MOTORYZACJAMercedes-Benz: walka z podróbkami części w internecie

Mercedes-Benz: walka z podróbkami części w internecie

Mercedes-Benz: walka z podróbkami części w internecie

Mercedes-Benz celem fałszerzy jako marka luksusowa: w 2022 r. liczba usuniętych ofert podróbek w internecie wzrosła o ponad 23%.

  • W 2022 r., w wyniku ponad 620 nalotów służb celnych oraz organów ścigania, przechwycono ponad 1,6 miliona podrobionych produktów Mercedes-Benz
  • Zespół Mercedes-Benz ds. ochrony marki koncentruje się na podróbkach istotnych dla bezpieczeństwa i rozwija swoje aktywności online
  • W 2022 r. liczba ofert usuniętych w mediach społecznościowych i na platformach internetowych znacznie wzrosła – do ponad 155 000

Światowy handel podrabianymi produktami Mercedes-Benz stale rośnie, szczególnie w internecie. W 2022 r. odnotowano kolejny znaczący wzrost aktywności w obszarze podróbek w mediach społecznościowych i na platformach handlowych. W porównaniu z rokiem 2021 liczba usuniętych ofert zawierających podróbki w odpowiednich serwisach internetowych wzrosła o ponad 23%, do przeszło 155 000 przypadków. W 2022 r., w wyniku ponad 620 nalotów służb celnych oraz organów ścigania, przejęto łącznie ponad 1,6 mln podrobionych produktów. Ich jakość zazwyczaj jest słaba i nie spełnia minimalnych wymogów prawnych
w zakresie bezpieczeństwa. Podrabianie stanowi zatem poważne ryzyko dla zdrowia oraz bezpieczeństwa użytkowników dróg. Aby położyć kres fałszerstwom, globalny zespół w centrum kompetencji Mercedes-Benz ds. własności intelektualnej ściśle współpracuje ze służbami celnymi i organami ścigania na całym świecie.

„Zorganizowane gangi fałszerzy zazwyczaj produkują towary niskiej jakości i często niebezpieczne, w dodatku w nieludzkich warunkach, bez poszanowania praw człowieka, norm środowiskowych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy. Walczymy z tym masowo, ponieważ szkodzą one nie tylko konsumentom, ale także lokalnym pracownikom i całemu społeczeństwu. Fałszerze są bardzo aktywni i stale poszerzają swoją ofertę”
– powiedziała Renata Jungo Brüngger, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG ds. uczciwości, zarządzania i zrównoważonego rozwoju.

Oprócz typowych celów piratów, takich jak tarcze hamulcowe, obręcze oraz części nadwozia i układu kierowniczego, pod czujnym okiem zespołu chroniącego markę Mercedes-Benz nadal będą znajdować się platformy internetowe. Podrabiane produkty często trudno bowiem wizualnie odróżnić od oryginalnych części. W 2022 r. znacznie wzrosła liczba usuniętych ofert podróbek w mediach społecznościowych i na platformach internetowych – do ponad 155 000.

„W zeszłym roku skala handlu podrobionymi produktami za pośrednictwem platform internetowych i mediów społecznościowych gwałtownie wzrosła. Osoby odpowiadające za ochronę naszej marki skupiają się na podróbkach istotnych dla bezpieczeństwa, ponieważ stanowią one zagrożenie dla ludzi. Śledzimy jednak również rozwijający się model biznesowy branży podróbek w obszarze towarów cyfrowych. W 2022 r. z platform internetowych usunięto łącznie ponad 155 000 ofert podrabianych produktów” – powiedział Florian Adt, dyrektor operacyjny i główny radca prawny w Mercedes-Benz Intellectual Property GmbH & Co. KG.

Handlując podrabianymi towarami, gangi wykorzystują wysoki stopień anonimowości i zdecentralizowany charakter internetowych rynków oraz technologii. Z tego powodu Mercedes-Benz systematycznie poszerza swoje strategiczne i operacyjne aktywności zapobiegające rozpowszechnianiu podróbek w handlu internetowym. Strategia ochrony marki składa się z trzech filarów: wykrywania, atakowania i zapobiegania.
Z tego powodu przedstawiciele marki regularnie oferują odpowiednie szkolenia i materiały informacyjne, których zadaniem jest zwiększenie świadomości na temat podróbek – na przykład organom celnym lub usługodawcom.

Aby nie paść ofiarą fałszerzy, podczas zakupów konsumenci powinni stosować się do kilku prostych zasad. Warto zacząć od skrupulatnego przeanalizowania wyróżnionych ofert – typowymi sygnałami alarmowymi w przypadku podrabianych produktów są: znacząco niska cena, widoczna dyskusyjna jakość produktu lub sprzedaż za pośrednictwem wątpliwych źródeł internetowych. Niekiedy już na podstawie zdjęć lub oznaczeń produktów widać, że nie mogą one być oryginalne, ponieważ Mercedes-Benz w ogóle nie wytwarza takich artykułów.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

chiny

Chiny: od „cudownego wzrostu” do nowej rzeczywistości

0
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak i długoterminowe czynniki strukturalne) Popyt zagraniczny: rola Chin jako krytycznego...