Gorące tematy

Gospodarka

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Donald Trump podnosi cła. Polska branża eksportowa pod presją, ale nastroje stabilne

Decyzja prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa wprowadzająca szeroko zakrojone...

Polska gospodarka odczuje skutki amerykańskich ceł pośrednio, ale boleśnie

Decyzja Prezydenta USA Donalda Trumpa, nakładająca 20% cła na...

Cisza przed kolejną burzą? Rynki stabilizują się po nerwowym otwarciu tygodnia

Media biznesowe są zalane artykułami o cłach. Sytuacja wygląda,...

Trump kontra Glapiński – kto bardziej wstrząsnął rynkiem?

Wczoraj na rynku mieliśmy pojedynek silnych charakterów – kto...

Marketing

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

AI Overviews od Google może zaszkodzić firmom. Czy czeka nas rewolucja w SEO?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz...

Polityka

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Ewa Wrzosek i medialna burza, której skala zaskakuje

Sprawa Ewy Wrzosek rozgrzała polską debatę publiczną do czerwoności....

Trump i Musk coraz śmielej ingerują w europejską politykę

Donald Trump i Elon Musk wkroczyli do europejskiej polityki...

Trump igra z ogniem. Europejscy przedsiębiorcy obawiają się efektu domina

- Wolny handel jest wartością dla gospodarki priorytetową. Unia...

Trump uderza cłami. Giełdy nurkują, inflacja w USA może wystrzelić

Wyczekiwany przez rynek Dzień Wyzwolenia nie przyniósł dla inwestorów...

Prawo

Raport PSF: Fotowoltaika w Polsce potrzebuje pilnych zmian prawnych

Polska fotowoltaika stoi na rozdrożu. Mimo dynamicznego wzrostu, sektor...

Inicjatywa SprawdzaMY – ósma tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

Ósma tura zgłoszonych rozwiązań obejmuje 25 propozycji, z których...
00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...

Prezes UODO: Wykonywanie wyroków ETPC musi uwzględniać ochronę danych osobowych

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Mirosław Wróblewski, zwrócił uwagę...
Autor/źródło

Gorące tematy

Gospodarka

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Donald Trump podnosi cła. Polska branża eksportowa pod presją, ale nastroje stabilne

Decyzja prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa wprowadzająca szeroko zakrojone...

Polska gospodarka odczuje skutki amerykańskich ceł pośrednio, ale boleśnie

Decyzja Prezydenta USA Donalda Trumpa, nakładająca 20% cła na...

Cisza przed kolejną burzą? Rynki stabilizują się po nerwowym otwarciu tygodnia

Media biznesowe są zalane artykułami o cłach. Sytuacja wygląda,...

Trump kontra Glapiński – kto bardziej wstrząsnął rynkiem?

Wczoraj na rynku mieliśmy pojedynek silnych charakterów – kto...

Marketing

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

AI Overviews od Google może zaszkodzić firmom. Czy czeka nas rewolucja w SEO?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz...

Polityka

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Ewa Wrzosek i medialna burza, której skala zaskakuje

Sprawa Ewy Wrzosek rozgrzała polską debatę publiczną do czerwoności....

Trump i Musk coraz śmielej ingerują w europejską politykę

Donald Trump i Elon Musk wkroczyli do europejskiej polityki...

Trump igra z ogniem. Europejscy przedsiębiorcy obawiają się efektu domina

- Wolny handel jest wartością dla gospodarki priorytetową. Unia...

Trump uderza cłami. Giełdy nurkują, inflacja w USA może wystrzelić

Wyczekiwany przez rynek Dzień Wyzwolenia nie przyniósł dla inwestorów...

Prawo

Raport PSF: Fotowoltaika w Polsce potrzebuje pilnych zmian prawnych

Polska fotowoltaika stoi na rozdrożu. Mimo dynamicznego wzrostu, sektor...

Inicjatywa SprawdzaMY – ósma tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

Ósma tura zgłoszonych rozwiązań obejmuje 25 propozycji, z których...
00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...

