Nowy Abarth 500e wyznacza początek nowej ery w historii marki i oferuje wyjątkowe osiągi i charakter dzięki nowym elementom styu i sportowym detalom.
Sportowy charakter potwierdza nowy napis Abarth w ciemnym kolorze Szary Titanium, umieszczony z przodu i z tyłu. I nie jest to „tylko sygnatura” marki; to połączenie osiągów i innowacji, dobrej zabawy i zrównoważonego rozwoju. Umieszczone nieco wyżej logo, wraz z reflektorami i grillem nadaje samochodowi wygląd, który mówi, że to właśnie małe szczegóły robią różnicę.
Ponadto, z boku samochodu w pobliżu drzwi umieszczono nowe, zelektryfikowane logo Skorpiona, które informuje kierowców, że wkraczają do nowego, elektrycznego świata.
Liczne wyglądające bardziej agresywnie elementy nadwozia sprawiają, że Nowy Abarth 500e jest wyjątkowy i jeszcze bardziej przyciąga wzrok. Należą do nich m.in. nowy przedni sportowy zderzak, który sprawia, że samochód wygląda bardziej agresywnie, ponieważ czerpie inspirację z przeszłości, a jednocześnie zapewnia jeszcze bardziej emocjonujące wrażenia z jazdy.
17-calowe felgi z nowym specjalnym wzorem również nadają nowemu Abarthowi bardziej agresywny wygląd, podkreślony dodatkowo przez ekskluzywne i sportowe listwy boczne, osłonę przednią w chłodnym, białym kolorze, wstawki dyfuzora tylnego i nowe obudowy lusterek w szarym kolorze Matt Grey.
Sportowy charakter znajduje swój wyraz także we wnętrzu nowego modelu, o czym świadczą liczne detale: od ciemnej kolorystyki słupków i podsufitki, po wyjątkowe sportowe fotele „tuningowane” z wytłoczonymi na tkaninie „paskami skorpiona” oraz sportowe podwójne szwy i kierownicę, które sprawiają, że jazda Nowym Abarthem 500e jest sportowa i jednocześnie komfortowa.
Kierowca ma do dyspozycji 2 duże ekrany: szeroki, 10,25-calowy, dotykowy wyświetlacz systemu multimedialny Uconnect z nawigacją – z nowymi stronami Performance oraz 7-calowy cyfrowy wyświetlacz zestawu wskaźników TFT z ekscytującą grafiką Abartha oferowany teraz w standardzie. Strony Performance zostały zaprojektowane specjalnie dla Nowego Abartha 500e i pozwalają klientom śledzić osiągi samochodu, uwalniając jednocześnie emocje związane z jazdą.
Nowy Abarth 500e odtwarza w kabinie dźwięk gitary przy każdym włączeniu lub wyłączeniu samochodu. Nawet AVAS (Acoustic Vehicle Alert System) ma do zaoferowania niezwykłą „melodię Abartha”, rozpoznawalną dla fanów Abartha, która odzwierciedla transgresyjny i niekonwencjonalny charakter samochodów z logo Skorpiona.
Nowy Abarth 500e doskonale łączy czysty sportowy charakter modelu spod znaku Skorpiona z typowymi elementami wyróżniającymi jazdę pod gołym niebem. Wszystko to za sprawą wersji Cabrio: słońce, zapach wiatru we włosach mieszają się ze śmiałymi dźwiękami i designem samochodu, zapewniając wyjątkowe, ekscytujące i ekskluzywne wrażenia z jazdy, stworzone dla osób pragnących poczuć wolność i dreszczyk emocji, jakie może zapewnić tylko wersja Cabrio.
Na skróty:
Nowy Abarth 500e Turismo: sportowy charakter, styl i niepowtarzalny „ryk” Abartha
Turismo to topowa wersja nowej gamy, oferująca – jak zawsze – wspaniałe osiągi, niepowtarzalny styl i oryginalny dźwięk Abartha. Łączy w sobie moc i piękno oraz uosabia jednocześnie elegancki i sportowy charakter marki. Detale wnętrza i zewnętrzne podkreślają pasję prawdziwych kierowców-dżentelmenów, spełniając jednocześnie marzenia klientów poszukujących nowoczesnego stylu.
Przyciągające wzrok nadwozie oferuje ekskluzywne 18-calowe koła z aluminiowymi felgami, z diamentowym szlifem w kolorze Szary Titanium, które idealnie trzymają się drogi, a także posiadają agresywne wzornictwo, łącząc w sobie zarówno nowoczesną nieustraszoność, jak i tradycyjną elegancję.
We wnętrzu, na uwagę zasługuje sportowy i stylowy design foteli pokrytych Alcantarą, materiałem klasy premium stosowanym w modelach wyścigowych. Nowe fotele mają ciemny i sportowy wygląd, i są delikatne w dotyku. Kierownica obszyta Alcantarą i skórą oraz ozdobiony Alcantarą dolny pas deski rozdzielczej również dodają sportowego charakteru i podkreślają ekskluzywność modelu.
