TECHNOLOGIABranża cyfrowa nie zwalnia tempa. Związek Cyfrowa Polska ocenia targi CES2021

Branża cyfrowa nie zwalnia tempa. Związek Cyfrowa Polska ocenia targi CES2021

Branża cyfrowa nie zwalnia tempa. Związek Cyfrowa Polska ocenia targi CES2021

– Pomimo pandemii, coroczne największe na świecie targi nowych technologii nikogo nie zawiodły – tak Michał Kanownik, prezes Związku Cyfrowa Polska, ocenia tegoroczne targi CES w Las Vegas. Odwiedzający mogli podziwiać m.in. nowoczesne techniki sterowania domem, technologie przekształcające telewizor w osobistego trenera fitness czy ekrany wyposażone w procesor naśladujący działanie ludzkiego mózgu.

To wyjątkowa edycja CES (Consumer Electronics Show), bo ze względu na sytuację epidemiczną coroczne święto nowych technologii musiało odbyć się w formie wyłącznie wirtualnej. Jak jednak przekonuje Michał Kanownik, prezes Związku Cyfrowa Polska, utrudnienia w organizacji nie wpłynęły na poziom tegorocznych prezentacji.  – Sytuacja, w jakiej się wszyscy znaleźliśmy pokazuje, że rozwój technologii jest dziś szczególnie ważny. Ostatni rok w dużo większym stopniu spędziliśmy w domach, dlatego wielu producentów postawiło właśnie na rozwój technologii wykorzystywanych w czterech ścianach. Widzimy chociażby dużo większy nacisk na tematykę inteligentnego zarządzania nowoczesnym domem – mówi Michał Kanownik.

Innowacje na targach od znanych producentów

Tematyka domowa została wykorzystana na przykład przez LG. Koreański producent na targach CES przedstawił prezentację „Life is ON – Make Yourself at Home” („Życie trwa – poczuj się jak w domu”), w ramach której przedstawił zaawansowane produkty i usługi opracowane po to, by codzienne domowe życie konsumentów uczynić wygodniejszym i przyjemniejszym. Firma zaprezentowała także projekt robota CLOi, który przy użyciu lampy emitującej promieniowanie ultrafioletowe dezynfekuje często dotykane powierzchnie w obiektach użyteczności publicznej, takich jak pokoje hotelowe czy restauracje.

Na rozwój „domowej przyszłości” postawił też Samsung, który pokazał m.in. technologię przekształcającą dom w osobistą siłownię. Nowatorska funkcja Smart Trainer śledzi i analizuje postawę ćwiczącego w czasie rzeczywistym, tak jak to robi trener personalny. Podczas treningu i po jego zakończeniu Smart Trainer dostarcza informacji zwrotnych na temat formy, pomaga liczyć powtórzenia ćwiczeń i szacuje liczbę spalonych kalorii. Samsung pokazał także nowy model telewizora o przekątnej 110 cali, który umożliwia oglądanie treści pochodzących nawet z czterech różnych źródeł, co pozwala na śledzenie np. kilku meczy sportowych na raz.

Inny znany producent, firma Sony, podczas targów w Las Vegas promował swoją „Technologię 3R” (Reality, Real-time, Remote — rzeczywistość, czas rzeczywisty, zdalne działanie). To między innymi nowe narzędzia dla twórców muzyki czy telewizory wyposażone w procesor naśladujący działanie ludzkiego mózgu. Wszystko po to, by – jak przekonuje firma – zapewnić widzom nieznaną dotąd intensywność wrażeń.

Nowy poziom domowej rozrywki proponuje także Panasonic. Firma przedstawiła swój flagowy telewizor na 2021 rok. Model JZ2000 z wyświetlaczem OLED, jak zapewnia producent, wyposażono w opcję automatycznej optymalizacji jakości obrazu i dźwięku w zależności od rodzaju oglądanych treści. Z kolei adresowany do graczy tryb „Game Mode Extreme” ma poprawiać wrażenia wizualne z gry i zapewniać jej płynniejsze działanie. Podczas targów CES Panasonic przedstawił ponadto nowe technologie bezprzewodowego ładowania smartfona podczas jazdy samochodem.

Nowa technologia to nie tylko rozrywka

– Przez ostatni tydzień przekonaliśmy się, że branża cyfrowa nie zwalnia tempa – komentuje Michał Kanownik. – To dobre wiadomości, bo technologia dosłownie napędza dzisiejszy świat. Przedstawione w Las Vegas rozwiązania dotyczą przecież nie tylko osobistej rozrywki, ale też tematów takich jak ochrona środowiska, ułatwienia w codziennej pracy czy kwestie medyczne – podkreśla prezes Związku Cyfrowa Polska.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...