HANDELE-COMMERCE3 kroki do założenia własnego sklepu internetowego

3 kroki do założenia własnego sklepu internetowego

3 kroki do założenia własnego sklepu internetowego

Przez obecną sytuację na świecie większość sprzedaży detalicznej przenosi się do internetu. Aby firma mogła przetrwać zmienia funkcjonowanie się na sprzedaż online. Jednak nie jest to takie proste. Co roku powstaje około 6-8 tysięcy sklepów internetowych, z których 80% upada do 3 lat. Często są to startupy, które nie mają doświadczenia w znajomości e-commerce. Przeczytaj artykuł, by dowiedzieć się więcej.

  1. Etapy założenia sklepu internetowego
  2. Jak się wyróżnić wśród konkurencji?
  3. O czym nie można zapomnieć?

Etapy założenia sklepu internetowego

Pierwszym ważnym krokiem jest założenie domeny, czyli unikalnego adresu WWW. Współczesny e-commerce wymaga dobrego podejścia, ponieważ większość sklepów ma sprzedaż internetową. Najlepiej jeśli adres internetowy ma taką samą nazwę jak sklep, który mamy. Warto pamiętać o rozszerzeniu domeny sklep.pl jeśli planujemy sprzedawać na rynek polski. Następnie trzeba pamiętać o rejestracji na jakiejś domenie np. home.pl albo nazwa.pl.

Kolejnym etapem jest wybór oprogramowania dla sklepu internetowego. Na rynku znajdziemy kilka interesujących oprogramowań, takich jak SaaS, Magento czy Shopware. SaaS to gotowe oprogramowanie dla sklepu internetowego, które umieszczone jest w płatnej chmurze w modelu abonamentowym. Rozlicza się je w wariancie miesięcznym lub rocznym. Zaletą jest łatwa integracja i gotowiec, który możesz uruchomić i zintegrować ze wszystkim. Ale warto wykupić dedykowany szablon graficzny, aby odróżnić się od pozostałych sklepów.

Trzecim krokiem jest oferta produktowa, która zachęci klientów do zakupu. Potrzebny jest opis każdego produktu. W przypadku oferty standardowej można zwrócić się o pomoc do dystrybutorów o przesłanie materiałów na temat produktów. Jeśli oferujemy produkty unikalne trzeba  zastanowić się  nad interesującym opisem,  który wyróżnia się na rynku.  Dobrze skoncentrować się na unikalnych treściach, które nie są skopiowane przez nikogo. Istotnymi elementami oferty produktowej jest drzewo kategorii, baza produktów i filtry produktowe.

Więcej informacji możemy znaleźć szukając w internecie frazy takiej jak: sklep internetowy jak zacząć.

Jak się wyróżnić wśród konkurencji?

Ważne, by zaoferować klientom coś ułatwiającego ich życie i dostosowane do usługi, którą oferujemy. Innym narzędziem mogą być opinie o sklepie, gdzie klienci mogą wypowiadać się na temat usług. Istotna jest także szybkość dostawy. Można się spotkać z opcjami złożenia zamówienia do 12, które zostanie wysłane tego samego dnia. Warto także popracować nad logistyką. Można oferować wysyłkę na adres klienta lub odbiór w sklepie stacjonarnym. Najczęściej oferuje oba rozwiązania, jednak warto pamiętać, że wdrożenie oprogramowań zajmuje czas i warto na początek zająć się prostymi rozwiązaniami i w tym czasie wdrażać pozostałe. W kwestii logistyki można zdecydować się na własny magazyn lub jej outsourcing. W pierwszym przypadku mamy pełną kontrolę nad procesem i w przypadku dużego doświadczenia zrobimy to lepiej. Wadą są stałe miesięczne koszty za wynajem. Outsourcing pozwala na oddelegowaniu niektórych działań osobom, które się na tym znają i niższe koszty na starcie. Do wad należy brak kontroli oraz wolniejszy czas reakcji na ewentualne błędy. Dla średnich i dużych firm, które posiadają własny magazyn najlepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie własnej infrastruktury pod warunkiem rozdzielenia procesów logistycznych osobno na sprzedaż stacjonarną i internetową.

Przed założeniem biznesu warto zorientować się w konkurencji. Trzeba poznać potencjał, słabe i mocne strony konkurentów, co pozwoli na określenie potencjał i możliwości rozwoju. Istotne jest także krytyczne spojrzenie na przyszłość firmy i w jaki sposób będziemy konkurować z innymi markami. Nie można zapomnieć o określeniu grupy docelowej. To pomoże nam poznać dobrze klienta i dopasować się do jego potrzeb. Mając wcześniejsze punkty można określić sposób komunikacji z klientem. Strona firmy jest kluczem do tego, ponieważ zwraca uwagę potencjalnego kupca.

O czym nie można zapomnieć?

Sklep internetowy potrzebuje integracji z wieloma systemami, aby ułatwić realizację zleceń i przyśpieszyć pracę przedsiębiorcy. Warto wziąć pod uwagę integracje z płatnościami online, aby zakupy zostały automatycznie opłacone. Integracja z kurierami to także bardzo istotna kwestia. Pozwala to na automatyczne generowanie listów przewozowych, co ułatwia proces przygotowywania zamówienia i kompletacji paczki dla klienta.

Zanim wypuścimy stronę w świat musimy przetestować jej działanie. Powinniśmy przeznaczyć na to kilka dni, chociaż najlepiej mieć na to więcej czasu. Dobrze podzielić się na początek stroną ze znajomymi i rodziną, aby sprawdzili, czy wszystko działa jak należy. Istotna jest wymiana danych pomiędzy systemami. W przypadku płatności online dane powinny zostać przekazane do systemów takich jak Tpay czy BlueMedia. Po złożeniu zamówienia listy przewozowe powinny się drukować automatycznie i pokazywać status przesyłki. Te kroki pozwolą nam utrzymać się na rynku e-commerce.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

chiny

Chiny: od „cudownego wzrostu” do nowej rzeczywistości

0
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak i długoterminowe czynniki strukturalne) Popyt zagraniczny: rola Chin jako krytycznego...