• BIZNES
    • PRAWO
    • PODATKI
    • ADMINISTRACJA
    • HANDEL
    • EKSPORT
    • PRZEMYSŁ
    • MARKETING
    • START-UPY
  • FINANSE
    • BANKOWOŚĆ
    • DOTACJE
    • FAKTORING
    • KREDYTY
    • LEASING
    • INWESTYCJE
    • KRYPTOWALUTY
    • WALUTY
    • ZŁOTO
    • UBEZPIECZENIA
    • WINDYKACJA
  • PRACA I KARIERA
    • BEZROBOCIE
    • REKRUTACJA
    • WYNAGRODZENIA
  • SEKTORY
    • ADMINISTRACJA
    • BEZPIECZEŃSTWO
    • EDUKACJA
    • MEDIA
    • MEDYCYNA I FARMACJA
    • MOTORYZACJA
    • NIERUCHOMOŚCI
    • ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
    • OUTSOURCING
    • PRZEMYSŁ
    • INNOWACJE
    • TRANSPORT I LOGISTYKA
    • TURYSTYKA I HOTELARSTWO
    • ŻYWNOŚĆ I ROLNICTWO
Wyszukiwanie
Magazyn ManagerMagazyn MANAGER+Magazyn MANAGER+
piątek, 20 maja, 2022
  • Artykuły sponsorowane
  • Kontakt
  • Publikuj
Facebook
Linkedin
Twitter
Magazyn ManagerMagazyn ManagerMagazyn Manager
  • BIZNES
    • PRAWO
    • PODATKI
    • ADMINISTRACJA
    • HANDEL
    • EKSPORT
    • PRZEMYSŁ
    • MARKETING
    • START-UPY
  • FINANSE
    • BANKOWOŚĆ
    • DOTACJE
    • FAKTORING
    • KREDYTY
    • LEASING
    • INWESTYCJE
    • KRYPTOWALUTY
    • WALUTY
    • ZŁOTO
    • UBEZPIECZENIA
    • WINDYKACJA
  • PRACA I KARIERA
    • BEZROBOCIE
    • REKRUTACJA
    • WYNAGRODZENIA
  • SEKTORY
    • ADMINISTRACJA
    • BEZPIECZEŃSTWO
    • EDUKACJA
    • MEDIA
    • MEDYCYNA I FARMACJA
    • MOTORYZACJA
    • NIERUCHOMOŚCI
    • ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
    • OUTSOURCING
    • PRZEMYSŁ
    • INNOWACJE
    • TRANSPORT I LOGISTYKA
    • TURYSTYKA I HOTELARSTWO
    • ŻYWNOŚĆ I ROLNICTWO
Na Topie

Zakupy na zagranicznych portalach mogą być droższe niż myślisz. Oto, co musisz wiedzieć, by kupować bezpiecznie

Jak wzmocnienie kompetencji miękkich może zapoczątkować zmiany w polskiej służbie zdrowia i czy tego właśnie potrzebuje by sprawnie działać?

Stres w miejscu pracy

Współpraca z partnerem Executive Search – 9 wskazówek, jak ją dobrze przeprowadzić

Komentarz do decyzji IOSCO – regulacja rynku kryptowalut – Przemysław Kral (Zonda)

BEZPIECZEŃSTWOKupujesz na Instagramie lub Facebooku? Uważaj, bo takie zakupy potrafią wpędzić w...

