KATEGORIA

PRACA I KARIERA

Jak domowe nawyki mogą nam pomóc być bardziej „eko” w miejscu pracy?

Degradacja środowiska naturalnego i konsekwencje tego zjawiska, to obecnie jedne z największych wyzwań, przed jakimi stoją rządy państw na całym świecie, a także my...

Wellbeing czyli najnowsze trendy w organizacji pracy

Kierując się zasadą, że ludzie wolni i szczęśliwi pracują lepiej, świadomi pracodawcy i managerowie stwarzają warunki pracy pozytywnie wpływające na ogólny dobrostan pracowników, czyli wellbeing....

Dobre relacje pracowników to dobre wyniki firmy. Jak budować zgrany zespół?

Jak wynika z raportu "Cała Polska tworzy idealne miejsce pracy" szczęśliwi pracownicy są o 43 proc. bardziej produktywni i o 86 proc. bardziej kreatywni,...

Kryzys pracy sezonowej?

Okres wakacyjny to bardzo intensywny czas  dla branż, takich jak: hotelarstwo, gastronomia, budownictwo czy rolnictwo. Duże zapotrzebowanie na pracowników wynika nie tylko ze szczytu...

WEI: Polska potrzebuje kompleksowej polityki migracyjnej

Kryzys migracyjny to jeden z najbardziej palących problemów w Unii Europejskiej. Liczba imigrantów rośnie w ostatnich latach, a kwestia imigracji stała się w państwach...

Praca w czasie urlopów i po godzinach – w jakich branżach jest najgorzej, a w jakich najlepiej?

Polacy są jednym z najbardziej zapracowanych narodów na świecie. Do pracy po godzinach, a także odbierania służbowych telefonów i maili w trakcie urlopu przyznaje...

Rola managera w rozwoju pracowników

Wielu specjalistów marzy o awansie na managera. Nic w tym dziwnego, bo awans sam w sobie jest wpisany w rozwój zawodowy, a rola managera...

Jak nagradzać pracowników bez dużego budżetu?

Motywacja pracowników to temat, który wciąż jest na ustach HR-owców i menedżerów. W wielu branżach mamy obecnie do czynienia z tzw. rynkiem pracownika. W...

Pokolenie Z – wyzwanie dla HR

Z roku na rok coraz większą grupę pracowników stanowią osoby z pokolenia Z, dla których nowoczesna technologia jest czymś tak naturalnym, jak dla wcześniejszych pokoleń...

Moda biurowa. Dress code w pracy – jakie szaty zdobią polskiego pracownika?

Tropikalne temperatury dały się we znaki wielu pracownikom w Polsce – a to nie koniec upałów tego lata. W takie dni mocniej, niż zazwyczaj...

Wszystko, co powinieneś wiedzieć o leasingu pracowniczym

Zatrudnianie pracowników delegowanych - tzw. pracowników do wynajęcia - wciąż jest w Polsce mało znaną praktyką. Wynika to z faktu, że przedsiębiorcy często nie...

Zarządzający: spotkania bywają stratą czasu, zwiększajmy ich efektywność

Aż 74% zarządzających codziennie ma spotkania w małej grupie osób, 60% – przynajmniej raz w tygodniu odbywa zebrania w większym zespole, połowa – przynajmniej...

Jak skutecznie wspierać efektywność pracowników?

Problemy z efektywnością pracowników wpływają na funkcjonowanie całej firmy. Po stronie pracodawcy leży wyzwanie, jak utrzymać motywacje zatrudnionych na wysokim poziomie. Rozwiązaniem mogą być...

Nowoczesny savoir-vivre w biznesie

To, że sytuacje biznesowe wymagają stosownego zachowania, przyjmujemy raczej za oczywiste. A jednak coraz rzadziej używa się sformułowania „savoir-vivre”, które może kojarzyć się ze...

Dla Pokolenia Z przyjazna atmosfera w pracy jest ważniejsza od pieniędzy

W pracy przede wszystkim mieć przyjemną atmosferę i móc się samorealizować, podczas robienia zakupów oszczędzać, na społeczności, których jest się członkiem, mieć realny wpływ...

Czy sztuczna inteligencja wygra z człowiekiem? Czy roboty odbiorą nam pracę?

Co trzeci pracownik w Polsce uważa, że automatyzacja pracy przy pomocy robotów wymusi na nim konieczność przekwalifikowania się lub zmiany pracy w ciągu najbliższych...