Prezes UODO: Wykonywanie wyroków ETPC musi uwzględniać ochronę danych osobowych

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Mirosław Wróblewski, zwrócił uwagę...
Autor/źródło
Autor/źródło
środa, 9 kwietnia, 2025

Ponad 100 tys. portali i 100 mln przychodu: WhitePress buduje swoją pozycję na globalnym rynku

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Ponad 100 tys. portali polskich i zagranicznych, dostępność 30 języków i przekroczenie bariery 100 mln złotych przychodów – to liczby, którymi WhitePress może pochwalić się w 2024 rok. Od ponad 10 lat marka sukcesywnie rozwija swoją ofertę i poszerza zasięg działalności o nowe kraje. Dzisiaj jest jedną z najpopularniejszych w Europie platform wspierających firmy w zakresie content marketingu, SEO i influencer marketingu. Na tym jednak nie koniec – w ostatnich latach WhitePress wkroczył na rynki Ameryki Północnej i Południowej, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej, robiąc krok w kierunku globalnego rozwoju biznesu.

Ponad 100 tys. polskich i zagranicznych portali

W 2019 roku, na 5 lat po założeniu WhitePress, z platformą współpracowali wydawcy ponad 5400 polskich portali. To właśnie wtedy marka ogłosiła plany ekspansji zagranicznej, wskazując jej pierwsze kierunki – Węgry, Czechy, Słowację i Rumunię. Wybór krajów nie był przypadkowy – wynikał przede wszystkim ze szczegółowej analizy rynków i niewielkiej konkurencji. Rozpoczęcie działalności poza granicami Polski okazało się dużym sukcesem. Zaledwie 2 lata po tym zdarzeniu WhitePress obsługiwał już ponad 41 tys. portali w 21 językach, stając się jednym z europejskich liderów w zakresie usług SEO i content marketingowych.

Od tego czasu marka stale umacnia swoją pozycję w Europie i sukcesywnie podbija rynki zagraniczne. Jest już obecna m.in. w Ameryce Północnej, Brazylii, a także regionie MENA, który obejmuje Bliski Wschód i Afrykę Północną. Dzisiaj klienci mogą skorzystać już z bazy ponad 100 tys. polskich i zagranicznych portali obecnych na platformie. Jak wskazuje Tomasz Domański, Head of International Expansion w WhitePress, tempo ekspansji zagranicznej okazało się szybsze niż zakładały to początkowe plany.

Nasz międzynarodowy sukces nie jest dziełem przypadku. Zanim rozpoczniemy jakiekolwiek działania na danym rynku, szczegółowo go analizujemy pod wieloma względami prawnymi, finansowymi czy gospodarczymi. Przyglądamy się lokalnej konkurencji, badamy potencjał i oceniamy wszystkie ryzyka. To właśnie na tej podstawie rozpoczęliśmy ekspansję od krajów Europy Środkowej, mimo że nasi inwestorzy byli bardziej zainteresowani rynkiem brytyjskim czy francuskim. Czas na Europę Zachodnią przyszedł wkrótce, a kolejne etapy powiększania geograficznego obszaru działalności zrealizowaliśmy szybciej niż było to zakładane. Dzisiaj jesteśmy obecni na wszystkich kontynentach, posiadamy wiele firm-córek w różnych krajach, obsługujemy 30 języków w tym takie języki jak wietnamski, a także dysponujemy ogromną bazą polskich i międzynarodowych portali, blogów i copywriterów. Firmom, które chcą rozpocząć działania SEO lub content marketingowe za granicą, dajemy niemal nieograniczone możliwości wsparcia – wyjaśnia Tomasz Domański, WhitePress.

 WhitePress zmienia się wraz z rynkiem

Zagraniczna ekspansja i jej efekty nie są jedynymi zmianami w WhitePress. Platforma stale poszerza zakres swoich usług, dostosowując ofertę do wymagań rynkowych, zmian w branży SEO i content marketingowej, a także naturalnej ewolucji technologicznej. Jednym z przełomów w działalności firmy była w październiku 2022 roku fuzja z Senuto – narzędziem do SEO. Jej celem było wzmocnienie oferty dla klientów międzynarodowych i wdrożenie w WhitePress zaawansowanych technologii opartych o Big Data i AI. Według Pawła Strykowskiego, CEO WhitePress, połączenie sił było przełomem na polskim rynku marketingu.