Sportowe fotele dzięki zintegrowanym zagłówkom z wygrawerowanym laserowo na Alcantarze logo Skorpiona w kolorze Zielonym Acid, i sportowym podwójnym przeszyciom oferują najwyższy poziom komfortu i nawiązują wizualnie do paneli drzwi samochodu.
Sygnatura Abartha, czyli niepowtarzalny „ryk” Abartha, uzyskany dzięki Generatorowi dźwięku (Abarth Sound Generator) towarzyszy każdej podróży Nowego Abartha 500e Turismo. Jest to funkcja oferowana w standardzie w wersji Turismo, która podkreśla osiągi silnika, wiernie odtwarzając dźwięk silnika benzynowego Abartha inspirowany słynnym wydechem Record Monza. Zaprojektowany tak, aby zaoferować wszystkie emocje, których każdy miłośnik marki poszukuje za kierownicą Abartha, doskonale łącząc osiągi i dźwięk, ten innowacyjny system dźwiękowy zapewnia prawdziwe doznania z jazdy Abarthem. Ponadto, Nowy Abarth 500e Turismo jest wyposażony w pełen zestaw elementów zapewniających komfort, technologię i bezpieczeństwo, takich jak podgrzewane fotele przednie, ładowarkę bezprzewodową do smartfona, kamerę cofania czy system wykrywania martwego polu.
System audio JBL Premium
Dopełnieniem 360-stopniowego doświadczenia dźwiękowego jakie zapewnia Nowy Abarth 500e Turismo jest system audio JBL premium. JBL tworzy niesamowite brzmienie, a teraz oferuje w tej topowej wersji w gamie swój wielokrotnie nagradzany system audio, który sprawia, że podczas każdej jazdy czuć w żyłach pulsowanie adrenaliny. Wibrujący i mocny system audio JBL premium zapewnia wciągający i klarowny dźwięk od wyrazistych wysokich tonów, przez ryczące basy po potężne średnie i niskie tony, aby zadowolić najbardziej zapalonych i wymagających fanów muzyki, którzy kochają ekscytującą jazdę. System posiada 7 optymalnie rozmieszczonych głośników o wysokiej wydajności, w tym 2 głośniki wysokotonowe, 2 głośniki średniotonowe, 2 głośniki pełnozakresowe w drzwiach tylnych i 1 subwoofer w bagażniku oraz 8-kanałowy wzmacniacz. Niezwykle wyrafinowany zarówno pod względem konstrukcji, jak i działania, system audio klasy premium jest prosty i intuicyjny w obsłudze oraz wyposażony w liczne zaawansowane technologie. Najważniejsze elementy to technologia Virtual Center, czyli algorytm zapewniający, że każdy pasażer, niezależnie od miejsca zajmowanego w samochodzie, zawsze znajdować się w będzie w samym centrum wirtualnej sceny dźwiękowej, oraz Speed Adjusted Volume, czyli system, który współpracuje z zaawansowanym algorytmem, aby utrzymać odbierany poziom odtwarzanej muzyki oraz równowagę niskich częstotliwości przy dowolnej prędkości samochodu. Głośność zwiększa się automatycznie wraz ze wzrostem prędkości, zapewniając kierowcy i pasażerom dodatkowy dreszczyk emocji.
Dzięki 320-watowemu wzmacniaczowi, intensywny dźwięk z nagłośnienia JBL wydaje się przepływać przez żyły klientów, zmieniając energię w emocje, a moc w adrenalinę, tak samo, jak robi to Nowy Abarth 500e. System nagłośnienia JBL premium jest doskonale zintegrowany z samochodem, ale nie wpływa na przestronność wnętrza czy przestrzeni bagażnika.
Nowy Abarth 500e: more Abarth than EVer
Łącząc osiągi, elektryczny napęd, styl i nowe potężne brzmienie, nowy Abarth zamienia zaawansowaną technologię w adrenalinę, a zrównoważony rozwój w wydajność. Dzięki elektrycznej architekturze, wraz z poprawionym rozkładem masy, wyższym momentem obrotowym i szerszym rozstawem osi, Nowy Abarth 500e jest bardziej ekscytujący zarówno podczas jazdy w mieście, jak i wypadów za miasto, zapewniając zawsze najlepsze osiągi. W istocie, jest o 1 sekundę szybszy podczas jazdy miejskiej, co oznacza, że przyspiesza o 50% szybciej w zakresie od 20 do 40 km/h niż jego odpowiednik z silnikiem benzynowym. Nowy Abarth 500e jest również szybszy poza miastem, na przykład na ostrych zakrętach, gdzie w zakresie od 40 do 60 km/h osiąga prędkość docelową w zaledwie 1,5 sekundy – znacznie szybciej niż jego wersja benzynowa, która pozostaje w tyle o 15 metrów, osiągając 60 km/h sekundę później. Wreszcie, na pustej drodze, wykonuje on manewr wyprzedzania szybciej niż jego wersja benzynowa, osiągając prędkość 100 km/h (zaczynając od 60 km/h), podczas, gdy jego odpowiednik z silnikiem benzynowym porusza się jeszcze z prędkością 91 km/h, z różnicą około 1 sekundy.
