TECHNOLOGIAInteligentne hotele - co to znaczy?

Inteligentne hotele – co to znaczy?

Inteligentne hotele – co to znaczy?

Fly Zoo Hotel w Chinach posiada aplikację, która rozpoznaje twarz gości hotelowych, wpuszczając ich do obiektu. Henn na Hotel w Japonii jest pierwszym, certyfikowanym hotelem obsługiwanym przez roboty. The Linq w Los Angeles steruje pobytem gości przy pomocy dedykowanej aplikacji. Wszystkie te miejsca, chociaż „rozrzucone” są po całym globie, łączy fakt wykorzystywania nowoczesnych, inteligentnych rozwiązań, które zapewniają większe bezpieczeństwo, komfort, jakość obsługi i… przewagą konkurencyjną.

Czym jest „inteligentny hotel”?

W dużym uproszczeniu – inteligentny hotel oferuje inteligentne rozwiązania. Ich główną rolą jest zapewnić gościom lepsze wrażenia podczas korzystania z danego obiektu. Mówiąc więc o inteligentnych hotelach mamy na myśli obiekty, które wykorzystują współczesne technologie, sztuczną inteligencję i systemy kontroli, aby poprawić m.in. pracę recepcji i ekipy sprzątającej, a także poprawić procesy wewnętrzne oraz zarządzanie codziennymi (i często żmudnymi) obowiązkami.

Przykładami inteligentnych rozwiązań są m.in.:

  • Urządzenia z wbudowanym termostatem, dzięki to którym możliwe jest indywidualne dostosowanie temperatury w pokoju, 
  • Zdalne sterowanie klimatyzacją, 
  • Automatyczne wyłączanie i włączanie świateł przy pomocy czujników ruchu, 
  • Elektroniczne zamki na kod, które bazują na indywidualnie nadawanych ciągach cyfr, które wprowadza się na panelach, w celu otworzenia drzwi do pokoju.

Czy goście hotelowi cenią inteligentne rozwiązania?

Już w 2016 roku, raport Hotel Sales & Marketing Trends 2016 wskazał, że goście hotelowi zauważalnie bardziej cenią spersonalizowaną obsługę (70%). Oczywiście element ten możliwy jest wyłącznie dzięki inteligentnym rozwiązaniom, które już wtedy wkraczały na rynek hotelarski. Potwierdzają to kolejne badania (Samsung Polska, 2019) z których wynika, że hotel z zaawansowaną technologią uważany był za:

  • doskonały dla biznesu i podróży służbowych (ponad 91% respondentów), 
  • nowoczesny (93,3%),
  • lepszy niż inne, dotychczasowe hotele (79,6%).

Współczesne raporty (Hotelarz, 2022) jedynie przypieczętowały te dane, pokazując, że nowoczesne technologie (w tym social media) wpłynęły na szereg usług i udogodnień. Mowa tu o np. nowym wystroju wnętrz czy o recyklingu, który ma znaczenie dla pracy hotelowych restauracji. 

Elektroniczne zamki na kod

Zdecydowanie jednym z najbardziej obiecujących rozwiązań są wspomniane już elektroniczne zamki na kod od https://setpin.pl/, które stanowią za poważną konkurencję dla kart czy klasycznych zamków na klucz. Ich formuła ma za zadanie przede wszystkim usprawnić obsługę recepcji, odciążając personel od żmudnych i frustrujących prac (np. związanych z zameldowaniem i wymeldowaniem Gości). Kody – będące ciągiem losowych cyfr – nadaje się w sposób indywidualny. Te następnie wprowadza się na panelu, który otwiera drzwi. Rozwiązanie to umożliwia dokonywania samodzielnego check-in’u, bez względu na czas pracy recepcji czy na godziny obowiązujące podczas doby hotelowej (więcej o tym w artykule od Setpin). 

Elektroniczne zamki bazują na wdrożonych już gotowych systemach, dzięki czemu ich implementacja jest szybka i nie wymaga kosztownych, wewnętrznych zmian. Dodatkowo cały system bazuje na czasie rzeczywistym, dzięki czemu wszelkie zmiany dokonywane są w trybie natychmiastowym. 

Więcej o zamkach przeczytasz na: https://setpin.pl/rodzaje-zamkow/

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

chiny

Chiny: od „cudownego wzrostu” do nowej rzeczywistości

0
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak i długoterminowe czynniki strukturalne) Popyt zagraniczny: rola Chin jako krytycznego...