W czasach nowoczesnego biznesu znacząca większość firm dysponuje już własną stroną WWW. Niezależnie od tego, czy jest to sklep internetowy, czy strona prezentująca ofertę i informacje o firmie, każdemu właścicielowi zależy na jak najlepszej widoczności witryny w wyszukiwarce. Dlaczego to ważne? Jak to osiągnąć? Odpowiedzi znajdziesz w tym artykule!
Konkurencja w sieci jest naprawdę ogromna. Stron podobnych do Twojej jest prawdopodobnie przynajmniej kilkaset. Jak sprawić, aby po wpisaniu konkretnego hasła w wyszukiwarkę, potencjalny klient trafił właśnie na Twój sklep lub witrynę? Niezbędne będzie odpowiednie pozycjonowanie. Zobacz, na czym to polega i ile kosztuje pozycjonowanie!
Teksty SEO i link building – podstawa pozycjonowania
Pozycjonowanie to cały złożony proces, który wpływa na widoczność strony w wyszukiwarce. To oznacza, że po wpisaniu konkretnego hasła w Google lub inną wyszukiwarkę, jako pierwsze wyświetlają się te witryny, które zadbały o wysokiej jakości pozycjonowanie. Składa się na to kilka czynników: teksty SEO, link building oraz stan techniczny strony.
Czy możesz samodzielnie pisać teksty SEO na swoją stronę? Teoretycznie – tak. W końcu teksty te obejmują między innymi opisy produktów czy kategorii w sklepie internetowym lub wpisy blogowe powiązane z tematem prowadzonej działalności. Trzeba jednak uwzględnić wszystkie niezbędne czynniki, które sprawiają, że SEO copywriting faktycznie wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce. Należy przede wszystkim uwzględnić niezbędne frazy kluczowe, czyli hasła najczęściej wyszukiwane przez użytkowników w danym kontekście, a zarazem dostarczyć czytelnikom użytecznych i praktycznych treści. O wiele lepiej zatem powierzyć to zadanie profesjonalistom, którzy dysponują rozbudowaną bazą fraz kluczowych i statystykami dotyczącymi wyszukiwań w Google i nie tylko.
Pozycjonowanie – ceny i sposoby rozliczeń
Powierzenie zadania pozycjonowania specjalistom to najlepsze rozwiązanie, aby zacząć budować stabilną pozycję swojej witryny w przeglądarce i zapewnić jej najlepszą widoczność. Warto pamiętać, że szybko przełoży się to na wzrost odwiedzin na stronie, a to pierwszy krok do pozyskania nowych klientów i zwiększenia obrotów. Ile może kosztować pozycjonowanie stron? Cennik różnić się będzie w zależności od różnych czynników, między innymi wybranego sposobu rozliczenia. Możesz bowiem wybrać tryb abonamentowy, a więc uiszczać stałą opłatę za działania pozycjonowania na Twojej stronie, lub zdecydować się na rozliczenie za efekt – wówczas płacisz tylko za osiągnięcie konkretnego wyniku określonego w umowie. Cena takiego pozycjonowania zależeć będzie na przykład od fraz kluczowych i ich konkurencyjności w wyszukiwarce, ale także pozycji, jaką uda się uzyskać w związku z działaniami SEO. Oba sposoby pozwolą Twojej firmie wyróżnić się spośród konkurencji i znaleźć w TOP 10 w wyszukiwarce podczas wyszukiwania konkretnych wraz przez użytkowników. Klienci szybko zaczną kojarzyć Twoją witrynę z konkretnymi produktami lub usługami i wracać na nią coraz częściej.