INNOWACJESZTUCZNA INTELIGENCJANowa inicjatywa EY wspiera firmy w budowaniu strategii AI i tworzeniu szytych...

Nowa inicjatywa EY wspiera firmy w budowaniu strategii AI i tworzeniu szytych na miarę narzędzi

Nowa inicjatywa EY wspiera firmy w budowaniu strategii AI i tworzeniu szytych na miarę narzędzi

Efektywna implementacja narzędzi AI znajduje się na szczycie biznesowych priorytetów i przez bardzo długi czas na nim pozostanie. Przedsiębiorstwa, które mają już za sobą pierwsze wdrożenia tej technologii, są bardziej zainteresowane korzystaniem z indywidualnych narzędzi opracowanych w odpowiedzi na ich potrzeby. Z badania EY – Jak firmy w Polsce wdrażają AI – wynika, że 35% z nich zamierza w ciągu najbliższych 18 miesięcy zrezygnować z gotowych rozwiązań, by stworzyć własne. Strategii AI nie da się jednak zbudować na papierze. Niezbędna jest równoległa praca z danymi, która pozwala eksperymentować, prototypować i weryfikować hipotezy odnośnie zastosowań, kosztów i korzyści. Dlatego powstał EY AI Lab, w którym przedsiębiorstwa rozwiną swoje koncepcje oraz będą mogły skorzystać z rozległej wiedzy i doświadczenia ekspertów EY z obszarów technologicznych, pracowniczych, prawnych, cyfrowego bezpieczeństwa lub zarządzania danymi.

Nowa inicjatywa EY Polska wspiera implementację sztucznej inteligencji, gromadząc w jednym miejscu odpowiednie narzędzia, akceleratory i platformy technologiczne oraz umożliwiając czerpanie z doświadczeń ekspertów z różnych dziedzin. W warszawskim EY AI Lab przedsiębiorstwa szukające spersonalizowanych rozwiązań będą mogły sprawnie testować rozmaite zastosowania, mając na uwadze aspekty operacyjne, technologiczne, prawne, pracownicze czy te związane z bezpieczeństwem. Kompleksowe podejście do rozwoju nowej technologii pozwoli przełożyć ją na konkretne, spersonalizowane narzędzia, a także ułatwi opracowanie skutecznej strategii wykorzystania AI. W szczególności w zakresie wsparcia obecnych pracowników w organizacjach wprowadzających narzędzia oparte o sztuczną inteligencję. Pomogą w tym innowacyjne doświadczenia EY wavespace, czyli centrum innowacji i rozwoju stawiające człowieka w centrum każdej zmiany, gdzie w ramach warszawskiego biura zlokalizowany został AI Lab.

Z badania EY wynika, że wdrożenie sztucznej inteligencji zakończone sukcesem zmienia nastawienie firm do tej technologii. Organizacje, które przeszły ten proces, traktują AI jako priorytet i planują kolejne inwestycje na ten cel – w sumie zadeklarowało tak 89% ankietowanych. To niemal dwukrotnie wyższy odsetek niż w przypadku ogółu badanych firm. Pierwsze doświadczenia związane z AI zachęcają nie tylko do dalszych inwestycji, ale wręcz do przyspieszenia ich tempa.

Co ciekawe, ankietowani, którzy już wdrożyli rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, są bardziej skłonni rozwijać je lub opracowywać nowe wewnątrz organizacji. Ponad 1/3 przedsiębiorstw z tej grupy (35%) zamierza w ciągu najbliższych 18 miesięcy wcielić w życie swoje własne narzędzia związane z AI. Rezygnacja z gotowych rozwiązań z rynku to nie tylko szansa na zbudowanie swojej przewagi konkurencyjnej, ale również wartość dodana w postaci wzmacniania kompetencji wewnętrznych zespołów. Synergia różnych specjalistów, którzy dobrze znają uwarunkowania swojej organizacji, ale nie rezygnują ze wsparcia zewnętrznych ekspertów, to przepis na biznesowy sukces. Jednak trzeba pamiętać o właściwej metodologii działania.

– Do najważniejszych aspektów pracy z rozwiązaniami AI należą eksperymentacja, akceleracja i transformacja. Jedynie przez praktyczne doświadczenia i próby można osiągnąć oczekiwane rezultaty, które przełożą się na dostosowanie systemów do specyficznych oczekiwań organizacji. Z kolei sukces osiągnięty na kolejnych etapach implementacji AI napędza dalsze wdrożenia i rozbudza apetyt na nowe rozwiązania. Tym samym udana realizacja poszczególnych faz projektu skutkuje pogłębionym zaangażowaniem w dalszy rozwój i wdrażanie technologii AI. W efekcie dochodzi do transformacji, której owocami są zwiększona efektywność, skuteczność i precyzja działania, co przekłada się na redukcję kosztów i zwiększenie konkurencyjności danej firmy – podsumowuje Ewa Nowakowska.

O badaniu
Badanie – Jak polskie firmy wdrażają AI – zostało przeprowadzone na zlecenie EY Polska przez Cube Research w okresie sierpień – wrzesień 2023 roku na próbie 501 dużych i średnich przedsiębiorstw działających w branżach produkcyjnej, usługowej i handlowej.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

chiny

Chiny: od „cudownego wzrostu” do nowej rzeczywistości

0
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak i długoterminowe czynniki strukturalne) Popyt zagraniczny: rola Chin jako krytycznego...