Kupujesz na Instagramie lub Facebooku? Uważaj, bo takie zakupy potrafią wpędzić w długi

facebook
Autor: Redakcja

-

sty 24, 2022
0
Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp
    tłumaczenia biuro tłumaczeń 123tlumacz.pl
    BEZPIECZEŃSTWOHANDELE-COMMERCEMEDIA

    PODOBNE ARTYKUŁY

    BEZPIECZEŃSTWO

    Zakupy na zagranicznych portalach mogą być droższe niż myślisz. Oto, co musisz wiedzieć, by kupować bezpiecznie

    HANDEL

    Przyszłość centrów handlowych

    E-COMMERCE

    Nowa funkcja Instagrama rozwinie social commerce

    • Tagi
    • Allegro
    • bezpieczeństwo
    • Dane osobowe
    • Facebook
    • Google
    • Intrum
    • Justyna Pawłowska
    • media
    • Rodziny
    • social media
    • Tłumaczenia

    Kupujesz na Instagramie lub Facebooku? Uważaj, bo takie zakupy potrafią wpędzić w długi

    „Udostępniam specjalny kod dla moich followersów: z nim kupicie AirPodsy nie za 599 zł, a za 130 zł!”. „Oddam zabawki dla dzieci za darmo, koszt kuriera: 13zł”. Jeśli podczas scrollowania mediów społecznościowych zatrzymaliście się kiedyś przy podobnej ofercie z myślą: niezła okazja!, to… być może byliście o włos od tego, by stać się ofiarą oszustwa finansowego! Niebezpieczeństwo jest realne – ci, którzy „złapali się” na pierwsze ogłoszenie, zamiast oryginalnych gadżetów otrzymali… chińskie podróbki warte 30 zł. Oszukanych w tej głośnej aferze są setki i ich liczba ciągle rośnie[1]. W przypadku drugiego ogłoszenia, straty finansowe kupujących były znacznie większe: przestępcy nie dość, że wyczyścili ich konta do zera, to dodatkowo wykradli dane osobowe, które mogły zostać wykorzystane m.in. do zaciągania długów w imieniu ich właścicieli, co powoduje kolejne kłopoty[2]. Podobne historie upubliczniane są każdego dnia i są dowodem na to, że przestępcy także w Polsce wykorzystują rosnącą popularność rynku social media commerce, czyli zakupów, które robimy za pośrednictwem ulubionych portali społecznościowych. Oszuści do swoich działań wykorzystują dostępne na nich narzędzia sprzedażowe, np. Marketplace, transmisje live na Facebooku czy też możliwość kupowania na Instagramie. Robią to masowo i niestety, jak widać, bardzo skutecznie. Ale możemy się przed nimi bronić i bezpiecznie kupować w mediach społecznościowych! Jak? Podpowiada Intrum w kolejnym materiale z cyklu „Ogarniam Finanse”.

    Na skróty:

    • Scam na Instagramie to coraz poważniejsze zagrożenie dla naszych portfeli!
    • Uwaga na podejrzane „okazje” z Marketplace na Facebooku!
    • Nieuczciwe live’y sprzedażowe

    Scam na Instagramie to coraz poważniejsze zagrożenie dla naszych portfeli!

    Przywołane „słuchawkowe” oszustwo, które pojawiło się na Instagramie, to przykład tzw. scamu, który w ostatnim czasie stał się prawdziwą plagą także na polskojęzycznej wersji platformy. W skrócie – polega na wykorzystaniu niewiedzy innych użytkowników i wprowadzaniu ich w błąd, który może narazić ich na starty finansowe. W tym wypadku scam polegał na tym, że oszuści handlujący podróbkami AirPodsów, nawiązywali współpracę z bardzo popularnymi influencerami, którzy posiadają wiele fanów i pewną dozę zaufania w sieci. Influencerzy, nie sprawdzając należycie wiarygodności firmy, reklamowali jej produkt, zachęcając setki tysięcy swoich obserwatorów do zakupu z „okazyjnym” rabatem. Problem w tym, że „rewelacyjne” słuchawki okazały się towarem wątpliwej jakości, sprowadzanym z Chin w procesie tzw. dropshippingu. Oszukani użytkownicy dostali gadżety niewarte swojej ceny, a niektórzy wcale nie otrzymali opłaconego zamówienia. Innym popularnym ostatnio scamem na Instagramie są oferty samozwańczych „traderów”, którzy publikują posty o tym, że dzięki swojej „tajemnej” wiedzy handlowej właśnie rzucili etat i zarabiają krocie na inwestowaniu pieniędzy na tradycyjnej giełdzie lub np. na rynku kryplowalut. Publikują przy tym zdjęcia grubych plików pieniędzy lub printy screeny pokazujące imponujący stan ich konta, po czym oferują podzielenie się tą wiedzą „za darmo”, choć w rzeczywistości tak nie jest. Nie chodzi tylko o to, że finalnie za tę wiedzę i tak trzeba zapłacić, ale ofiara scamu zazwyczaj nie widzi ani złotówki z inwestycji.