Ponadto Nowy Abarth 500e oferuje pewność prowadzenia i dynamikę jazdy, zapewniając szybszą reakcję, lepsze wejście w zakręt oraz większą prędkością pokonywania zakrętów i wychodzenia z nich. Krótko mówiąc, jest jeszcze bardziej „abarthowski” niż kiedykolwiek wcześniej.
Wyposażony w akumulator o pojemności 42 kWh zestawiony z potężnym silnikiem elektrycznym, łączy osiągi spod znaku Skorpiona z innowacyjnością mobilności elektrycznej. Model ten może pochwalić się najlepszym w swojej klasie przyspieszeniem, a wszystko to przy zerowej emisji spalin.
Ponadto, Nowy Abarth 500e jest „ekscytujący i szybki” właśnie w tych warunkach, w których można czerpać olbrzymią frajdę z jazdy.
Dzięki zasięgowi akumulatora wynoszącemu do 265 km wspomaganemu przez funkcję szybkiego ładowania o mocy do 85kW prądem stałym (DC), Nowy Abarth 500e zapewnia mnóstwo emocji podczas jazdy.
Zarówno w przypadku Nowego Abartha 500e, jak i Nowego Abartha 500e Turismo, klienci mogą wybierać spośród pięciu niesamowitych kolorów: Biały Antidotum, Czarny Venom, Czerwony Adrenaline oraz zupełnie nowych Zielony Acid i Niebieski Poison, które sprawiają, że Nowy Abarth 500e wyróżnia się z tłumu.
Tryby jazdy
Zarówno w wersji Nowy Abarth 500e, jak i Nowy Abarth 500e Turismo dostępne są trzy ekskluzywne tryby jazdy skoncentrowane w całości na osiągach – Turismo, Scorpion Street i Scorpion Track – dające Klientom możliwość dodatkowego wzbogacenia sportowych ustawień i uwolnienia mocy swojego Abartha podczas każdego napotkanego na drodze wyzwania.
Tryb Turismo umożliwia płynne przyspieszanie i zapewnia niższą moc dla wydajnej, ale wciąż ekscytującej jazdy.
Tryb Scorpion Street oferuje najwyższe osiągi przy jednoczesnym maksymalnym wykorzystaniu hamowania regeneracyjnego.
Dodatkowo, w trybie Turismo lub Scorpion Street, oferowana jest funkcja jazdy za pomocą jednego pedału. Samochód zwalnia za każdym razem, gdy podnosimy stopę i odzyskuje energię kinetyczną, która następnie jest zamieniana na energię elektryczną w celu naładowania akumulatora.
Wreszcie, tryb Scorpion Track jest przeznaczony dla kierowców poszukujących najwyższych osiągów bez funkcji jazdy za pomocą pedału przyspieszenia.
Technologia i pełna łączność ze światem
Nowy Abarth 500e jest pierwszym samochodem z gamy Abartha oferującym nowoczesny pakiet funkcji łączności w ramach usług Uconnect, które zapewniają Klientom wciągające doświadczenie podczas każdej podróży, poprzez dostarczane w czasie rzeczywistym informacje.
Wszystkimi usługami łączności można zarządzać również zarówno wewnątrz samochodu jak i poza nim, za pomocą specjalnej aplikacji mobilnej Fiat. W samochodzie klienci mogą korzystać ze stale podłączonego i aktualizowanego systemu nawigacji i otrzymywać w czasie rzeczywistym informacje o ruchu drogowym, parkingach i pogodzie.
Ponadto, dzięki dynamicznemu mapowaniu zasięgu (Dynamic Range Mapping), możliwe jest sprawdzenie na mapie maksymalnej odległości, jaką można pokonać na pozostałym zasięgu i wyszukanie najbliższej stacji ładowania. Dostępne w samochodzie Wi-Fi zapewnia bezpieczeństwo i zabawę wszystkim pasażerom.
Poza samochodem, funkcje łączności nadal są dostępne dzięki specjalnej aplikacji mobilnej. Za pośrednictwem smartfona można zdalnie monitorować samochód, otwierać i zamykać drzwi za pomocą kilku prostych kliknięć- zawsze wiedząc, gdzie samochód jest zaparkowany – oraz zlokalizować publiczne stacje ładowania.
Szybkie ładowanie, by szybko wrócić do zabawy
W celu maksymalnego skrócenia czasu ładowania, Nowy Abarth 500e jest wyposażony w funkcję szybkiego ładowania o mocy do 85kW, umożliwiającą bardzo szybkie naładowanie akumulatora i gwarantujący niekończącą się zabawę. Przykładowo, aby zgromadzić rezerwę energii wystarczającą na potrzeby dziennego przebiegu (około 40 km), potrzeba mniej niż 5 minut, czyli mniej więcej tyle samo ile zajmuje wybranie kolejnego celu podróży. Jeśli się spieszysz, funkcja szybkiego ładowania umożliwia naładowanie akumulatora do 80% w zaledwie 35 minut, a Ty możesz wrócić do dynamicznej jazdy.