sobota, 11 lipca, 2020
INNOWACJE INTERNET Jak pozycjonować lokalnie w Google?

Jak pozycjonować lokalnie w Google?

-

Jak pozycjonować lokalnie w Google?

W dobie internetu nie warto łudzić się i liczyć na to, że klient odnajdzie nas sam. Mając do dyspozycji wyszukiwarkę, za pomocą kilku kliknięć bez problemu można zlokalizować salon fryzjerski, restaurację czy warsztat samochodowy, który najbardziej odpowiada naszym wymaganiom. Google Maps jest narzędziem, z którego w takich sytuacjach korzystamy najczęściej, dlatego skuteczne pozycjonowanie, przeprowadzane w sposób lokalny, to szansa na pozyskanie nowych klientów.

Pozycjonowanie i SEO

 Czym właściwie jest pozycjonowanie?

Jest to szereg działań, których celem jest zwiększenie widoczności strony www klienta oraz wpisu jego firmy w Mapach Google. Daje to możliwości, dzięki którym wyróżnimy naszą działalność w wynikach wyszukiwania, wyprzedzimy konkurencję, a przede wszystkim dotrzemy do nowych klientów. 

Lokalne pozycjonowanie rozpoczynamy od założenia konta w Google Moja Firma. Podczas tego procesu Google zweryfikuje i potwierdzi lokalizację naszej działalności oraz przyzna nam identyfikator z adresem, danymi kontaktowymi, godzinami otwarcia oraz zdjęciem siedziby firmy i opiniami naszych klientów. Konto Google Moja Firma powinniśmy regularnie uzupełniać o wpisy dotyczące naszej oferty, produktów i wydarzeń, co zwiększy objętość naszej wizytówki oraz znacznie ją uatrakcyjni.

Mamy już konto – co dalej? Czas na zweryfikowanie zgodności danych teleadresowych we wszystkich naszych kanałach komunikacji: stronie internetowej, mediach społecznościowych i zewnętrznych portalach. Dzięki temu roboty wyszukiwarki łatwiej zidentyfikują nasz biznes. Dalej, w zakładce kontakt umieszczamy kompletne dane adresowe: nazwę firmy, numer telefonu, e-mail, adres siedziby firmy, a także NIP i REGON.

Oprócz założenia konta Google Moja Firma, warto zaopatrzyć się także w plik KML, z którego korzysta Google Earth. Jest to tzw. geo sitemapa, która umożliwi wyszukiwarce prawidłową interpretację lokalizacji naszej firmy w wynikach wyszukiwania. 

Kluczowym elementem, a zarazem punktem wyjścia  pozycjonowania jest SEO (Search engine optimization), czyli optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek. Zadaniem skutecznie działającej strony internetowej jest prawidłowe przekazywanie zawartych na niej informacji. Przy promowaniu swojej firmy w internecie,  warto skupić się na takich kwestiach jak funkcjonalność, łatwa obsługa i czytelność strony www. Pomóc w tym może wykonanie audytu SEO, czyli dokładanej analizy naszej strony internetowej, która pozwoli na zbadanie parametrów, takich jak np. budowa treści na serwisie i obecność słów kluczy. Fachowo przeprowadzony audyt dostarczy nam informacji o dobrych i złych aspektach strony oraz ich możliwej poprawie, co w rezultacie pomoże osiągnąć wysokie wyniki w wyszukiwarce. Dodatkowo, nasza strona będzie odpowiednio przygotowana zarówno pod kątem merytorycznym, jak i technicznym, zatem stanie się przystępna dla każdego internauty. Odpowiedni audyt zapewni nam także lepszą widoczność, a co za tym idzie, lepszą reklamę i konkurencyjność strony.

Możliwości biznesowe pozycjonowania lokalnego

Pozycjonowanie lokalnie niesie za sobą wiele zalet, które z pewnością pomogą w rozwijaniu naszego biznesu. Przede wszystkim zapewni lepszą widoczność naszej firmy w wynikach wyszukiwania. Według badań, to właśnie strony, znajdujące się najwyżej w wyszukiwarce, są najczęściej wybierane przez nowych klientów. Dodatkowo, skuteczne pozycjonowanie wpływa na rozpoznawalność naszej działalności, a jak wiadomo, najczęściej polecamy sobie najpopularniejsze biznesy, z których ofertą możemy zapoznać się po wpisaniu odpowiedniej frazy w wyszukiwarkę. Kolejnym atutem takiego rozwiązania jest możliwość pozyskania szerszej grupy docelowej klientów. Lokalny biznes wcale nie oznacza ograniczonej liczby chętnych, wręcz przeciwnie – odpowiednia optymalizacja pozwoli na nieustanne powiększanie grupy potencjalnych klientów. Warto również skupić się na prawidłowym wprowadzaniu oraz późniejszym aktualizowaniu danych. Potencjalny klient w momencie, gdy nie może uzyskać w prosty sposób pożądanych informacji, decyduje się na opuszczenie strony internetowej i odwiedzenie konkurencyjnej platformy. W informowaniu klienta pomogą nam narzędzia, jak choćby Google Maps, oraz regularne uzupełnianie danych, np.: godziny otwarcia lokalu, telefon kontaktowy i cennik usług. Szukając firmy świadczącej konkretne usługi, najczęściej kierujemy się opiniami innych użytkowników. Wizytówka Google umożliwia klientom wystawienie opinii w postaci gwiazdek oraz zamieszczenia komentarza. Im więcej pozytywnych rekomendacji, tym wyższe miejsce firmy w wyszukiwaniach. Dlatego odpowiednio zoptymalizowana wizytówka jest ważnym elementem pozycjonowania. 

Szczegółowe informacje oraz opis czynności, które składają się na pozycjonowanie lokalne, ciekawostki o tym jak pozycjonować lokalnie znajdziesz pod adresem https://www.zgred.pl .

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POLECAMY

forex

Wpływ epidemii Covid-19 na gospodarkę – komentarz Grzegorza Maliszewskiego

0
W tym tygodniu publikowane będą kolejne dane z gospodarek rozwiniętych, wskazujących na skalę załamania koniunktury w następstwie epidemii koronawirusa. W tym kontekście istotne będą wskaźniki koniunktury w USA i strefie euro. Oczekiwać można dalszego...
2

W II kwartale globalny PKB może spaść nawet o 15 proc. w ujęciu rocznym....

0
W marcu wskaźnik PMI – łącznie dla przemysłu i usług – w strefie euro odnotował rekordowy spadek do 31,4 pkt, podczas gdy jeszcze w lutym wyniósł 51,6 pkt. Dane te obrazują nastroje osób odpowiedzialnych za zakupy w firmach, co...
rozwoj

Tarcza Antykryzysowa: przykłady działań polityki podatkowej w innych państwach

0
Doświadczenia z kryzysu z 2008 roku pokazały, że instrumenty podatkowe mają istotną rolę w łagodzeniu skutków spowolnienia gospodarczego. Aktualne działania innych państw pozwalają stwierdzić, że polityka podatkowa ma i będzie mieć istotne znaczenie w...