    – W Polsce o zjawisku scamu tak wiele i otwarcie mówi się od niedawna, dlatego jeszcze nie wszyscy konsumenci dokonujący zakupów w mediach społecznościowych, są świadomi tego zagrożenia. Praktyka pokazuje, że podatne na tego typu oszustwa mogą być przede wszystkim osoby młode, dla których fakt, że daną ofertę reklamuje ich ulubiony twórca lub inny domniemany „autorytet,” jest wystarczającym powodem, aby powierzyć mu pieniądze, a także prywatne dane. Szczególną ostrożność powinny zachować również te osoby, które na co dzień rzadziej „zaglądają do Internetu”, nie zagłębiają się w „prawa” rządzące mediami społecznościowymi. Tymczasem należy weryfikować każdą ofertę i zachować ostrożność, niezależnie od tego, kto ją promuje. W przeciwnym razie to może być początek bardzo poważnych problemów finansowych: nie tylko utraty danej kwoty, ale także powstania długów wynikających z kradzieży tożsamości przez oszustów lub przez dokonanie inwestycji, która z założenia nie miała szans na powodzenie – podkreśla Justyna Pawłowska, ekspert Intrum.

    Uwaga na podejrzane „okazje” z Marketplace na Facebooku!

    Oszuści upodobali sobie również jedno z najdłużej funkcjonujących narzędzi sprzedażowych w social mediach, czyli Marketplace na Facebooku. To wygodna, bezpłatna platforma handlowa, będąca konkurencją dla OLX czy Allegro, dedykowana sprzedaży lokalnej. W Polsce funkcjonuje z powodzeniem od blisko 5 lat, jej główną zaletą jest fakt, że zakupu i sprzedaży można dokonać, nie opuszczając platformy Facebook. Daje możliwość transakcji, która odbywa się wyłącznie w oparciu o bezpośredni kontakt między kupującym a sprzedającym, na podstawie ustaleń w prywatnych wiadomościach. Trzeba jednak wiedzieć, że w przypadku takiej transakcji portal nie gwarantuje żadnej ochrony konsumenckiej, więc w razie oszustwa, jesteśmy pozostawieni sami sobie. I właśnie ten fakt skrzętnie wykorzystują przestępcy! W jaki sposób? Aby przykuć naszą uwagę, zamieszczają np. ofertę oddania rzeczy za darmo. Mogą to być zabawki dla dzieci czy niepotrzebne ubrania. Komunikacja jest szybka i uprzejma, sprzedający przesyła na prośbę dodatkowe zdjęcia, czy podaje więcej szczegółów, po czym przesyła link do opłacenia kuriera (jedyny koszt po stronie kupującego – przynajmniej w teorii) i… za jego pomocą „czyści” konto kupującego, bo fałszywy formularz sczytuje dane logowania do banku lub dane karty kredytowej!