– Na początku 2020 roku wdrożyliśmy pierwszy etap integracji Senuto w WhitePress. Tym samym umożliwiliśmy reklamodawcom szybką analizę widoczności domen w wyszukiwarce Google oraz bezpłatne sprawdzenie kondycji portali i blogów. Dwa lata później nabyliśmy 100 proc. udziałów w Senuto, zachowując pełną samodzielność i niezależność firmy. Decyzja, która odbiła się szerokim echem w branży, pozwoliła nam przyspieszyć tempo międzynarodowego rozwoju, a także rozpocząć pracę nad innowacyjnymi rozwiązaniami SEO. Efektem ścisłej współpracy było m.in. stworzenie AI Media Plannera – narzędzia do automatyzacji procesu publikacji, które wspiera ekspertów w zakresie doboru słów kluczowych, wyboru miejsc linkowania czy tworzenia strategii off-site SEO. To nie tylko spora oszczędność czasu, lecz także szansa na zwiększenie skuteczności działań. Biorąc pod uwagę, że w naszej bazie znajduje się ponad 100 tys. portali, automatyzacja jest niezbędnym procesem, który z pewnością będziemy rozwijać mówi Paweł Strykowski, WhitePress.

100 tysięcy portali w portfolio WhitePress było doskonałą okazją do launchu nowej strony internetowej firmy. Wraz z rozwojem na wielu rynkach pojawiła się potrzeba dostosowania witryny do poszczególnych regionów, a także odświeżenia designu i poprawy UX. W nowej odsłonie strona wzbogaciła się o huby edukacyjne zawierające sporo treści eksperckich, webinarów i zapowiedzi konferencji międzynarodowych i lokalnych.

Przekroczenie bariery 100 mln zł przychodu w 2023 roku

Rozwój usług i poszerzanie zakresu działalności przekłada się na wzrost przychodów osiąganych przez polski MarTech. W 2021 roku, na dwa lata po rozpoczęciu podboju rynków europejskich, przychody WhitePress wynosiły niemal 54 mln złotych, czyli o ponad 70 proc. więcej w porównaniu do poprzedniego roku. Na koniec 2023 spółka niemal podwoiła ten wynik, odnotowując pierwszy raz w swojej historii sprzedaż na poziomie ponad 100 mln złotych. Udział rynków zagranicznych w tym wyniku wyniósł 42 proc.

W planach WhitePress jest dalszy wzrost i umacnianie pozycji lidera usług SEO i content marketingowych w Europie i poza nią. Firma zapowiada realizację wydarzeń marketingowych i projektów edukacyjnych na całym świecie – już w październiku odbędzie się SEO Vibes Cyprus – kolejna konferencja, tym razem poświęcona SEO w e-commerce, a także Użytkownicy platformy mogą też liczyć na stały rozwój nowych narzędzi, w tym przede wszystkich tych wykorzystujących sztuczną inteligencję. Ambicją założycieli WhitePress jest wyznaczanie nowych trendów digital PR oraz podnoszenie standardów w branży marketingowej.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

AI Accelerator: Nowy program Arrow Electronics dla firm chcących wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji

AI Accelerator to nowy, ustrukturyzowany program pomagający partnerom handlowym...

Usługa InPost Pay będzie dostępna we wszystkich sklepach Grupy CCC – Modivo, CCC oraz e-Obuwie

Wdrożenie usługi InPost Pay obejmie strony internetowe sklepów Modivo,...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

DHL zainwestuje 2 miliardy euro do 2030 roku w rozwój logistyki farmaceutycznej i medycznej

Grupa DHL zainwestuje 2 miliardy euro do 2030 roku...

Dwie firmy z dofinansowaniem z KPO na projekty gospodarki obiegu zamkniętego

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju rozstrzygnęło konkurs na innowacyjne...

Podobne tematy

Social commerce i AI: duet, który rządzi zakupami pokolenia Z

Pokolenie Z rewolucjonizuje handel, przenosząc swoje zakupy do mediów...

AI Overviews od Google może zaszkodzić firmom. Czy czeka nas rewolucja w SEO?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz...

Pozytywne dane z USA i Turcji. Czesi wstrzymują się z obniżką stóp

Zamówienia w USA pozytywnie zaskoczyły rynki. Jest to spora...

Linki, treści, ludzie – co naprawdę decyduje o sukcesie w SEO?

Po trzech latach wytężonej pracy badawczej i zainwestowaniu ponad...

Raport IdoSell: Kiedy warto promować sklep online, żeby zwiększyć sprzedaż?

Konsumenci coraz chętniej korzystają z oferty e-sklepów – dopasowując...

Rewolucja w wyszukiwarkach: jak AI zmienia Google i strategie SEO?

Ostatnie pięć lat przyniosło prawdziwą rewolucję, zmieniającą zasady gry...

Gigantyczne koszty regulacji uderzają w polski e-commerce

Zmiany w przepisach podatkowych i celnych to dziś jedno...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version