- Na koniec grudnia 2024 r. łączna liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) wynosiła 80 368 szt.
- Liczba ogólnodostępnych punktów ładowania w ubiegłym miesiącu wzrosła do 8 659, z czego 2 667 stanowiły punkty DC
- W grudniu 2024 r. udział ogłoszeń BEV w łącznej liczbie ofert pojazdów używanych na portalu OTOMOTO wyniósł 1,1%
- Polish EV Outlook Index (PEVO Index) to comiesięczne zestawienie kluczowych danych i statystyk sektora e-mobility w Polsce
Samochody elektryczne
Na koniec grudnia 2024 r. flota osobowych, dostawczych i ciężarowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) w Polsce liczyła 80 368 szt. Park osobowych BEV składał się z 72 308 szt. (+43% r/r), a liczba rejestracji nowych pojazdów tego typu wyniosła 1 739 szt. (wzrosła o 2% rok do roku). Na koniec grudnia 2024 r. flota całkowicie elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych zwiększyła się do 8 060 szt. (+40% r/r). 271 Park osobowych, wodorowych FCEV liczył 290 szt. (+44% r/r). Najpopularniejszymi, nowymi osobowymi modelami BEV w grudniu 2024 r. były Tesla Model Y (244 sprzedane szt.), Renault Megane (150 szt.) oraz Tesla Model 3 (145 szt.). Na podium wśród marek znalazły się Tesla, Mercedes-Benz oraz BMW. Udział BEV na rynku nowych samochodów osobowych w grudniu 2024 r. wyniósł 3,1%.
Infrastruktura ładowania
W Polsce na koniec grudnia 2024 r. funkcjonowało 8 659 (+46% r/r) ogólnodostępnych punktów ładowania, w tym 5 992 AC (+36% r/r) oraz 2 667 DC (+73% r/r). Wzdłuż sieci TEN-T było dostępne 876 punktów ładowania, czyli o 44% więcej niż w grudniu 2023 r. „PEVO Index” zawiera także informacje na temat miast o najlepiej rozwiniętej infrastrukturze dla pojazdów zeroemisyjnych. Pierwsza jest Warszawa (696 punktów w grudniu 2024 r.), a kolejne miejsca zajmują Gdańsk (326), Szczecin (278), Poznań (257) oraz Kraków (250).