    – To przykład nowej odsłony dobrze znanego phishingu. Niestety, takie wyłudzenia są wciąż skuteczne, bo wielu kupujących w będąc w podobnej sytuacji, nawet jeśli miało pewne wątpliwości co do wiarygodności ogłoszenia, to sądziło, że w najgorszym wypadku straci co najwyżej kilkanaście złotych i podjęło ryzyko, bo wartość oferowanych za darmo przedmiotów była przecież większa. Tymczasem niewielka „opłata za kuriera” to sprytna przynęta, która sprawia, że bez wahania podajemy login i hasło do banku lub numer karty kredytowej wraz z kodem CVV, a to prowadzi do straty wszystkich oszczędności i co gorsza, to może nie być koniec problemów. Takie dane pozwalają oszustom działać znacznie szerzej: zaciągać kredyty na dane poszkodowanych, a nawet zakładać w ich imieniu fałszywe firmy – ostrzega Justyna Pawłowska, ekspert Intrum.

    Nieuczciwe live’y sprzedażowe

    Facebook oferuje też inny, interaktywny sposób sprzedaży, podczas popularnych transmisji live. To narzędzie stwarza sprzedającemu okazję do zaprezentowania produktu na żywo i do nawiązania bezpośredniej interakcji z potencjalnymi nabywcami. Klienci mogą w czasie transmisji zadawać pytania czy np. prosić prezentującego o pokazanie jak działa produkt, a potem zdecydować się na zakup w sklepie na Facebooku, który jest połączony z tym profilem. To wszystko ma w zamyśle twórców narzędzia uatrakcyjnić i ułatwić sprzedaż. Atrakcyjność to słowo klucz – sprzedawcy przekonują na transmisjach live, że ich produkty są unikatowe, w pojedynczych sztukach, więc zachęcają do zakupów na zasadzie „kto pierwszy ten lepszy” i oczywiście, warunkiem dokonania zakupu jest uiszczenie opłaty przed wysyłką towaru. To ma zapewnić, że kupujący rzeczywiście jest zainteresowany danym przedmiotem. A jak działa druga strona? Niestety, w sieci znajdziemy mnóstwo skarg na to, że po transmisji, ich autorzy inkasowali wpłaty za produkty, a potem nagle usuwali konta na Facebooku i znikali, nigdy nie wysyłając kupującym opłaconych produktów. To oszustwo finansowe bazuje na wzbudzaniu zaufania klienta poprzez sprytne budowanie wrażenia wiarygodności: przecież widzimy na żywo osobę sprzedającą, nie jest anonimowa, widzimy też zainteresowanie innych kupujących. To wszystko może obniżać naszą czujność – na to właśnie liczą złodzieje!

    – Za każdym razem, gdy korzystamy z nowych możliwości zakupowych, jakie pojawiają się w Internecie, priorytetem powinno być bezpieczeństwo naszych pieniędzy i wrażliwych danych: za każdym razem weryfikujmy wiarygodność sprzedającego i sprawdzajmy opinie w sieci. Jeśli cokolwiek wzbudzi nasze wątpliwości, zrezygnujmy z zakupu, ale także nie wchodźmy w żadną interakcję. Wyłudzenie adresu mailowego czy włamanie na konto w mediach społecznościowych może szybko skutkować poważnymi problemami finansowymi: przestępcy podszywając się pod właściciela konta, pożyczają pieniądze od jego znajomych, rodziny, a nawet zakładają fikcyjne zbiórki internetowe – zaznacza Justyna Pawłowska, ekspert Intrum.

    Co zatem zrobić, aby nie narażać się na internetowych oszustw? W ogólnie nie kupować w sieci i na platformach social media? To ostateczność. Takie zakupy mogą być bezpieczne, należy jednak pamiętać o kilku zasadach.

    Zasady bezpiecznych zakupów na platformach społecznościowych:

    Podczas weryfikacji prywatnego sprzedawcy czy marki, zwróć uwagę na zawartość jego profilu:
    – fałszywe konta często korzystają z cudzych zdjęć – czy są oryginale, można łatwo sprawdzić za pomocą wyszukiwania obrazem w Google,

    – omijaj konta, gdzie treści opisów lub postów sprawiają wrażenie niezdarnego tłumaczenia z translatora: najczęściej tak właśnie jest, treści są fabrykowane na potrzeby wielu kont,

    – każda marka prowadząca oficjalną sprzedaż w social mediach powinna mieć na swoim fanpage’u zamieszczony regulamin sprzedaży, w tym opisaną procedurę reklamacji i zwrotów oraz politykę prywatności – ten obowiązek nakłada prawo; omijaj sklepy, które nie mają zamieszczonych takich dokumentów!