Zarobki w ogłoszeniu o pracę – problem czy zbawienie dla rekrutera?

Obecnie osoby poszukujące pracy widząc to, jak wiele ogłoszeń jest publikowanych każdego dnia, mogą pozwolić sobie na pewien stopień „wybredności” i aplikować jedynie na...

Szkolenia pracowników – zbędny wydatek czy długofalowa inwestycja?

Siłą każdego przedsiębiorstwa są pracownicy. Ich postawy i kompetencje mogą decydować o tempie rozwoju firmy i jej pozycji na rynku. Poczucie zaniedbania, zła atmosfera...

Stawki wynagrodzenia tłumaczy przysięgłych

Tłumacze przysięgli od wielu już lat starają się zmienić nadal obowiązujące niekorzystne przepisy prawa dotyczące stawek wynagrodzenia za wykonaną pracę. Problem z wypłatami płac...

Czy Millenialsi myślą o emeryturze?

Eksperci nie mają dziś wątpliwości, że im szybciej, tym lepiej. Natomiast jedynym sprawdzonym kluczem do bezpieczeństwa finansowego na emeryturze jest systematyczne oszczędzanie. We wtorek...

Już 50 proc. specjalistów pracuje w IT bez wyższego wykształcenia technicznego

Do czerwca 2019 r. firmy z branży IT chcą zatrudnić 6 tys. pracowników. Prawdopodobieństwo, że będą to specjaliści z dyplomami uczelni technicznych jest znikome,...

Jak szybko i skutecznie wprowadzić PPK w firmie?

Pracownicze Plany Kapitałowe mają zachęcić Polaków do regularnego, długoterminowego oszczędzania. Żeby tak się stało działy HR muszą już teraz odpowiednio przygotować się do wdrożenia...

W branży cyberbezpieczeństwa zabraknie 1,5 miliona pracowników

Tegoroczne badanie firmy Gartner wskazuje, że niedobór specjalistów w dziedzinie bezpieczeństwa IT to najpoważniejsze nowe ryzyko dla firm i organizacji. Rynek cyfrowy rozwija się...

Niemal co czwarty Polak cierpi na zaburzenia psychiczne

Niemal co czwarty Polak cierpi w ciągu swojego życia z powodu przynajmniej jednego z zaburzeń psychicznych – wynika z badania EZOP Zaburzenia psychiczne...

Pozycja studentów na rynku pracy w Polsce i za granicą

Z raportu przeprowadzonego na zlecenie OTTO Work Force wynika, że aż 83 procent studentów podejmuje pracę już w czasie trwania edukacji. Niestety, co trzeci...

3 wskazówki do efektywnego prowadzenia biznesu

Prowadzenie własnej firmy może być obarczone ryzykiem i problemami, które często doprowadzają biznes do trudności finansowych. Zaledwie w pierwszym kwartale 2019 r. upadłość ogłosiło...

W innowacyjne projekty warto angażować pracowników (przykłady)

Szacuje się, że tylko w połowie firm pracownicy są angażowani w proces wdrażania innowacji. Tymczasem włączenie kadry w tworzenie innowacyjnych projektów pobudza jej...

Odczuwanie stresu zależy od tego, czy odbieramy go jako wyzwanie czy przeszkodę

Stres traktujemy zwykle jako coś przerażającego i niepożądanego. Trzeba jednak pamiętać, że nerwy mogą być również źródłem pozytywnej energii. Tylko od nas zależy w...

Program PPK, czyli jak zadbać o swoją emeryturę?

Oszczędzać na emeryturę można na wiele sposobów. Nie każdy jednak sposób jest skuteczny i daje zamierzone efekty. Pracownicze Plany Kapitałowe to prywatny system, który...

Zdrowie polskiego menadżera a jego odpowiednia edukacja

Dobrzy menadżerowie to w dzisiejszych czasach dobro na wagę złota. Poszukiwani przez niemal wszystkich pracodawców, doceniani już jako zatrudnieni, czasem nawet rozpieszczani, by jak...

Rozliczanie czasu pracy kierowcy – co trzeba o nim wiedzieć?

Ewidencja czasu pracy to jeden z obowiązków, jakie nakłada na każdego pracodawcę Kodeks Pracy. Kontrola czasu pracy w przypadku kierowców zawodowych podlega jeszcze większym...

