FIRMYWspółpraca BASF i Stena Recycling w zakresie recyklingu akumulatorów do pojazdów elektrycznych...

Współpraca BASF i Stena Recycling w zakresie recyklingu akumulatorów do pojazdów elektrycznych w Europie

Współpraca BASF i Stena Recycling w zakresie recyklingu akumulatorów do pojazdów elektrycznych w Europie

  • Stena Recycling i BASF nawiązały współpracę, aby wykorzystując uzupełniające się kompetencje i zasoby, poszerzyć oferty dla swoich klientów z sektora automotive w Europie.
  • Stena Recycling będzie odbierać, poddawać ocenie i wstępnej obróbce zużyte akumulatory litowo-jonowe oraz odpady bateryjne, w celu wytworzenia czarnej masy w swoim zakładzie recyklingu baterii w Halmstad w Szwecji.
  • BASF będzie przetwarzać i rafinować czarną masę w centrum wytwarzania materiałów akumulatorowych i recyklingu akumulatorów w Schwarzheide w Niemczech.

BASF, globalny producent materiałów do akumulatorów oraz firma zajmująca się ich przetwarzaniem, oraz Stena Recycling, jedna z wiodących europejskich firm, oferująca kompleksowe rozwiązania w zakresie recyklingu i zrównoważonych usług zamykających obieg zasobów, zawarły umowę kupna-sprzedaży czarnej masy. Umowa ta jest częścią szerszej współpracy planowanej przez BASF i Stena Recycling, w celu utworzenia łańcucha wartości recyklingu akumulatorów z pojazdów elektrycznych w Europie.

Współpraca będzie koncentrować się na opracowywaniu ulepszonych procesów produkcji czarnej masy w celu osiągnięcia wysokich współczynników odzysku metali, takich jak lit, nikiel i kobalt. Pozwoli to na rozwój rozwiązań o obiegu zamkniętym dla europejskiego rynku akumulatorów z pojazdów elektrycznych.

Pierwsze etapy procesu recyklingu akumulatorów litowo-jonowych to ich zbiórka, ocena i obróbka wstępna, a następnie produkcja czarnej masy. Czarna masa powstaje w wyniku mechanicznej obróbki zużytych akumulatorów litowo-jonowych i odpadów z ich produkcji. W kolejnym etapie cenne metale, takie jak lit, nikiel, kobalt i mangan, zawarte w czarnej masie mogą być odzyskiwane chemicznie.

Stena Recycling zajmie się zbiórką zużytych akumulatorów litowo-jonowych i odpadów poprodukcyjnych, a następnie produkcją czarnej masy, która będzie później przetwarzana w prototypowej rafinerii metali BASF w Schwarzheide. Stena Recycling i BASF dążą do przeniesienia takiego modelu do planowanej przez BASF komercyjnej hydrometalurgicznej rafinerii przetwarzającej materiał ze zużytych akumulatorów w Europie.

– Elektryfikacja dopiero się rozpoczęła i chcemy wesprzeć zrównoważone podejście do produkcji akumulatorów. Współpraca między podmiotami z branży będzie kluczowa dla skutecznej zielonej transformacji. Dzięki tej umowie Stena Recycling wzmacnia swoją pozycję jednego z wiodących partnerów w zakresie recyklingu w Europie, zarówno dla producentów akumulatorów, jak i dla przemysłu motoryzacyjnego – mówi Marcus Martinsson, Product Area Manager Batteries w Stena Recycling Group.

Zastosowanie metali z recyklingu w produkcji nowych akumulatorów znacznie zmniejsza ich ślad węglowy. Europejscy producenci baterii litowo-jonowych i pojazdów elektrycznych mogą wybierać spośród szeregu usług. W ramach tej współpracy Stena Recycling będzie odpowiedzialna za zbiórkę wycofanych z eksploatacji akumulatorów litowo-jonowych i odpadów bateryjnych, ich demontaż i rozładowanie, a także produkcję czarnej masy. BASF zajmie się odzyskiem cennych metali z czarnej masy oraz będzie mógł produkować aktywne materiały katodowe do nowych akumulatorów litowo-jonowych.

– Współpracując ze Stena Recycling, wzmacniamy możliwości BASF do zaoferowania rozszerzonej sieci gromadzenia i zbiórki baterii z silnym partnerem w krajach skandynawskich, tak abyśmy mogli rozszerzyć naszą ofertę rozwiązań indywidualnych i cyrkularnych dla producentów akumulatorów i pojazdów elektrycznych w Europie – powiedział dr Daniel Schönfelder, prezes Działu Katalizatorów BASF, który jest również odpowiedzialny za działalność firmy w zakresie materiałów akumulatorowych i recyklingu akumulatorów.

–To ważny krok w kierunku gospodarki o obiegu zamkniętym dla europejskiego rynku baterii do pojazdów elektrycznych.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

chiny

Chiny: od „cudownego wzrostu” do nowej rzeczywistości

0
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak i długoterminowe czynniki strukturalne) Popyt zagraniczny: rola Chin jako krytycznego...