    • Jeśli kupujesz lokalnie, wybierz opcję odbioru osobistego i płatność przy odbiorze, by mieć pewność, że otrzymasz kupiony produkt.
    • Nie odpowiadaj na wiadomości, w których otrzymujesz prośby o podanie kodów weryfikacyjnych lub informacji o koncie, np. adresu e-mail, loginu i hasła. Portale społecznościowe nigdy nie proszą swoich użytkowników o takie dane.
    • Dokumentuj przebieg transakcji (zrób print screeny rozmów, zapisz na dysku potwierdzenie przelewu).
    • W razie oszustwa będą stanowić dowód przestępstwa dla policji i prokuratury.
    • Ograniczone zaufanie w social mediach i stosowanie się do powyższych zasad sprawi, że zakupy za ich pośrednictwem pozostaną przyjemnością, a nie staną się dla nas źródłem finansowych problemów. Udanych łowów!

    [1]https://vibez.pl/wydarzenia/najwieksi-influencerzy-team-x-ekipa-fagata-i-inni-reklamowali-scam-w-postaci-swietnych-sluchawek-6678154519214944a

    [2]https://www.sirt.pl/ogloszenia-oddam-za-darmo/

    Poprzedni artykułDekarbonizacja priorytetem dla rynku nieruchomości
    Następny artykułNowe oblicze wyprzedaży, czyli co w e-commerce i nie tylko zmieni dyrektywa Omnibus
    • Tags
    • Allegro
    • bezpieczeństwo
    • Dane osobowe
    • Facebook
    • Google
    • Intrum
    • Justyna Pawłowska
    • media
    • Rodziny
    • social media
    • Tłumaczenia
    Facebook
    Twitter
    Pinterest
    WhatsApp

      NAJNOWSZE ARTYKUŁY

      ecommerce ebuy

      Zakupy na zagranicznych portalach mogą być droższe niż myślisz. Oto, co...

      maj 20, 2022
      Kinga Nowacka

      Jak wzmocnienie kompetencji miękkich może zapoczątkować zmiany w polskiej służbie zdrowia...

      maj 18, 2022
      Polacy zestresowani w pracy

      Stres w miejscu pracy

      maj 17, 2022
      - Advertisment -

      POLECAMY

      cyberatak cyberbezpieczeństwo haker

      Historia cyberprzestępczości

      Redakcja - kw. 11, 2022 0
      Pojęcie „wirusa komputerowego” znane jest obecnie większości osób na świecie, włącznie z dziećmi. Zwykle kojarzy się ono z czymś destrukcyjnym dla sprzętu, danych i usług, na których wszyscy polegamy. Wirusy komputerowe, podobnie jak ich...
      Więcej
      e-commerce

      Nowe oblicze wyprzedaży, czyli co w e-commerce i nie tylko zmieni dyrektywa Omnibus

      Redakcja - sty 24, 2022 0
      W czasie sezonowych wyprzedaży nie raz słyszy się o nieuczciwych praktykach sprzedawców i celowym zawyżaniu cen w okresach poprzedzających obniżki, tak aby te wyglądały na szczególnie atrakcyjne. Tegoroczne zimowe wyprzedaże to jednak ostatnie, kiedy...
      Więcej
      home office programista pracownik

      Wzrost mediany maksymalnych zarobków w IT o 9,5 proc. do 18,4 tys. zł netto...