Widełki płacowe w ogłoszeniach o pracę

Trend publikowania informacji o wynagrodzeniu w ogłoszeniach o pracę od lat jest standardem w wielu krajach zachodnich. W naszym kraju jego stosowanie w praktyce...

Rola HR w budowaniu skutecznych zespołów

Dział HR powinien dążyć do większego zaangażowania i produktywności pracowników, co często próbuje się osiągnąć poprzez tworzenie zespołów projektowych. Jeśli jednak „haerowcy” mają rozwijać...

Jak doceniać i motywować kreatywnych pracowników?

Dzięki uzdolnionym pracownikom firmy zarabiają i odnoszą sukcesy. Ich zdolności pozwalają zdobywać przewagę nad konkurencją, a nawet mogą ją wznieść na wyższy poziom. Jak dbać...

Etykiety, rutyna i… powaga – jak zabijać kreatywność w zespole?

Twoi pracownicy niechętnie dzielą się pomysłami dotyczącymi nowych produktów i usług czy usprawniania procesów w firmie? Upewnij się, czy w organizacji nie ma barier...

Ponad 800 tys. zł rocznie jako..zdalny psychiatra. Nowe oblicza pracy zdalnej

Serwis CNBC opublikował zestawienie najlepiej płatnych ofert pracy zdalnej – nie byłoby w nim nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że poza stanowiskami typowymi dla...

Praca ponadnormatywna – warto wiedzieć

Przedsiębiorco, czy wiesz, że rekompensatę za pracę w nocy najlepiej rozliczysz w ryczałcie? Nie stosuj jednak tego rozwiązania w przypadku dyżurów, bo nie zgodzi się...

Właściwy człowiek na właściwym miejscu – jak wzbogacić zespół o odpowiedniego pracownika?

Zgrany zespół i jego wzajemnie uzupełniające się profesjonalne kompetencje to marzenie wielu pracodawców. Czasem jednak wyłonienie najlepszego kandydata podczas rekrutacji okazuje się niewystarczające. Jak...

Jak wykryć nielojalnych pracowników w firmie?

Pracownicy są jednym z najważniejszych zasobów każdej organizacji. Od ich kompetencji, postawy i zaangażowania zależy sukces przedsiębiorstwa. By jego osiągnięcie było jednak możliwe, niezbędna...

Jak budować i motywować zespół odnoszący sukcesy?

Rekrutacja utalentowanych osób nie jest gwarancją zbudowania zespołu odnoszącego sukcesy. Aby go stworzyć, należy znać czynniki, które wpływają na dynamikę pracy, rozwój umiejętności przywódczych i...

Wynagrodzenie Martyny Wojciechowskiej większe niż suma dochodów prezydenta i premiera RP

Martyna Wojciechowska, dyrektor Departamentu Komunikacji i Promocji NBP, zarabia prawie 50 tys. złotych miesięcznie. Tymczasem przeciętne zarobki na podobnych stanowiskach to ok. 21 tys....

Kobiety na stanowiskach kierowniczych. Firmy przyszłości stawiają na miękkie kompetencje

Kobiety skutecznie podbijają nawet z pozoru mało kobiece branże. Firmy zorientowane na przyszłość nie mogą pomijać potencjału tkwiącego w żeńskich pracownikach. Młode kobiety dysponują...

Czy z pracownikiem, który oczekuje na przyznanie renty, można rozwiązać umowę

Pytanie dotyczy rozwiązania umowy z pracownikiem zatrudnionym na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony, który przez okres ponad 6 miesięcy (182 dni) był...

Feedback dla pracownika – TOP 10 najczęstszych błędów menedżerów

- Brak motywacji do pracy, to jeden z najczęstszych powodów odejścia pracownika z firmy - podkreśla Teresa Guranowska-Marciniak, dyrektor linii biznesowej rekrutacji stałych i...

Praca w bezstresowym wymiarze – tym razem bez szefa

Pracownicy korporacji w chwilach zwątpienia marzą, by któregoś dnia zostać swoim własnym szefem i pracować w komfortowych warunkach, bez ciągłej presji przełożonego. Wysokość zarobków...

Kiedy pracownik odchodzi z firmy…, czyli „Szefie, nie panikuj!”

Jak znaleźć i zatrzymać pracownika? Ten problem spędza sen z powiek niejednemu menedżerowi. HR-owcy prześcigają się w pomysłach, dzięki którym pracownicy w firmie mogą...

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Osteopatia Kraków
- Reklama -