Gorące tematy

Gospodarka

Ceny w USA rosną wolniej, ale ryzyko recesji coraz większe

Inflacja CPI w USA w marcu wyniosła 2,4 proc....
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Donald Trump podnosi cła. Polska branża eksportowa pod presją, ale nastroje stabilne

Decyzja prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa wprowadzająca szeroko zakrojone...

Marketing

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

Polityka

Kampania prezydencka – fake newsy i emocje znów dominują kampanię

Rafał Trzaskowski z największą widocznością w mediach, Sławomir Mentzen...
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Ewa Wrzosek i medialna burza, której skala zaskakuje

Sprawa Ewy Wrzosek rozgrzała polską debatę publiczną do czerwoności....

Prawo

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

Raport PSF: Fotowoltaika w Polsce potrzebuje pilnych zmian prawnych

Polska fotowoltaika stoi na rozdrożu. Mimo dynamicznego wzrostu, sektor...

Inicjatywa SprawdzaMY – ósma tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

Ósma tura zgłoszonych rozwiązań obejmuje 25 propozycji, z których...
00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...
Autor/źródło

Gorące tematy

Gospodarka

Ceny w USA rosną wolniej, ale ryzyko recesji coraz większe

Inflacja CPI w USA w marcu wyniosła 2,4 proc....
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Donald Trump podnosi cła. Polska branża eksportowa pod presją, ale nastroje stabilne

Decyzja prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa wprowadzająca szeroko zakrojone...

Marketing

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

Polityka

Kampania prezydencka – fake newsy i emocje znów dominują kampanię

Rafał Trzaskowski z największą widocznością w mediach, Sławomir Mentzen...
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Ewa Wrzosek i medialna burza, której skala zaskakuje

Sprawa Ewy Wrzosek rozgrzała polską debatę publiczną do czerwoności....

Prawo

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

Raport PSF: Fotowoltaika w Polsce potrzebuje pilnych zmian prawnych

Polska fotowoltaika stoi na rozdrożu. Mimo dynamicznego wzrostu, sektor...

Inicjatywa SprawdzaMY – ósma tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

Ósma tura zgłoszonych rozwiązań obejmuje 25 propozycji, z których...
00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...
Autor/źródło
Autor/źródło
sobota, 12 kwietnia, 2025

Paweł Fornalski (IdoSell) zainwestował 5 mln. zł. w polską platformę e-commerce TakeDrop

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

TakeDrop.pl – polska platforma dropshippingowa – założona przez Tomasza Niedźwieckiego i Adriana Księżarczyka zdobyła pierwszego dużego inwestora. Pakiet 20 proc. udziałów nabył Paweł Fornalski, który za swoje udziały zapłacił 5 milionów złotych. 

Paweł Fornalski, to jeden z ojców polskiej branży e-commerce. Ponad dwadzieścia lat temu wraz z Sebastianem Mulińskim założył IAI – firmę oferującą oprogramowanie IdoSell, które ułatwia prowadzenie internetowych sklepów. W październiku 2021 roku (przed spadkiem wycen spółek technologicznych) analitycy Noble Securities oszacowali wartość IAI na 2,4 mld zł.

Fornalski w ostatnich latach został także “aniołem biznesu”, czyli inwestuje w start-upy, aby pomóc im rozwijać produkt i skalować biznes. Obecnie obok TakdeDrop.pl w jego portfolio inwestycyjnym znajdują się m.in. Milkies, Solvbot i Piesotto.

Dropshipping szansą na dodatkowe źródło zarobku – dla biznesu i “etatowców”

Dlaczego Fornalski postanowił zainteresować się TakeDrop.pl i wykupić 20% udziałów, za które zapłacił 5 milionów złotych?

Dropshipping jest i będzie na fali wznoszącej. Największe sklepy i platformy e-commerce stawiają na własne magazyny lub na metodę fulifillment. TakeDrop.pl natomiast słusznie uznaje, że z dropshippingu nie będą korzystać profesjonaliści, tylko osoby, które chcą zacząć sprzedawać w internecie lub traktować to jako dodatkowe źródło dochodu. Dostosowanie oferty do ich potrzeb przekłada się na wyjątkowo wysoką na tle konkurencji dynamikę wzrostu, która przyciągnęła moją uwagę – zaznacza Paweł Fornalski.

Czym jest dropshipping? To sposób sprzedawania produktów, w którym właściciele sklepów internetowych nie muszą się martwić logistyką, czyli najbardziej czasochłonnym i kosztownym czynnikiem internetowego handlu.

Ten model pozwala sprzedawać produkty bez konieczności posiadania ich we własnym magazynie. Właściciel zarządza sklepem internetowym, a hurtownia wysyła paczki do bezpośrednio do klientów. Nie trzeba inwestować w towar, wynajmować powierzchni do jego przechowywania. Nie trzeba się też martwić, że w przypadku lawinowego wzrostu sprzedaży klienci będą mieli do nas pretensje, że nie wyrabiamy się z realizacją zamówień. Rola samego sprzedawcy? To co jest najważniejsze w handlu, czyli obsługa klientów i promocja swoich produktów, choćby poprzez media społecznościowe – mówi Tomasz Niedźwiecki, CEO firmy TakeDrop.pl.