      Redakcja - sty 18, 2022 0
      No Fluff Jobs – jedyny portal z ogłoszeniami IT dostępny w 6 krajach i 8 wersjach językowych – podsumowuje ubiegły rok w branży. Z przygotowanego przez firmę raportu „Rynek pracy IT w Polsce w...
      Więcej

      Zakupy na zagranicznych portalach mogą być droższe niż myślisz. Oto, co musisz wiedzieć, by kupować bezpiecznie

      maj 20, 2022
      Już co 3. Polak robi zakupy w zagranicznych e-sklepach. Prawie połowa z tej grupy (48%) w ciągu ostatnich 6 miesięcy kupiła produkt na chińskim...

      3 na 4 polskie firmy padły ofiarą ataku ransomware w 2021 roku

      maj 1, 2022
      W 2021 roku gwałtownie wzrosła skala ataków ransomware na średnie i duże firmy w Polsce. Według badania Sophos aż 77% z nich doświadczyło tego...

      Nowa funkcja Instagrama rozwinie social commerce

      kw. 28, 2022
      Dynamiczny wzrost popularności zakupów online w ciągu ostatnich dwóch lat przełożył się na rozwój technologii wspierających tę branżę, od nowych metod płatności po coraz...

      REDAKCJA POLECA

      Historia cyberprzestępczości

      kw. 11, 2022

      Nowe oblicze wyprzedaży, czyli co w e-commerce i nie tylko zmieni dyrektywa Omnibus

      sty 24, 2022

      Wzrost mediany maksymalnych zarobków w IT o 9,5 proc. do 18,4 tys. zł netto – raport za 2021 rok

      sty 18, 2022

      NAJCZESCIEJ CZYTANE

      Stres w miejscu pracy

      maj 17, 2022

      Współpraca z partnerem Executive Search – 9 wskazówek, jak ją dobrze przeprowadzić

      maj 17, 2022

      Jak wzmocnienie kompetencji miękkich może zapoczątkować zmiany w polskiej służbie zdrowia i czy tego właśnie potrzebuje by sprawnie działać?

      maj 18, 2022
      • ZAMÓW PUBLIKACJĘ
      • Kontakt
      magazyn menedzerówmagazyn menedzerów

      MAGAZYN MANAGER+

      MANAGER+ to internetowy magazyn adresowany do menedżerów, kadry zarządzającej, właścicieli i prezesów firm, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy. W wielkim skrócie MANAGER+ to Portal, który realizuje idee i pokazuje nowe horyzonty w życiu zawodowym i prywatnym.

      BĄDŹ NA BIEŻĄCO

      Facebook
      Linkedin
      Twitter

      © MANAGER+

      • AKTUALNOŚCI
        • ADMINISTRACJA
        • BIZNES
        • GOSPODARKA
        • PRZEMYSŁ
        • FINANSE
        • PRAWO
        • PODATKI
        • BEZPIECZEŃSTWO
        • TECHNOLOGIA
        • HANDEL
        • E-COMMERCE
        • MEDIA
        • MARKETING
        • EDUKACJA
        • PRACA I KARIERA
        • TURYSTYKA
        • EKOLOGIA
        • POLITYKA
        • UNIA EUROPEJSKA
      • RYNKI
        • WALUTY
        • KRYPTOWALUTY
        • GIEŁDA I INWESTYCJE
        • ENERGIA I SUROWCE
        • MOTORYZACJA
        • TRANSPORT I LOGISTYKA
        • NIERUCHOMOŚCI
        • ŻYWNOŚĆ I ROLNICTWO
        • MEDYCYNA I FARMACJA
        • UBEZPIECZENIA
      • RAPORTY I ANALIZY
      • FIRMY

