czatu do komunikacji tekstowej. Do wyboru mamy rozwiązania instalowane w siedzibie firmy, lub rozwiązania chmurowe, czy hybrydowe (mieszane). Decydując się na chmurę warto brać pod uwagę te rozwiązania, które zapewnią najwyższe bezpieczeństwo, w tym szyfrowanie transmisji mediów i danych, pozwolą na łatwe zarządzanie systemem z poziomu WWW, definiowanie polityk bezpieczeństwa oraz dostarczą narzędzi diagnostycznych. Wybór powinien paść również na rozwiązania otwarte, oparte o światowe standardy komunikacji wideo SIP/H.323.

Collaboration – narzędzia do pracy grupowej

Ze względu na fakt, iż praca zdalna już jakiś czas temu stawała się bardziej popularna, powstało zapotrzebowanie na technologie, które pozwalają efektywnie wykonywać obowiązki na odległość. Tym samym rozwiązanie UC zostało rozbudowane o element Collaboration, czyli narzędzie do współpracy grupowej. W jego ramach użytkownicy mogą między sobą udostępniać swoje pulpity bądź aplikacje, równocześnie edytować wybrane przez siebie dokumenty, czy używać funkcji białej tablicy (whiteboard), dzięki której można na przykład w trakcie spotkania rozrysować uczestnikom proces w celu lepszego jego zrozumienia.

UC&C a obsługa klienta

Dla tych, których częścią biznesu była do tej pory bezpośrednia obsługa klienta stanęli obecnie przed bardzo dużym wyzwaniem. W jaki sposób zachować te same standardy kontaktu z klientem, który nie może do nas przybyć osobiście? Rozwiązaniem tego problemu może być usługa Video Contact Center, która wynosi niebezpośredni kontakt na wyższy poziom. – Rozwiązania UC&C pozwalają na obsługę kanałów audio-wideo, chat oraz email, umożliwiając komunikację z klientem bezpośrednio ze strony www. W dobie obecnej sytuacji na rynku jest to najbardziej optymalne rozwiązanie dla firm, które mimo panujących ograniczeń nadal chcą zapewnić wysoką jakość obsługi swoich klientów – mówi Piotr Pawlikowski, Product Manager w MCX Pro. Dodatkowym atutem takiego systemu jest fakt, że nie trzeba instalować żadnego dodatkowego oprogramowania. Konsultant video jest dostępny do rozmowy z poziomu interesującej naszej strony WWW. Obecna technologia pozwala również na szerokie wykorzystanie wirtualnych agentów głosowych, czyli inteligentnych asystentów bazujących na sztucznej inteligencji, używających modułu rozpoznawania i generacji mowy oraz modułu uczenia maszynowego. Firmy coraz częściej wykorzystują instrumenty bazujące na sztucznej inteligencji, takie jak boty i asystenci głosowi, w celu spersonalizowania, przyspieszenia i podniesienia jakości obsługi klientów. O tym, jak bardzo skuteczne jest to rozwiązanie, świadczy fakt, że aż 100 firm spośród 500 największych przedsiębiorstw na świecie wprowadziło video konsultacje już w 2018 roku.

Technologia UC&C to przede wszystkim krok do przodu w zakresie komunikacji między ludźmi. Udostępnia wszystkie kanały komunikacji i możliwości wymiany informacji, dzięki czemu pracownicy mogą realizować swoje zadania tak, jakby siedzieli w biurze. Istotnie poprawia również jakość obsługi klienta, dla którego rozmowa video będzie bardziej satysfakcjonującą formą kontaktu niż mail czy telefon. UC&C jest obecnie najbardziej dogodnym rozwiązaniem do komunikacji w czasie pracy zdalnej.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POLECAMY

forex

Wpływ epidemii Covid-19 na gospodarkę – komentarz Grzegorza Maliszewskiego

0
W tym tygodniu publikowane będą kolejne dane z gospodarek rozwiniętych, wskazujących na skalę załamania koniunktury w następstwie epidemii koronawirusa. W tym kontekście istotne będą wskaźniki koniunktury w USA i strefie euro. Oczekiwać można dalszego...
2

W II kwartale globalny PKB może spaść nawet o 15 proc. w ujęciu rocznym....

0
W marcu wskaźnik PMI – łącznie dla przemysłu i usług – w strefie euro odnotował rekordowy spadek do 31,4 pkt, podczas gdy jeszcze w lutym wyniósł 51,6 pkt. Dane te obrazują nastroje osób odpowiedzialnych za zakupy w firmach, co...
rozwoj

Tarcza Antykryzysowa: przykłady działań polityki podatkowej w innych państwach

0
Doświadczenia z kryzysu z 2008 roku pokazały, że instrumenty podatkowe mają istotną rolę w łagodzeniu skutków spowolnienia gospodarczego. Aktualne działania innych państw pozwalają stwierdzić, że polityka podatkowa ma i będzie mieć istotne znaczenie w...