Niedźwiecki w szeroko pojętym e-commerce jest już blisko 15 lat. Stworzył kilkanaście e-sklepów, głównie opartych na metodzie dropshippingu i sprzedał produkty za ok. 40 milionów złotych.  To sukcesy własnych sklepów skłoniły go do stworzenia technologii SaaS, gdyż do tej pory nie było na rynku odpowiednich narzędzi automatyzujących pracę w dropshippingu. Tworząc własne oprogramowanie, testował je w swoich sklepach, stąd też pewność, że pomoże również innym w rozwoju ich biznesów.

Dziś poprzez narzędzia Takedrop.pl, który działa w modelu abonamentowym (SaaS), swoje sklepy prowadzi około siedem tysięcy przedsiębiorców. Dla niektórych jest to jedyny sposób na zarabianie, a dla części jest to tylko dodatek do pracy na etacie.

Cel? Sklep w dziesięć minut i brak problemów z podatkami

W bazie TakeDrop.pl jest ponad 8 milionów produktów, wśród których zakładający sklep sam może wybrać najbardziej interesujące go pozycje. Sprzedawcy mogą liczyć na ciągłe merytoryczne wsparcie – korzystać z warsztatów, konsultacji, a także zlecać audyty, a w bazie wiedzy odnaleźć odpowiedź na wiele pytań. Społeczność TakeDrop.pl również już jest mocno ugruntowana. Facebook, Circle czy Discord ułatwiają komunikację i wymianę doświadczeń online, ale platforma organizuje również tzw. DropCampy, czyli spotkania w realnym świecie.

Paweł Fornalski jest z osobą o ogromnym doświadczeniu w branży e-commerce, więc jego pomoc jest dla nas bezcenna, choćby na etapie tworzenia strategii. Aspekt finansowy wsparcia jest również bardzo ważny, bo mamy zapewnione budżetowanie na ok. dwa lata. Możemy dzięki temu wprowadzić zmiany, które pozwolą nam szybciej skalować biznes – zaznacza Tomasz Niedźwiecki.

Co dalej z TakeDrop.pl? Firma swoje działania koncentruje na przedsiębiorcach, którzy chcieliby spróbować sił w e-commerce, nawet jeśli do tej pory nie zajmowali się handlem w internecie i nie mają wiedzy technologicznej. Dlatego platforma TakeDrop.pl musi swoimi narzędziami maksymalnie ułatwić prowadzenie sklepu. Niedźwiecki i spółka wykorzystują do tego rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji.

Już w październiku wprowadzimy rozwiązanie, które skróci proces zakładania sklepu z kilku tygodni do dziesięciu minut. Naszym celem jest skierowanie sprzedawcy ku rozwojowi marki zamiast spędzania godzin nad kwestiami technicznymi. Dlatego pracujemy też nad automatyzacją marketingu, która pozwoli w ciągu paru minut uruchomić kampanię reklamową ściągającą pierwszych potencjalnych klientów – wyjaśnia Tomasz Niedźwiecki.

W przygotowaniu jest jeszcze jedna funkcjonalność. To tzw. inkubator, który rozwiąże problem osobowości prawnej, opłacania podatków i innych kwestii związanych z obowiązkami prawnymi.

Rozwiążemy główne problemy, które nasi klienci dotychczas napotykali i dzięki temu liczymy na skokowy wzrost ich liczby, bo takiego rozwiązania nie oferuje nikt na świecie – dodaje Tomasz Niedźwiecki.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

DHL zainwestuje 2 miliardy euro do 2030 roku w rozwój logistyki farmaceutycznej i medycznej

Grupa DHL zainwestuje 2 miliardy euro do 2030 roku...

Dwie firmy z dofinansowaniem z KPO na projekty gospodarki obiegu zamkniętego

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju rozstrzygnęło konkurs na innowacyjne...

Były wiceminister Krzysztof Łanda i Mariusz Furmanek wchodzą do Rady Nadzorczej Medtech Solutions

Były Wiceminister Zdrowia – Krzysztof Łanda oraz były Szef...

100 mln euro dla 100 polskich startupów. Paweł Dobosz uruchamia fundusz inwestycyjny Formative

Sto milionów euro – tyle w ciągu trzech lat...

Columbus Energy realizuje kolejną transzę sprzedaży farm fotowoltaicznych do GoldenPeaks Capital

Grupa Columbus Energy, zgodnie z umową, zrealizowała drugą transzę...

Podobne tematy

Social commerce i AI: duet, który rządzi zakupami pokolenia Z

Pokolenie Z rewolucjonizuje handel, przenosząc swoje zakupy do mediów...

Raport IdoSell: Kiedy warto promować sklep online, żeby zwiększyć sprzedaż?

Konsumenci coraz chętniej korzystają z oferty e-sklepów – dopasowując...

Gigantyczne koszty regulacji uderzają w polski e-commerce

Zmiany w przepisach podatkowych i celnych to dziś jedno...

Automaty paczkowe kluczowym elementem strategii firm e-commerce

Według raportu „E-commerce w Polsce 2024”, opublikowanego przez Gemius,...

ORLEN odzyskuje zaufanie Norges Bank i znika z listy obserwacyjnej

W wyniku działań naprawczych podjętych przez obecny Zarząd, ORLEN...

Marketing sensoryczny w metawersie: Czy wirtualne zakupy mogą angażować wszystkie zmysły?

Nowe technologie, takie jak wirtualna (VR) i rozszerzona rzeczywistość...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version