PRACA I KARIERAKobiety na stanowiskach kierowniczych. Firmy przyszłości stawiają na miękkie kompetencje

Kobiety na stanowiskach kierowniczych. Firmy przyszłości stawiają na miękkie kompetencje

Kobiety na stanowiskach kierowniczych. Firmy przyszłości stawiają na miękkie kompetencje

Kobiety skutecznie podbijają nawet z pozoru mało kobiece branże. Firmy zorientowane na przyszłość nie mogą pomijać potencjału tkwiącego w żeńskich pracownikach. Młode kobiety dysponują ogromnym potencjałem. Są dobrze wykształcone, zorientowane na sukces, potrafią z powodzeniem godzić kilka ról. Czy tendencja ta dotyczy też branż na pozór mało kobiecych. Sprawdźmy, jak to wygląda na przykładzie drukarni fleksograficznej Pro-Flex S.A. w Ożarowie Mazowieckim.

Badania instytucji europejskich dowodzą, że włączenie kobiet w zarządzanie przedsiębiorstwem niesie z sobą wiele pozytywów. Panie wnoszą do firmy szereg cennych umiejętności miękkich, które wzbogacają kulturę przedsiębiorstwa, podnoszą motywację pracowników i są pozytywnie odbierane przez klientów.

Skuteczni sprzedawcy w drukarni flexograficznej

Zadaniowy styl pracy, praca z domu, czy na część etatu były dotychczas łączone z kobiecymi wymaganiami na rynku pracy. Konieczność łączenia obowiązków domowych z zawodowymi wymagała od kobiet doskonałej organizacji pracy i nosiła z sobą oczekiwania co do pewnej elastyczności ze strony pracodawcy. Dzisiaj podobne nastawienie również wśród młodych mężczyzn już nikogo nie dziwi. Zwłaszcza przedstawiciele generacji Y są zainteresowani elastycznymi godzinami pracy, atrakcyjną ścieżką kariery i równowagą pomiędzy karierą a życiem prywatnym.

Marginalizowanie pań w życiu zawodowym to nie tylko dylemat natury etycznej. Przedsiębiorstwa nie promujące kobiet, szkodzą same sobie. Kobiety stanowią dziś już niemal 60% osób studiujących na uczelniach wyższych. To ogromny potencjał, który warto wykorzystać w biznesie.

„W naszej firmie mamy bardzo duży udział pań w kadrze kierowniczej odpowiedzialnych m.in. za sprzedaż, laboratorium, administrację, kadry, zagadnienia graficzne, transport i logistykę, a także zakupy. Także wśród kupców, z którymi negocjujemy przeważają kobiety” – mówi Jarosław Żuchowski, dyrektor zarządzający drukarnią fleksograficzną Pro-Flex S.A.

Kobiecą ręką zarządzany jest również dział sprzedaży, gdzie wśród pracowników także dominują panie. Tu doceniane są nie tylko umiejętności sprzedażowe. Panie wyjątkowo sprawnie radzą sobie z negocjowaniem nawet wrażliwych kwestii. Są odporne na stres, świetnie łagodzą konflikty. Wyróżnia je także wysoki poziom empatii, łatwość odczytywania emocji. Listę pozytywnych cech uzupełniają cierpliwość, dokładność i systematyczność.

Jak zarządzać profesjonalną drukarnią fleksograficzną?

Prowadzenie firmy w obecnych czasach wymaga od współczesnych managerów umiejętności reagowania na zmiany, szybkiej odpowiedzi na oczekiwania klientów. Jak podkreśla Christian Kurmann, międzynarodowy mówca w zakresie przywództwa, jeszcze do niedawna obowiązujący model zarządzenia oparty na hierarchicznej strukturze, dominacji i podporządkowaniu przestał się sprawdzać. Dziś w cenie są umiejętności miękkie, które w naturalny sposób przypisywane są właśnie paniom.

Kobiecy pierwiastek w kadrze zarządzającej doskonale wpływa na kulturę pracy, a także sposób rozwiązywania problemów. Panie wnikliwie podchodzą do rozwiązywania problemów, analizują zagadnienia na wielu płaszczyznach, co pozwala znaleźć optymalne rozwiązanie. Świetnie sprawdzają się też w zarządzaniu projektami. Doskonale motywują zespół swoich pracowników, zachęcając ich zarówno do podnoszenia własnych kompetencji, jak i poszukiwania nowych, niestandardowych rozwiązań. Ma to oczywisty wpływ na efektywność firmy” – dodaje nasz rozmówca.

Choć udziału kobiet w życiu zawodowym nikt już dziś nie kwestionuje, to myślenie tego typu nie jest jeszcze powszechne wśród członków zarządów, czy przedstawicieli rad nadzorczych. A szkoda, bo więcej pań na wysokich stanowiskach to nie tylko profity dla danego przedsiębiorstwa, ale i całej gospodarki.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

chiny

Chiny: od „cudownego wzrostu” do nowej rzeczywistości

0
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak i długoterminowe czynniki strukturalne) Popyt zagraniczny: rola Chin jako krytycznego...