TRANSPORT I LOGISTYKALogistyka kontraktowa - co to jest i kiedy warto na nią postawić?

Logistyka kontraktowa – co to jest i kiedy warto na nią postawić?

Logistyka kontraktowa – co to jest i kiedy warto na nią postawić?

Coraz więcej osób korzysta z logistyki kontraktowej w celu usprawnienia działania sklepów internetowych. Czym jest ten termin i kto powinien zainwestować w tego rodzaju usługi? Na te pytanie odpowiemy w naszym artykule.

Logistyka kontraktowa – co to jest i kiedy warto na nią postawić?

Czym jest logistyka kontraktowa?

Logistyka kontraktowa jest ważnym elementem w optymalizacji kosztów prowadzenia w szczególności sklepów internetowych, które są nastawione na szybką dostawę swoich produktów. Jest to szereg operacji, które są prowadzone na powierzchni magazynowej nie należącej do producenta. Dzięki wynajęciu powierzchni do składowania towaru producent nie bierze odpowiedzialności za bezpieczeństwo produktów oraz wszelkie procedury związane z jej wysyłką. Zajmują się tym bowiem firmy, które oferują usługi z zakresu logistyki kontraktowej. To właśnie one odpowiadają za wszystkie czynności związane z łańcuchem dostaw. Przykładem przedsiębiorstwa zajmującego się tego rodzaju logistyki jest 3LP: https://3lp.eu/logistyka-kontraktowa/.

Jakie są zalety logistyki kontraktowej?

Jedną z głównych zalet korzystania z logistyki kontraktowej jest brak konieczności posiadania własnej przestrzeni magazynowej, która bardzo często wiąże się z dużymi kosztami utrzymania. Poza tym logistyka kontraktowa to doskonałe rozwiązanie dla firm, które skupiają swoje działania na sprzedaży produktów za pośrednictwem Internetu, a nie posiadają zaplecza, które odpowiadałoby za składowanie towarów oraz kontakt z klientem. Warto jednak dokładnie sprawdzić firmę, z którą chcemy nawiązać współpracę w zakresie logistyki kontraktowej, ponieważ obecnie możemy natknąć się także na oszustów.

Czym są magazyny buforowe?

Magazyn buforowy jest miejscem, które najczęściej jest zlokalizowane w pobliżu węzłów komunikacyjnych, dzięki czemu możliwe jest sprawne wysyłanie towarów. Jest to obiekt, w którym – na podstawie umowy – możliwe jest wynajmowanie przestrzeni w celu składowania towarów lub surowców. Dzięki posiadaniu magazynu buforowego możliwe jest zaoszczędzenie wielu kosztów. Producenci nie muszą inwestować w przestrzenie w celu składowania produktów, mogą także posiadać ich zapasy, aby w każdym momencie możliwa była ich wysyłka do klientów. Ponadto, firmy posiadające magazyny buforowe nie muszą zatrudniać wykwalifikowanych pracowników, którzy zajmują się procesem wysyłki produktów, odpowiadających za zwroty i reklamacje. Producenci korzystający z tego rozwiązania oszczędzają także na kosztach transportu oraz są w stanie zagwarantować krótszy czas dostawy. Dzięki magazynom buforowym możliwe jest lepsze dostosowanie działań do zmian popytu, co ogranicza także koszty zarządzania. Jeśli jesteś zainteresowany magazynem buforowym, zapoznaj się z ofertą firmy 3LP: https://3lp.eu/magazyn-buforowy/.

Czym jest obsługa e-commerce?

Aby logistyka kontraktowa sprawnie działała, niezbędna jest także obsługa e-commerce. Dzięki temu możliwy jest sprawny kontakt pomiędzy właścicielem sklepu internetowego, który wynajmuje przestrzeń magazynową z właścicielem magazynu buforowego, jak również bieżące sprawdzanie stanu magazynowego, w tym ilości dostępnych w nim produktów. Co więcej, obsługa e-commerce polega także na aktywnym kontakcie z klientami sklepu internetowego, rozwiązywaniem wszelkich problemów związanych z wysyłką towaru, rozpatrywaniem reklamacji i zwrotów. Obsługa e-commerce opiera się więc na wszelkich formach komunikacji, takich jak kontakt mailowy, telefoniczny oraz formularz kontaktowy dostępny na stronie producenta. Więcej informacji na ten temat znajdziesz na przykład na stronie: https://3lp.eu/obsluga-e-commerce/.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

chiny

Chiny: od „cudownego wzrostu” do nowej rzeczywistości

0
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak i długoterminowe czynniki strukturalne) Popyt zagraniczny: rola Chin jako krytycznego...