niedziela, 17 stycznia, 2021
BIZNES HANDEL Właściciel marki QUIOSQUE walczy o prawa franczyzobiorców

Właściciel marki QUIOSQUE walczy o prawa franczyzobiorców

-

Właściciel marki QUIOSQUE walczy o prawa franczyzobiorców

QUIOSQUE to sieć sprzedaży licząca 180 salonów w całym kraju. Większość z nich jest zlokalizowana w centrach handlowych. Połowa sieci oparta jest o system franczyzowy. Od 28 grudnia 2020 roku sklepy QUIOSQUE – znajdujące się w galeriach handlowych – pozostają zamknięte. Właścicielami wielu nieczynnych butików są partnerzy biznesowi QUIOSQUE. Mimo tak dramatycznej sytuacji, nie mogą liczyć na pomoc ze strony państwa.

Wsparcie rządu – w postaci tarczy 6.0 – nie obejmuje kodów PKD wielu zamkniętych placówek.

Już po raz trzeci – od marca ubiegłego roku – większość sklepów w centrach handlowych nie może działać. Są wśród nich salony z odzieżą. Niesie to katastrofalne skutki dla przedsiębiorców pozbawionych możliwości prowadzenia działalności gospodarczej. Dla wielu z nich oznacza to zachwianie płynności finansowej, a nawet widmo bankructwa.

Konieczna jest pomoc ze strony państwa, aby zarówno ratować polskich przedsiębiorców, jak i chronić pracowników i ich rodziny. Jednak wsparcie mogą otrzymać tylko wybrane firmy z kodami PKD określonymi w ustawie. Lista tych kodów nie jest tożsama z rozporządzeniem zakazującym działalności w centrach handlowych.  Dla przykładu  sklepy franczyzowe  marki QUIOSQUE, w większości mają PKD związane z prowadzeniem pośrednictwa handlowego, które nie zostało uwzględnione w tarczy 6.0, pomimo tego, że franczyzobiorcy QUIOSQUE – jak wszyscy inni – muszą płacić chociażby czynsze galeriom handlowym i wynagrodzenia swoim pracownikom.

Wielu spośród naszych partnerów pokrzywdzonych przez kolejne obostrzenia i trzeci lockdown nie jest objętych pomocą rządową. Aż 30 % franczyzobiorców QUIOSQUE nie otrzyma żadnego wsparcia, mimo tego, iż dwa razy wnioskowaliśmy o pomoc dosyłając kody PKD i pisma do rządu. – mówi Grzegorz Tokarczyk Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju

QUIOSQUE jest członkiem Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług, który – w czasie prac nad tarczą 6.0 – przygotował wykaz kodów PKD firm dotkniętych lockdownem w galeriach handlowych. W ustawie uwzględniono tylko wybrane. Senat uzupełnił listę kodów o te pominięte, ale w Sejmie została ona znów skrócona. QUIOSQUE – solidaryzuje się i wspiera postulaty Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług – i zapowiada, że będzie walczyć do końca o wsparcie dla polskich przedsiębiorców.  

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POLECAMY

Deloitte

Deloitte: Rok 2021 przyniesie zwiększoną aktywność na rynku private equity

0
Mimo, że rynek private equity (PE) w Europie Środkowej odczuł wpływ pandemii i wywołanego nią spowolnienia, przedstawiciele funduszy wykazują dziś znacznie większy optymizm niż w pierwszej połowie 2020 r. Jak wynika z raportu firmy...
polska unia europejska

Jaka przyszłość czeka Unię Europejską i Polskę?

0
Michał Perzyński/Instytut Jagielloński: Jak Pana zdaniem będą wyglądać stosunki Unii Europejskiej ze Stanami Zjednoczonymi po zaprzysiężeniu Joe Bidena na prezydenta? Bogusław Sonik: Myślę, że przede wszystkim zmieni się jedno – będą mieli do siebie zaufanie...
Tayyip Erdoğan

Co myśli Turcja? Ciągłość i zmiana w polityce zagranicznej

0
Michał Perzyński/Instytut Jagielloński: dlaczego Turcja w ostatnich latach prowadzi tak asertywną politykę zagraniczną pomimo bycia członkiem NATO? Karol Wasilewski: podstawą do zrozumienia asertywnej polityki jest poznanie szerszego myślenia Turcji o świecie, bo właśnie to najlepiej tłumaczy,...