sobota, 3 czerwca, 2023
BIZNESHANDELCzy przed nami powrót do modelu analogowego w handlu? Predykcje na 2023

Czy przed nami powrót do modelu analogowego w handlu? Predykcje na 2023

-

tłumaczenia biuro tłumaczeń 123tlumacz.pl

Czy przed nami powrót do modelu analogowego w handlu? Predykcje na 2023

Po dekadzie wydawania i inwestowania środków w cyfrowy handel detaliczny, w nowym roku marki będą skupiać się na czymś zupełnie przeciwnym – tradycyjnym podejściu do biznesu. Przez taki model należy rozumieć asortyment fizyczny, w tym: produkty, sklep stacjonarny, zapasy magazynowe czy też działania, których celem jest zintegrowanie pracowników z klientami. Wyzwania logistyczne ostatnich lat dobitnie pokazały nam, jak istotne jest budowanie rezerwuaru i odpowiednie zatowarowanie sklepów. W ciągu najbliższych miesięcy inflacja nadal będzie budziła niepokój a mimo to, oczekuje się, że sprzedaż świąteczna na świecie wzrośnie w tym roku o 4 do 6 procent. Z jednego z ostatnich badań Medallii wynika, że ​​konsumenci kupują mniej produktów, jednak wydają więcej na wybrane marki. Stwarza to szereg możliwości przed detalistami, aby budować lojalność klientów oraz skoncentrować się na tworzeniu pozytywnych doświadczeń kupujących zarówno stacjonarnie, jak i online.

Cena i wartość to kluczowe czynniki napędzające zakupy konsumentów przy inflacji. Obecni klienci są bardziej skłonni do wypróbowania marek własnych sklepów spożywczych w celu zaoszczędzenia pieniędzy. Podczas ewolucji tych postaw, sprzedawcy detaliczni powinni na bieżąco śledzić zachowanie konsumentów, aby w razie potrzeby wprowadzić zmiany szybciej niż konkurencja. Dostosowanie strategii może zająć trochę czasu, jednak najważniejsze jest sprecyzowanie, co napędza tę transformację i jakie kroki można podjąć, żeby zwiększyć przychody. Szczególnie należy uwzględnić to, co dzieje się z osobami, które nie robią zakupów stacjonarnie – tj. potencjalnymi klientami, którzy jedynie odwiedzają sklep bez kupienia produktów.

Wyobraźmy sobie, że sklep detaliczny odwiedza dziennie 1 000 osób, z których tylko 50 procent ostatecznie coś kupuje. Ustalenie, dlaczego druga połowa odchodzi bez zakupu, stwarza potencjał do zwiększenia sprzedaży bez przyciągania większej liczby odwiedzających placówkę. Odkrycie przyczyny tego braku konwersji pozwoli stworzyć więcej okazji do potencjalnej sprzedaży, a co za tym idzie, uzyskanie od niektórych z nowych klientów długoterminowej lojalności. Dotarcie do sedna problemów klientów stanowiło kiedyś ogromne wyzwanie, jednak staje się to zdecydowanie prostsze przy stosowaniu dedykowanych rozwiązań technologicznych. Formy umożliwiające uzyskanie feedbacku od klientów takie jak ankiety, media społecznościowe i analityka zachowań w kanałach cyfrowych są szczególnie przydatne w czasach tak dynamicznych zmian na rynku. Narzędzia te mają pomóc w zrozumieniu doświadczenia digitalowego, ale także wskazać obszary zmian w celu poprawy doświadczeń przyszłych konsumentów.

Tradycyjna część biznesu będzie wyróżnikiem konkurencyjnym w 2023 roku. Za pomocą technologii sprzedawcy handlu detalicznego będą w stanie zrozumieć, czego naprawdę oczekują klienci w sklepie stacjonarnym i internetowym. Sprzedawcy detaliczni desperacko będą chcieli utrzymać klientów, a konsumenci być jak najbardziej oszczędni w wydatkach. W takiej sytuacji przodujący detaliści posłużą się technologią, która ułatwi im zrozumienie potrzeb kupujących oraz potencjalnych klientów. Umiejętne wykorzystanie tych spostrzeżeń umożliwi przeszkolenie pracowników, dopasowanie oferty produktowej oraz usprawnienie procesów wewnątrz organizacji, tak aby sprostać oczekiwaniom konsumentów, a co za tym idzie budować konkurencyjność na rynku.

Ewelina Ciach, Senior Solution Consultant w firmie Medallia

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Advertisment -

POLECAMY

Co nas czeka na rynku obligacji korporacyjnych

0
„Pozostajemy optymistycznie nastawieni do rynku obligacji korporacyjnych w Polsce. Mając na uwadze bieżącą sytuację makroekonomiczną oraz perspektywy ścieżki stóp procentowych, ta klasa aktywów powinna pozwolić na osiągnięcie relatywnie atrakcyjnych stóp zwrotu. Stabilizacja rentowności na...

REIT-y w Polsce to już temat zamknięty?

0
Tematowi uchwalenia polskich przepisów wprowadzających spółki typu REIT było poświęconych już kilka artykułów, które przygotowali eksperci portalu NieruchomosciSzybko.pl. Trudno się jednak dziwić, bo o regulacjach sprzyjających rozwojowi dywidendowych spółek nieruchomościowych była mowa już jesienią...

Ożywienie na rynku obligacji korporacyjnych

0
Wysoka inflacja z pewnością skłania coraz więcej inwestorów w lokowanie pieniędzy w obligacje korporacyjne. – Ta opcja inwestowania z pewnością wiąże się z większym ryzykiem, choć często jednocześnie oznacza większy zysk. Przy inwestowaniu w...