Młodzi podejmują decyzję o rozpoczęciu pracy na swoim często pod wpływem chwili, odsuwając na bok chłodne kalkulacje, na pierwszym miejscu stawiają możliwość realizacji własnej...
Średniej wielkości firma w Polsce musi rocznie wysłać do urzędów 208 różnego rodzaju formularzy, druków i sprawozdań.
Pomimo prób ograniczenia sprawozdawczości, przez ostatnie...
Rynek ekokosmetyków w ostatnim czasie rozwija się bardzo dynamicznie. Konsumenci zwracają uwagę na skład oraz opakowanie produktów, coraz częściej wybierając rozwiązania bardziej naturalne i przyjazne środowisku. Segment...
Związek Cyfrowa Polska oraz Federacja Konsumentów wspólnie przestrzegają klientów, jak nie paść ofiarą oszustów internetowych kupując sprzęt elektroniczny w sieci. Apel ma związek z...
Markety spożywcze długo walczyły o wejście w handel internetowy, pokonując szereg barier. Na 2020 r. zapowiada się ekspansję sektora e-grocery, która zmieni nawyki zakupowe...
Polska gospodarka w ubiegłym roku wzrosła o 4 proc. w ujęciu rocznym – wynika ze wstępnych danych GUS. Ten wynik plasuje nas w unijnej czołówce pod względem tempa...
Z dniem 1 lutego Wielka Brytania przestanie być członkiem Unii Europejskiej i rozpocznie się okres przejściowy, trwający cały 2020 rok. Ministerstwo Finansów zaznacza, że...
Styczniowe badania ankietowe koniunktury gospodarczej GUS pokazują nieco bardziej optymistyczny obraz w porównaniu z tym, który widzieliśmy w ostatnim kwartale ubiegłego roku. Nieznaczna poprawa...
Zdaniem prawie 95 proc. dyrektorów komunikacji w Polsce reputacja ma wpływ na wyniki finansowe i chroni markę w sytuacjach kryzysowych. Jednocześnie 44 proc. badanych...
Rok 2020 może przynieść wiele zmian dla polskiego sektora MŚP. Firmy powinny odpowiednio przygotować się na najważniejsze wyzwania. Które mogą być najdotkliwsze i wpływać...
Prawie 40 proc. firm uznaje incydenty cybernetyczne za najważniejsze ryzyko biznesowe na świecie – wynika z Barometru Ryzyk Allianz 2020. Globalnie zajmują one pierwsze miejsce,...
Każda innowacja jest zmianą a nie da się efektywnie rozwijać przedsiębiorstw, kiedy tylko niecała jedna na trzy wdrażane zmiany w pełni osiąga zakładane cele....
Indeks nastrojów przedsiębiorców „Busometr” na pierwsze półrocze 2020 – wyniósł 44,5 punktu (spadek z 48,8 punktów w poprzednim półroczu), co oznacza, że nastroje przedsiębiorców...
Dane i ich analiza są dziś dla wielu firm podstawą działalności. Ich utrata może oznaczać wysokie koszty, osłabienie zaufania klientów i partnerów oraz niemożność kontynuowania działalności, prowadząc nawet do...
Po raz pierwszy incydenty cybernetyczne (39%) wskazywane są jako najważniejsze ryzyko biznesowe na świecie – tak wynika z dziewiątej edycji Barometru Ryzyk Allianz 2020....
Branża tytoniowa od kilku lat stawia mocny akcent na rozwijanie alternatywnych produktów nikotynowych, do których zaliczają się e-papierosy. Część dotychczasowych badań potwierdza, że ich...
Ważne dla firm: Za duży wzrost inflacji w grudniu 2019 roku odpowiadają szybko rosnące ceny mięsa wieprzowego, warzyw, ubezpieczeń i gazu LPG. Przedsiębiorcy powoli...
Zagrożenia klimatyczne znalazły się wśród długoterminowych ryzyk, podczas gdy „konflikty gospodarcze” i „krajowa polaryzacja polityczna” uznano za najpoważniejsze ryzyka krótkoterminowe w 2020 roku –...
Prywatna opieka medyczna to najbardziej popularny i pożądany przez pracowników benefit. Zmniejsza także koszty związane z ich absencją i poprawia wizerunek firmy. W przedsiębiorstwie zatrudniającym ok. 100 osób...
• Rok 2020 upłynie pod znakiem spowolnienia gospodarczego dotkliwego dla firm i gospodarstw domowych.
• Pracodawcy będą się borykać z coraz większym niedoborem pracowników i...
Dobiegający końca 2019 był rokiem próby dla biznesu, który niczym ptasie pisklę, został wypchnięty ze swojej strefy komfortu, czyli lokalnego rynku i podążył w...
Polska jest nadal interesująca dla bezpośrednich inwestorów zagranicznych. Czy trend wzrostowy będzie trwał? Prawdopodobnie tak. Jednak dziś polskiej gospodarce nie wystarczą inwestycje. Potrzebne są...
Premiera nowego produktu w konsumenckiej gałęzi świata IT to jak narodziny Royal Baby – oczy całego świata zwrócone są na Microsoft, Apple czy Google,...
O tym, że ktoś dostarcza nam różne usługi przypominamy sobie, gdy zaczynają zawodzić jak brak prądu, wody czy przerwy w dostawie internetu. Są jednak...
