czwartek, 17 kwietnia, 2025

Komputronik stawia na omnichannel: reorganizacja działów sprzedaży i marketingu dla lepszej efektywności

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Komputronik S.A podjął decyzję o wzmocnieniu swojej struktury, łącząc ze sobą poszczególne działy związane ze sprzedażą internetową i stacjonarną oraz centrum obsługi klienta, a także struktury marketingu z obszarem digital development. Decyzja jest wynikiem wieloletniego dążenia firmy do realizacji wielokanałowej strategii sprzedaży w nowoczesnym modelu omnichannel.

Kadra zarządzająca pionem Omnichannel to obecnie 3 osobowy team doświadczonych managerów. Marcin Mordak, odpowiedzialny dotychczas za sieć sprzedaży, objął pieczę jako Dyrektor Sprzedaży Omnichannel nad całym obszarem sprzedaży i usług pionu Omnichannel. Ponadto, zakres obowiązków Dyrektora Zakupów i Handlu Radosława Olejniczaka został rozszerzony o nadzór nad obsługą i sprzedażą na marketplace’ach. Zespoły e-commerce i marketingu zostały z kolei połączone we wspólny obszar, na czele którego stanęła Karolina Pietz-Drapińska, obejmując nowoutworzone stanowisko Dyrektora Marketingu & Digital Development.

Ostatnie lata przyniosły ogromne zmiany na rynku, a badania pokazują, że aż 91% klientów oczekuje wielokanałowej relacji ze sprzedawcą. Pracowaliśmy w ten sposób od kilkunastu lat, a teraz zdecydowaliśmy się na wzmocnienie naszej strategii biznesowej, koncentrując się jeszcze mocniej na omnichannelowym dotarciu do klienta. Wprowadzone zmiany w strukturze firmy są naturalnym krokiem w tym kierunku. Reorganizacja pozwoli nam jeszcze lepiej ujednolicić naszą ofertę we wszystkich kanałach sprzedaży, co jest kluczowe dla budowania zaufania i trwałych relacji zarówno z nowymi, jak i stałymi klientami – mówi Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Grupy Komputronik.

Jak przekonuje Marcin Mordak, połączenie kompetencji i zespołów w ramach strategii omnichannel przyczyni się przede wszystkim do usprawnienia procesów związanych z dostarczaniem wartości dla klienta.

Dzięki zintegrowanemu podejściu będziemy mogli jeszcze lepiej zrozumieć indywidualne potrzeby klientów, dostarczając rozwiązania zgodne z ich oczekiwaniami oraz szybciej reagować na dynamiczne otoczenie rynkowe. Coraz mocniej stawiamy na ofertę rozumianą jako produkt „opakowany” usługami, a to wymaga ciągłego doskonalenia procesu obsługi klienta i zacieśnienia współpracy zespołów obsługowych w ramach obszaru omnichannel podkreśla Mordak.

Z kolei Karolina Pietz-Drapińska zapewnia, że Komputronik, jako dostawca technologii z długą historią działalności na polskim rynku, doskonale rozumie, że preferencje i nawyki konsumentów ulegają ciągłym zmianom. Śledząc je i adaptując się do nich, firma stawia na technologiczny rozwój swoich platform sprzedaży, aby nie tylko sprostać oczekiwaniom współczesnych klientów w zakresie personalizacji oferty, ale także wyprzedzać ich przyszłe potrzeby.

Obserwacje rynku pokazują, że dziś 70% millenialsów śledzi poszczególne marki i dokonuje zakupów za pośrednictwem średnio aż 6 kanałów. Każde nowe pokolenie staje się coraz bardziej mobilne i takiej samej mobilności oczekuje od sprzedawców. To wymaga wprowadzenia nowych funkcjonalności jak np. błyskawiczne, ale merytoryczne czaty. Klienci lubią mieć wybór, ale z drugiej strony oczekują od sprzedawcy podpowiedzi. Tu z kolei z pomocą przychodzą konfiguratory i scenariusze rekomendacji – tłumaczy Pietz-Drapińska.

Wielokanałowe działanie staje się standardem wśród marek, również ze względu na korzyści związane z optymalizacją środków i przełożeniem w wyniki firmy.

Praktyka wielu firm, które wdrożyły strategie omnichannel na zaawansowanym poziomie pokazuje widoczny wzrost biznesu. Zadowoleni klienci nagradzają firmy lojalnością i poleceniem. To nieocenione narzędzia w jakże konkurencyjnej walce rynkowej. Komputronik od lat znajduje się w czołówce firm na bardzo konkurencyjnym rynku, szukamy więc wszelkich nowych strategii, jak generować większy ruch i w efekcie sprzedawać więcej. Omnichannel to nie tylko własne kanały sprzedaży, ale i silne na polskim rynku platformy typu marketplace. Prowadzimy ekspansywną politykę w tym obszarze – po to, by docelowo być obecnym nie tylko na platformach w Polsce, ale i za granicą. Ostatnie kwartały pokazują, że wdrożone rozwiązania przynoszą oczekiwane efekty. Apetyt rośnie w miarę jedzenia, prawda? dodaje Radosław Olejniczak.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Stopklatka i Zoom TV napędzają wyniki Grupy Kino Polska w 2024 roku

W 2024 r. Grupa Kino Polska wypracowała przychody...

Columbus Energy realizuje kolejną transzę sprzedaży farm fotowoltaicznych do GoldenPeaks Capital

Grupa Columbus Energy, zgodnie z umową, zrealizowała drugą transzę...

KRAM Investment rozpoczyna realizację Parku Handlowego Bratian i uruchamia pre-kampanię inwestycyjną

KRAM Investment wybrał generalnego wykonawcę budowy Parku Handlowego Bratian...

Grupa eSky i Ryanair kontynuują partnerstwo. Oferta obejmuje ponad 230 kierunków

Ryanair, największa linia lotnicza w Europie, oraz Grupa eSky...

Nowa strategia Highlander Enterprise: kosmetyki, odzież UV i grafen

Highlander Enterprise S.A. (wcześniej Advanced Graphene Products S.A.) przyjął...

Podobne tematy

Social commerce i AI: duet, który rządzi zakupami pokolenia Z

Pokolenie Z rewolucjonizuje handel, przenosząc swoje zakupy do mediów...

Raport IdoSell: Kiedy warto promować sklep online, żeby zwiększyć sprzedaż?

Konsumenci coraz chętniej korzystają z oferty e-sklepów – dopasowując...

Gigantyczne koszty regulacji uderzają w polski e-commerce

Zmiany w przepisach podatkowych i celnych to dziś jedno...

Automaty paczkowe kluczowym elementem strategii firm e-commerce

Według raportu „E-commerce w Polsce 2024”, opublikowanego przez Gemius,...

Marketing sensoryczny w metawersie: Czy wirtualne zakupy mogą angażować wszystkie zmysły?

Nowe technologie, takie jak wirtualna (VR) i rozszerzona rzeczywistość...

Pilotaż zakończony sukcesem – Poczta Polska rusza z modernizacją kolejnych placówek

W pierwszym kwartale 2025 roku Poczta Polska rozpoczyna proces...

Compensa wdraża AI, by zwiększyć efektywność o 75%

Compensa, jeden z liderów polskiego rynku ubezpieczeń majątkowych, wprowadza...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version