      Analizy i komentarze nie są rekomendacją w rozumieniu Rozporządzenia MF z 19 października 2005 r. Zostały sporządzone w celach informacyjnych i nie powinny stanowić podstawy do podejmowania decyzji inwestycyjnych. Inwestycje w instrumenty rynku OTC, w tym kontrakty na różnice kursowe (CFD), ze względu na wykorzystywanie mechanizmu dźwigni finansowej wiążą się z możliwością poniesienia strat nawet przy niewielkiej zmianie ceny instrumentu bazowego, na podstawie którego jest oparte kwotowanie cen danego Instrumentu. Osiągnięcie zysku na transakcjach na instrumentach OTC, w tym kontraktach na różnice kursowe (CFD) bez wystawienia się na ryzyko poniesienia straty, nie jest możliwe. Podejmując decyzje inwestycyjne, Klient powinien kierować się własnym osądem.

      Posting....
      Aby zapewnić sprawne funkcjonowanie tego portalu, czasami umieszczamy na komputerze użytkownika (bądź innym urządzeniu) małe pliki – tzw. cookies („ciasteczka”).
      Zaakceptuj ciasteczka
      Czytaj Więcej
      Ustawienia Prywatności
      Wyświetl
      Wyświetl

      Ustawienia Prywatności

      Wybierz, które ciasteczka chce aktywować. Możesz zmienić te ustawienia w każdej chwili poprzez ikonę ustawień widoczną w rogu strony. Jednakże zmiana ustawień może powodować wyłączenie niektórych funkcji dostępnych na stronie. Aby dowiedzieć się jak usunąć ciasteczka w przeglądarce sprawdź zakładkę "Pomoc". Dowiedz się więcej na temat ciasteczek, których używamy.

      Za pomocą poniższego suwaka możesz włączyć lub wyłączyć różne typy ciasteczek:

      • Block all
      • Essential
      • Functionality
      • Analytics
      • Advertising

      Ta strona będzie

      • Istotne: Zapamięta ustawienia uprawnień dla ciasteczek
      • Istotne: Włączy ciasteczka sesyjne
      • Istotne: Odczyta informacje wprowadzone do formularzy kontaktowych
      • Istotne: Zapamięta produktu dodane do koszyka zakupowego
      • Istotne: Uwierzytelni czy jesteś zalogowany na konto użytkownika
      • Istotne: Zapamięta wybraną wersję językową

      Ta strona internetowa nie będzie

      • Zapamiętywać nazwę użytkownika i hasło
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region
      • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań
      • Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
      • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach
      • Analityczne: Zwiększać jakość danych funkcji statycznych. Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
      • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

      Ta strona będzie

      • Istotne: Zapamięta ustawienia uprawnień dla ciasteczek
      • Istotne: Włączy ciasteczka sesyjne
      • Istotne: Odczyta informacje wprowadzone do formularzy kontaktowych
      • Istotne: Zapamięta produktu dodane do koszyka zakupowego
      • Istotne: Uwierzytelni czy jesteś zalogowany na konto użytkownika
      • Istotne: Zapamięta wybraną wersję językową
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region

      Ta strona internetowa nie będzie

      • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań. Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
      • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach. Analityczne: Zwiększać jakość danych statystycznych
      • Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
      • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

      Ta strona będzie

      • Istotne: Zapamięta ustawienia uprawnień dla ciasteczek
      • Istotne: Włączy ciasteczka sesyjne
      • Istotne: Odczyta informacje wprowadzone do formularzy kontaktowych
      • Istotne: Zapamięta produktu dodane do koszyka zakupowego
      • Istotne: Uwierzytelni czy jesteś zalogowany na konto użytkownika
      • Istotne: Zapamięta wybraną wersję językową
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region
      • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań
      • Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
      • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach
      • Analityczne: Zwiększać jakość danych statystycznych

      Ta strona internetowa nie będzie

      • Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
      • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

      Ta strona będzie

      • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region
      • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań
      • Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
      • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach
      • Analityczne: Zwiększać jakość danych funkcji statycznych
      • Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
      • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

      Ta strona internetowa nie będzie

      • Zapamiętywać nazwę użytkownika i hasło
      Zapisz i zamknij