Rozwój autonomicznych samochodów i dronów, roboty-akrobaci rodem z filmów science fiction czy ostra walka ze zjawiskiem „deepfake” – to trendy, które będą nadawać ton...
Pod koniec każdego roku zespół Biura Tłumaczeń 123tlumacz.pl zastanawia się nad przyszłością. Wykorzystujemy naszą wiedzę na temat branży tłumaczeniowej i trendów biznesowych, które obserwowaliśmy w ciągu...
Nikt tak dobrze nie rozumie pojęcia „samotności lidera” jak kapitan atomowej łodzi podwodnej, który wypływa na misję na nieznanych, wrogich wodach. Niejeden zarządzający, działający...
Zaufanie to kluczowy element budowania relacji, nie inaczej jest w relacjach biznesowych. Zaufanie zarówno partnerów, klientów i pracowników jest szczególnie ważne, gdy dopiero wkraczamy...
Cyfrowa transformacja, konieczność zwiększenia efektywności pracy, czy coraz większe znaczenie etycznego aspektu funkcjonowania biznesu i rosnące oczekiwania pracowników, to jedne z najważniejszych wyzwań, którym...
Szał świątecznych zakupów trwa, przez sklepy przewijają się tłumy odwiedzających, a platformy internetowe obsługują rekordowe ilości zamówień. Grudzień co roku stanowi intensywny okres przygotowań...
Wydaje się, że każde usprawnienie działania firmy wpływa pozytywnie na całe zespoły i managerów. Czy jednak rzeczywiście tak jest? Automatyzacja, czyli udoskonalenie, przyspieszenie i...
Eksperci już nie straszą sztuczną inteligencją i robotyzacją, które zabiorą milionom ludzi miejsca pracy. Wniosek jest inny. To ci, którzy nie nadążą za zmianami,...
Ataki na e-sklepy i ich klientów to pełna gama e-przestępstw. Od „odmowy usługi” (DoS), która zamyka możliwość generowania przychodu, do kampanii typu ransomware, poprzez...
Badania przeprowadzone przez firmę Gartner wskazują, że rozwój robotyzacji w biznesie w niedalekiej przyszłości skróci czas naszej pracy nawet o 30%. Niezwykle zaawansowane rozwiązania,...
9 na 10 przedstawicieli biznesu w Polsce badanych przez Hatalska Institute twierdzi, że transformacja cyfrowa zmienia charakter branż i daje im nowe możliwości rozwoju....
Jak sztuczna inteligencja radzi sobie w codziennej pracy przedsiębiorstwa, ile kosztuje jej wdrożenie i jak może poprawić wynik NPS? O konkretach rozmawiamy z Stanislavem...
Dni wyprzedażowe w dużej mierze niosą za sobą szereg wyzwań, przed którymi staje branża e-commerce. Trudno oczywiście przewidzieć dokładne wyniki sprzedaży, ale tendencja zwyżkowa...
Cyberataki przybierają na sile. W ubiegłym roku doświadczyło ich 68% firm. Raport “RODO i cyberbezpieczeństwo 2019” donosi z kolei, że ponad 30% przedsiębiorstw zostało...
Duża część zarządzających europejskimi przedsiębiorstwami (51%) uznaje, że czynniki zewnętrzne mają większy wpływ na sukces firmy, niż ich własne decyzje czy działania. Znaczący odsetek...
Każdy, kto prowadzi własną firmę wie doskonale, że przekonanie klienta do współpracy bywa trudne.
Konkurencja w większości branż jest bowiem naprawdę spora. Na szczęście, istnieją...
Outsourcować czy nie? Przed takim dylematem w dzisiejszych czasach staje niemal każda firma. Przedsiębiorca zaczyna zastanawiać się, czy działanie będzie opłacalne, a przede wszystkim,...
Zmiany to nieodłączna rzecz w każdej branży biznesowej – to one kształtują i decydują o dynamice rynku. Przedsiębiorcy, którzy za nimi nie nadążają, narażeni...
Coraz częściej mówi się, że millenialsi urodzili się z telefonem komórkowym w ręku. Osoby te praktycznie nie pamiętają świata bez internetu. W czasach natłoku...
Z danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczej wynika, że w 2018 r. działalność gospodarczą zawiesiło ponad 300 tys. firm w Polsce.
Dzięki zawieszeniu działalności...
BIM - jeden z najgorętszych tematów w branży budowlanej powoli wkracza na salony polskich centrów handlowych. Czym tak właściwie jest i jakie korzyści ze...
Jednoosobowa działalność gospodarcza stanowi najpopularniejszą w Polsce formę prowadzenia działalności przez przedsiębiorców. Na koniec 2017 r., według danych REGON, liczba takich firm przekroczyła...
Zatrudnianie pracowników delegowanych - tzw. pracowników do wynajęcia - wciąż jest w Polsce mało znaną praktyką. Wynika to z faktu, że przedsiębiorcy często nie...
Nowe badanie, przeprowadzone w ramach europejskiego projektu SHERPA, wskazuje, że cyberprzestępcy skupiają się głównie na manipulowaniu już istniejącymi systemami sztucznej inteligencji. Celem atakujących są...